PDA

Bekijk Volledige Versie : vogelkamer

RonWiel
04-04-2011, 09:39
Beste forum genoten..........ik wil mijn vogelkamer opnieuw gaan inrichten en heb Peer (die hier al heel veel mooie tekeningen heeft geplaatst) gevraagt om eens een voorbeeld te maken. Een plattegrond van de kamer heb ik hem al gestuurd.

Ben benieuwd van wat er gaat komen..............

....en voor de critici het volgende, de vogels verblijven er in de kweektijd, heb de beschikking over een buitenvoliere van 3 x 2 mtr en binnenhok van 4mtr bij 2 + een binnen voliere van 2x2 en 1 van 5 x 2 mtr, hier staat nog een ren aan van 2x2. dus buiten de kweek ruimte genoeg.

http://img847.imageshack.us/img847/9156/plattegrond.png (http://img847.imageshack.us/i/plattegrond.png/)

Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)

casehulsebosch
04-04-2011, 11:05
Hallo Ron. Ben ook benieuwd wat het gaat worden. Peer is al met wat hele goede ideeen en voorbeelden komen opdagen. Voor mensen zoals ik vind ik het een prima idee (dankzij Peer) want ik heb zelf altijd moeite om me dit soort dingen te verbeelden. Op deze manier word het allemaal een stuk makkelijker en duidelijker. Hopelijk lees ik de resultaten hier.

Groet, Kees, Tauranga, Nieuw Zeeland.

peerpm
05-04-2011, 12:08
Als ik het allemaal goed begrepen heb Ron zou het zo er uit moeten gaan zien?;)

http://i1194.photobucket.com/albums/aa369/peerpm/BLAD1RON_1.jpg

http://i1194.photobucket.com/albums/aa369/peerpm/BLAD2RON_2.jpg

peerpm
05-04-2011, 12:10
http://i1194.photobucket.com/albums/aa369/peerpm/BLAD3RON_3.jpg

http://i1194.photobucket.com/albums/aa369/peerpm/BLAD1RON_4.jpg

Benieuwd naar de reactie en of opmerkingen.

Groet,

Peer

RobK
05-04-2011, 12:21
Persoonlijk zou ik dan de onderkastjes 60 cm en de broedkooien 50 cm diep maken. Drie voordelen;

Broedkooien die 10 cm dieper zijn en dus 25% meer ruimte bieden aan de vogels.
Onderkastjes die 20 cm dieper zijn en dus 50% meer opbergruimte opleveren.
Door de overlap van 10 cm van de kastjes minder kans om iets van de voorfronten af te lopen of af te stoten. En die 20 en 10 cm ruimte in de kamer is toch eigenlijk min of meer "loze ruimte".
Zelf heb ik "kasten" van 120 cm breed met daarin ruimte voor 3 broedkooien naast elkaar en 4 boven elkaar. Met als voordeel dat ik na het broedseizoen de tussenschotjes verwijder en vluchtjes heb van 120 x 50 cm.
Onder mijn broedkooien heb ik dan geen opbergruimte omdat daar de buis ligt voor de afzuiging van vervuilde lucht.

Groet,

Rob.

winterkoning
05-04-2011, 12:31
wat robke aanhaalt is wel "iets"om over na te denken.
verder zou ik die onderste rij broedkooien zo niet doen,is te laag daar gaan vogels niet graag broeden (ook i.v.m licht en de bewegingen voor de kooien bij verzorgen van de andere kooien ).

als die onderste rij kooien bedoeld zijn voor het apart opkooien van mannen (bv. broedrijp maken zijn ze ook te laag,wederom i.v.m lichtinval en beweging)

ik zou dus sowieso de vluchtjes en broedkooien omdraaien, of de vluchtjes wat groter maken voor de evt. jongen danwel soorten waarmee je dan "iets"makkelijker kan kweken met wat grotere kooien. (ik weet niet waar de kooien voor zijn maar misschien wil je ook eens veranderen cq een leuk soortje erbij proberen, dan heb je daar nu de mogelijkheid toe).

verder denk ik aan lichtinval links in de hoek naast raam.
misschien is het optimaler om de kast aan de andere kant naar linkshoek te plaatsen? en dan die 120 muur benutten met broedkooien (optimaal gebruik makend van het licht).

bureau onder het raam tegen muur zetten waar kast nu staat, heb je geen blokkade van het licht.
( en daarop kan je dan altijd nog kooien kwijt) denk aan mobiele ziekenkooi op het opkooien van TT vogels (kan je ze in het licht zetten en de vogels raken snel gewend aan op tafel staan met daarvoor een persoon die van alles doet).
ik denk een beetje door ,maar weet natuurlijk niet of ron bv. wel naar TT's wil. (en welke vogels hij allemaal ambieert/kweekt).
de indeling is opzich goed natuurlijk maar ik denk dat de ruimte beter benut kan worden (zeker op lichtinval gebied en op broed gebied i.v.m. mogelijke verstoring).
maar wat lichtinval betreft weet ik niet waar op het raam gericht is ( N.O.Z.W ?).

Hallo Ron. Ben ook benieuwd wat het gaat worden. Peer is al met wat hele goede ideeen en voorbeelden komen opdagen. Voor mensen zoals ik vind ik het een prima idee (dankzij Peer) want ik heb zelf altijd moeite om me dit soort dingen te verbeelden. Op deze manier word het allemaal een stuk makkelijker en duidelijker. Hopelijk lees ik de resultaten hier.

vind ik ook, ik vind het super wat peer allemaal doet en het visueel duidelijk maakt hier d.m.v zijn super tekeningen.
(ook ik maak er gebruik van en binnenkort gaan "we"weer van "start"als peer daar nog zin in heeft).

mvg

peerpm
05-04-2011, 12:48
zo dus!
http://i1194.photobucket.com/albums/aa369/peerpm/BLAD4RON_4.jpg

RonWiel
05-04-2011, 13:03
Allereerst Peer.....GEWELDIG en bedankt.

Dit is voor 90% hetgeen ik voor ogen had......en je ziet het naar slechts enkele minuten de eerste POSITIEVE commentaren...heel nuttig want men haalt punten aan waar ik (we) wat mee kunnen.

Zelf had ik gedacht de vluchten boven in maar gezien de opmerking van WK is onderin zeker zo slecht niet inderdaad mede gezien omdat ik toch moet gaan bijlichten met eent TL die aan de lange muur komt boven de deur.

De glasplaat wordt geblindeert en de tl zou dus een tien cm boven de deur kunnen voor het meest optimale licht zover mogelijk onder in de kooien. Overigens heb ik nog een led optie in mijn hoofd maar ik moet dat soort dingen eerst zien, dus per kooi ledverlichting.....ben wel bang dat dat een dradenbende wordt........

Omdat ik al een blok van 12kooien (4hoog 3n 3 breed) van van keulen maaik ik de rest ook in zo'n blok om daarna schotjes te kunnen verwijderen en er vluchtjes van 1,20 ervan te kunnen maken.

Dat de onderkast wat dieper kan en mag is alleen maar mooi, dit kan ook voor de broedkooien (behalve het bestaande wat ik nu heb dan)

op de vraag van wat ik nu heb is kanarie's geel mozaiek en een paar koppels kapoetsen. Het raam is gericht op het oosten, dus smorgens de zon en voordeel dat het nooit TE warm wordt daar.

Lijkt me voorlopig even genoeg zo en kijk met belangstelling naar berichten uit.......de "meedenkers" natuurlijk ook bedankt en geef jullie commentaar!!!

ps zie nu de kooie van Rob erbij als tekening maar er is 1 ding wat ik niet wil en dat zijn laden.......heb 2 keer bloedluis gehad in de het van keulen blok en ben sindsdien panisch voor nader ;-) ik heb de lader er dus uit en gewoon een plint onder de fronten gezet........

peerpm
05-04-2011, 13:08
Omdat ik hem zojuist had gemaakt....

http://i1194.photobucket.com/albums/aa369/peerpm/BLAD6RON_4_4.jpg

RonWiel
05-04-2011, 13:12
:-) ja dat was de opmerking die ik wel gelezen had maar vergeten te melden.......dit lijkt mijzelf wel een beter oplossing voor buro en kast.

je ziet het, gewoon nuttig commentaar!!

:)

ps Peer heb van jou al eens iets bekeken in de viewer....is dit extra veel werk voor je of alleen een kwestie van opslaan als "......."

RobK
05-04-2011, 13:15
Lades heb ik ook al enige tijd niet meer. Ribbelkarton op de bodem, beetje schelpenzand er op en plankje om de kier af te sluiten. Die tussenschuifjes heb ik niet zo lang, ik heb namelijk doorlopende voorfronten van 120 cm. De tussenschuifjes steken wel ongeveer 1 cm uit het front door middel van twee inkepingen op de maat van de dwarstralies van het front.

Op het fotoforum staan wel ergens foto's hoe ik het heb.

Groet,

Rob.

RonWiel
05-04-2011, 13:27
nou precies ben zelf ook van de laden af bah gehannes met die dingen..... ik heb kranten als bodem bedekking bevalt prima en in 10 minuten (ok iets meer) heb ik nieuwe kranten erin en de kooie uitgezogen met stofzuiger.

omdat ik eraan denk kooien zelf te maken en zoveel mogelijk vast en afgekit.....zal mijn idee zijn dat het tussenschotje uit 2 delen zijn, het onderste vaste deel net zo hoog als de plint en het 2e deel wat ik eruit kan trekken..........hoop dat ik het duidelijk opschrijf anders moet ik ff schets maken :-) ....

peerpm
05-04-2011, 13:33
Op verzoek dan, tekening in sketchup;

https://docs.google.com/leaf?id=0By5AUIVsYxHvNGE2ZDA4Y2ItNTQ1Ni00YjBiLWE3N zctYzQxMjlhOWZkMGFl&hl=nl&authkey=CO_smKwP

(let op; hier heb je viewer voor nodig.., hoe je dit kunt doen lees je eerst hier;

http://www.vogelcafe.nl/showthread.php?t=12123

Suc6,

peer

RonWiel
05-04-2011, 14:00
bedankt man, ben hier echt reuze mee geholpen en mijn ega kan natuurlijk zo een heel mooi beeld krijgen van hoe het gaat worden :)

Kan vanavond pas "rondkijken" omdat ik hier op het werk geen sketchup heb.......maar heb al eerder zo dingen van je bekeken dus dat gaat zeker goedkomen.

Speel zelfs nog met de gedacht om de onderkast als die 50 of 60 wordt, de vluchtjes net zo diep te maken als de onder kast.....dist geeft ook daar meer ruimte en eraf lopen zal niet gebeuren, het blok van 12 staat nu 30cm van de grond en ben nog nooit tegen een bakje of iets gelopen.....maar dat is invulling en kan nog even denken :-) Ook wat voorfronten betreft...de chromen zijn dan wel goedkoop maar echt lekker de kooien inkijken is het niet, mijn frontjes nu zijn grijs (mat) en is veel mooier.... alleen weer geen extra deurtje voor bad of nestje........kortom heb nog wel wat om over na te denken :-)

RonWiel
05-04-2011, 14:50
( en daarop kan je dan altijd nog kooien kwijt) denk aan mobiele ziekenkooi op het opkooien van TT vogels (kan je ze in het licht zetten en de vogels raken snel gewend aan op tafel staan met daarvoor een persoon die van alles doet).
ik denk een beetje door ,maar weet natuurlijk niet of ron bv. wel naar TT's wil. (en welke vogels hij allemaal ambieert/kweekt).

TT is voor mij niet van belang, vind daar niet veel aan, wil niet zeggen dat ik helemaal niet let op kleur formaat houding .....
welke vogels ik ambieer......uuuhh alles?! heb altijd postduiven gehad en daarmee gestopt ivm verhuis maar kan het niet laten iets met vogels te moeten rommelen.......vind putters en goudvinken ook wel wat...maar eerst maar eens kanaries en kapoetsen.......wil ook niet vanalles door elkaar, heb van kanarie dus ook maar enkel de geelmozaiek geen enkele andere kleur....

winterkoning
05-04-2011, 15:53
TT is voor mij niet van belang, vind daar niet veel aan, wil niet zeggen dat ik helemaal niet let op kleur formaat houding .....
welke vogels ik ambieer......uuuhh alles?! heb altijd postduiven gehad en daarmee gestopt ivm verhuis maar kan het niet laten iets met vogels te moeten rommelen.......vind putters en goudvinken ook wel wat...maar eerst maar eens kanaries en kapoetsen.......wil ook niet vanalles door elkaar, heb van kanarie dus ook maar enkel de geelmozaiek geen enkele andere kleur....

voor die kanarie's en kapoets hoeft het allemaal niet zo heel veel uit te maken, maar als je in de toekomst ook aan dat soort vogels wilt beginnen die je nu opnoemt dan kan het opzeker geen kwaad om wat grotere kooien en die vluchtjes zo te maken dat je ook dat soort vogels eventueel in de toekomst kan houden zonder ingrijpende dingen te moeten doen.
niet alleen naar de situatie van nu kijken.
altijd verder kijken dan neus lang is.

mvg
ps: postduiven gaat dan weer wel ( alleen niet vergeten om raam open te zetten :eek: :p ).

Ton Koek
05-04-2011, 16:00
Ik denk dat kanaries ook veel liever in ruime kooi zitten dan in 40 cm.....
Een stel met jongen in zo'n piepklein hokje kan ik echt niet leuk vinden.

RonWiel
05-04-2011, 16:08
haha :-) voorlopig en dan bedoel ik toch zeker een aantal jaren beperk ik me tot de kanarie en kapoetsen.........de kapoetsen in 1,20 mtr is geen probleem heb ik ondervonden en gaat goed. Wat ik wel bemerk is dat het toch een enigszins kwetsbaar vogeltje is en blijft.......
wat duiven betreft....gewoon maar geen kooien en los in de kamer zou dat wat zijn? :)

RonWiel
05-04-2011, 16:09
Ik denk dat kanaries ook veel liever in ruime kooi zitten dan in 40 cm.....
Een stel met jongen in zo'n piepklein hokje kan ik echt niet leuk vinden.

die komen er ook niet in Ton, althans zodra ze uitvliegen in babykooi en dan zsm voliere in.....waar de rest overigens ook verblijft in de zomer.

winterkoning
05-04-2011, 16:11
haha :-)
wat duiven betreft....gewoon maar geen kooien en los in de kamer zou dat wat zijn? :)

KAN !!!!!!! :D
hahahahahahaha
maar...............nog steeds raam open zetten

http://stupid.comedyclips.nl/index.php?actie=clip&clip=59&soort=0

mvg en succes verder

winterkoning
05-04-2011, 16:20
KAN !!!!!!! :D
hahahahahahaha
maar...............nog steeds raam open zetten

http://stupid.comedyclips.nl/index.php?actie=clip&clip=59&soort=0

mvg en succes verder

oja ,stop maar met stijgeren,is nie echt hoor.-0- :rolleyes:

theodoor
05-04-2011, 16:48
he maat(wk)het is niet alle dagen 1april,al zou het wel alle dagen feest moeten zijn.
garoeten theo

RonWiel
05-04-2011, 17:20
ja sorry.........hij is wel grappig :)

peerpm
05-04-2011, 18:51
Vraag aan Rob; of andere oplossingen.

Hoe klemmen jullie de 'plint' - klepje - plankje vast zodat het goed blijft zitten. Of is dit scharnierend? of een andere oplossing?

RonWiel
05-04-2011, 19:34
ik zelf heb een deel (de helft) van een wasknijper op de hele lengte van 1.20 tussen het alu profiel en de plint, zo blijft die mooi staan.

Wat mij betreft werkt dat prima......ik weet dat er meer mogelijkheden zijn maar bijv. een welver zoals wij dat hier noemen of een schaafje haakje of laten draaien op een duvel (dook) maar dat maakt meteen allemaal weer meer naden en gaten dan een wasknijper die bij elke schoonmaak eruit gaat en weer in.

P.Wijlaars
05-04-2011, 20:28
Hoi, Ron.

ik verwacht dat de ledstrips overmorgen in huis heb, ik sluit ze de zelfde dag nog aan , en zal foto,s maken.
maar houd er wel rekening mee , dat een foto van kleur kan schelen ten opzichten van de werkelijkheid.ik zal de foto's zonder flits maken in het middaguur.dan komen ze het meest betrouwbaar over.
ik kan wel een foto maken van mijn lumenmeter die ik richt op de ledstrips.
zodat je kan zien hoeveel lume de ledstrips af geeft
ik heb ledstrips besteld van 60 cm lang
voor een broedkooi van 80X40X45
dat zou meer dan voldoende moeten zijn.

dus...... ik hou je op de hoogte:D

Antoni Hopmann
05-04-2011, 23:18
ik zelf heb een deel (de helft) van een wasknijper op de hele lengte van 1.20 tussen het alu profiel en de plint, zo blijft die mooi staan.

Wat mij betreft werkt dat prima......ik weet dat er meer mogelijkheden zijn maar bijv. een welver zoals wij dat hier noemen of een schaafje haakje of laten draaien op een duvel (dook) maar dat maakt meteen allemaal weer meer naden en gaten dan een wasknijper die bij elke schoonmaak eruit gaat en weer in.

Een wasknijper is zeker ook handig, Ron. Ik gebruik ze zelf voor allerlei zaken.
Direct onder het front heb ik gewoon een plank,die er min of meer wat tegenaan leunt.
Het is misschien wel vreemd,maar er is nog nooit een vogel op het idee gekomen om die plank een zetje te geven,zodat hij door de ruime opening
uit de kooi kan.

peerpm
06-04-2011, 08:28
Tja,

als de ervaring aantoont dat het werkt met een 'losse' plank dan geloof ik dit direct. Voor mijn gevoel zou ik toch een 'vast' iets prefereren ....maar dat zit dan tussen mijn oren.
Aanvullend vraagje; neem aan dat dit dan allen in combinatie is met papier op de bodem en bijvoorbeeld laagje schelpenzand..., het schoonmaken doen jullie dit dan met de zuiger terwijl de vogels in de betreffende kooi zitten of gaat het papier eruit, nieuw erin en eens in de ? 2-3 weken stofzuigen.

groet,

Peer

RonWiel
06-04-2011, 09:12
bij mij kan het plintje niet omvallen en het zijn geen olifant dus uitbreken gaat ze niet lukken.

Ik heb kranten op de bodem liggen zonder schelpenzand. zowiezo eens per week een nieuwe krant nu in broed tijd wat vaker ivm eivoer en bij elke wisseling van de krant wordt de stofzuiger gebruikt. De vogels blijven gewoon in de kooi en zijn er aan gewent......het is met in de afgelopen 2 jaar (dit is derde) 2 x voorgekomen dat een kanarie me te slim af was en even een rondje ging maken door de kamer :-)

RobK
06-04-2011, 09:31
Als de kooi wordt gebruikt als vluchtje heb ik er 1 plint van ongeveer 117 cm voor staan. Die staat aan een kant in een stukje U-profiel en aan de andere kant klem (soms met behulp van een stukje ribbelkarton).
Wanneer het is omgebouwd naar broedkooien heb ik dus 3 plintjes/plankjes. Eentje staat er weer aan een kant in dat stukje profiel, de rest staat er "klem" tussen. Meestal met behulp van een schroefje in de zijkant van de plint zodat ik wat verstelmogelijkheid heb.

Niet zo mooi als de etalage van een kooienfabrikant maar voor mijn portomonnee beter hanteerbaar en het werkt prima. Verder zijn m'n kooien allemaal gemaakt van geplastificeerd spaanplaat 18 mm. Praxis zaagt ze op maat van meubelpanelen zodat je maar heel weinig niet geplastificeerde randjes hebt. Het materiaal is ook weer niet zo schreeuwend duur, als ik wat anders wil, of er is iets beschadigd ofzo, dan maak ik weer een stuk nieuw. De voorfronten zijn altijd weer herbruikbaar en toch een behoorlijk deel van de investering.

Groet,

Rob.

Ton Koek
06-04-2011, 09:37
En dat met het topsalaris van een moddereter, pfff... :p

Antoni Hopmann
06-04-2011, 10:30
Tja,

als de ervaring aantoont dat het werkt met een 'losse' plank dan geloof ik dit direct. Voor mijn gevoel zou ik toch een 'vast' iets prefereren ....maar dat zit dan tussen mijn oren.
Aanvullend vraagje; neem aan dat dit dan allen in combinatie is met papier op de bodem en bijvoorbeeld laagje schelpenzand..., het schoonmaken doen jullie dit dan met de zuiger terwijl de vogels in de betreffende kooi zitten of gaat het papier eruit, nieuw erin en eens in de ? 2-3 weken stofzuigen.

groet,

Peer

Golfkarton op de bodem Peer.
Met daarop onder de stokken beukensnippers en verder schelpenzand met nog
een extra schep gemengd grit.
1x per week gaat de bodembedekking er uit,wordt er gezogen en de zaak ververst.

winterkoning
06-04-2011, 10:51
ja sorry.........hij is wel grappig :)

ja sorry hoor Ron.
Maar het ging over een kamer, een bureau,ramen en postduiven, het eerste wat me voor de ogen kwam was dat maffe reclame filmpje.
moet kunnen toch? was maar een geintje tussen door.

mvg

RonWiel
06-04-2011, 11:06
:) geen enkel probleem kan wel lachen om dat soort filmpjes.......en heb door het topic te starten en de tekeningen van Peer met de opmerkingen van jullie nu een heel goed beeld van hoe ik het e.e.a. ga maken en plaatsen.

Nogmaals dank aan iedereen en speciaal toch voor Peer.....vind het super zoals hij een ieder helpt als hij kan dmv tekeningen!!

TOPPIE :)

winterkoning
06-04-2011, 13:14
:) geen enkel probleem kan wel lachen om dat soort filmpjes.......en heb door het topic te starten en de tekeningen van Peer met de opmerkingen van jullie nu een heel goed beeld van hoe ik het e.e.a. ga maken en plaatsen.

Nogmaals dank aan iedereen en speciaal toch voor Peer.....vind het super zoals hij een ieder helpt als hij kan dmv tekeningen!!

TOPPIE :)

dat vind ik nu ook ron.

zoals die man iedereen helpt .............voorbeeld voor vele.
als we dan toch aan verkiezingen gaan doen en aan nomi's dan krijgt hij een nomi van mij hoor en de titel cafeganger van de maand.

mvg

peerpm
06-04-2011, 14:19
Zo kan ie wel weer!

thanx !
:santa:

RonWiel
06-04-2011, 14:28
Zo kan ie wel weer!

en dat zei van Duin dan weer :) maar de 2e stem heb je dan ook hoor :-) zijn er nog tegen kandidaten eigenlijk en zoja wie?

casehulsebosch
06-04-2011, 22:08
Ja WK zo heb je weer wat aangeroerd. Nou mijn stem heeft ie. Toppie.

P.Wijlaars
06-04-2011, 22:13
Daar kan ik niet op achter blijven. een 10 met een griffel voor Peer :D :cool:
Dat kan je in je zak steken , Peer.

bert3660
08-04-2011, 17:29
Mijn stem heeft hij ook ik kom nu veel meer kijken ook naar de tekeningen van Peer dan! :D

Zeer fijn dat je de mensen zo verder helpt ;)..

grts

peerpm
08-04-2011, 20:08
Een compliment, is altijd leuk. Zeker als je hoort dat er mensen die daardoor 'vaker' komen kijken op het forum. Sommige uitdelers van de complimenten kunnen het ook wel een tikje overdrijven soms, niet dat het niet leuk is hoor! :o
Belangrijker is denk ik dat het hele forum in de afgelopen weken wel een 'klopje; verdient; grote discussies met dito woorden en toch is er niemand, met de nadruk op niemand, weggegaan of in de ban gedaan.(jeff|andre, gaatje ++) Da's in ieder geval een deel van mijn motivatie om mooie tekeningen te maken, vragen te stellen en met veel plezier naar een ieders inbreng te kijken!

Thanx;)

Peer

RonWiel
15-04-2011, 14:42
ben inmiddels voorzichtig aan de klus begonnen en het bed wat op de kamer stond reeds verpatst ;-) het buro is al van de oude plaats richting de nieuwe plaats.......richting omdat waar hij komt te staan nu nog een 12 delige broebkooi staat en er nog eitjes en jongen liggen dus en die ga ik natuulijk niet verhuizen.

De onderkasten.....1 is geheel klaar en bij de andere 2 moet bij 1 de kunstof profielen er nog in voor de schuifdeurtjes en bij de andere de deurtjes zelf er nog in :-)

Een foto maken doe ik nog maar niet omdat het geheel nog erg rommelig oogt ;-) kasten staan nog op elkaar en ook de kooien zijn er nog niet dussssssss nog genoeg te doen en altijd meer werk dan je denkt.

RonWiel
02-05-2011, 14:11
toch maar even een fotootje....tis nog wel niet helemaal klaar maar dat duurt ook nog wel even omdat er nog het e.e.a. op jongen zit links om de hoek, dus dat blok verplaats ik later pas.

Dit heb ik op MP gekocht en met wat aanpassingen (kit kit kit en nog eens kit)naar mijn zin gemaakt, de laden staan in de schuur......dub nog of die erin komen of niet (van het andere blok liggen ze ook in de schuur en met voorzetplint en kranten bevalt dat prima.

Bovenop komen nog profielen zodat ook boven de kooien een opbergruimte ontstaat voor oa babykooien.

http://img839.imageshack.us/img839/9318/kooi.jpg (http://img839.imageshack.us/i/kooi.jpg/)

peerpm
02-05-2011, 19:01
Ron,

Is maar 1 woord voor; geweldig!

Ben heel benieuwd naar de fronten.... waar vandaan?. De klepjes staan heel mooi hoog, had ik nog niet eerder gezien, of me opgevallen?

Kun je ook nog t.z.t detail posten van aansluitingen van het aluminium?

RonWiel
02-05-2011, 20:43
Hoi Peer..........dank je dat je het mooi vind maar ik heb het niet zelf gemaakt maar zo gekocht.

:-) wil je natuurlijk best de detail fotos mailen van hoe het in elkaar zit maar kan je vertellen dat het van Keulen kooien zijn.
Eigenlijk een drama kooi ivm de kunstofprofielen waar elk schotje in staat......dan zaten er ook nog zadelprofieltjes in voor inschuif nesten, oftewel 2x20cm naden in elke kooi voor bloedluis......vandaar dat ze eruit zijn.

Ik liep er tegenaan op MP en heb er een koopje aan gehad.....ik kon ze er zelf niet voor maken in elk geval.
Mocht je alsnog de detail foto;s willen laat maar weten hoor, geen probleem.

gr
Ron

peerpm
02-05-2011, 21:48
Blijft om te zien toch mooi, of het nu gekocht is of zelf gemaakt, was natuurlijk nog mooier! Feit blijft dat (op de foto) je een prachtig, schoon, afgewerkt geheel hebt.

Wat betreft die details, toch wel handig denk ik, zeker omdat je hier dus nogal wat opmerkingen over hebt om dit eens onder de loep te nemen. Dus graag t.z.t. een aantal close-ups. Kunnen we eens kijken hoe de 'specialisten' het doen.

groet,

Peer

RonWiel
06-06-2011, 13:18
hoi Peer ik zou nog even terugkomen op verbindingen........foto is moeilijk omdat kooien in elkaar staan,vandaar dat ik het via een eigen brouwsel van tekening wil lukken om het jou duidelijk te maken.......

1 is bovenin verbinding u profiel alu
2 is waar frontje instaat u profiel alu met uitsparingen

3 vooraanzicht front deze staan in kunstof profiel die geniet zijn op onder/boven kant

waar 1 en 2 invallen is een u profiel over de kopse kant geplaatst....... ik hoop dat het een beetje duidelijk is........ in elk geval zal het antwoord duidelijk zijn waar de tube kit blijft :-)

http://img29.imageshack.us/img29/543/tekening.png (http://imageshack.us/photo/my-images/29/tekening.png/)

peerpm
06-06-2011, 15:09
Yep,

vat'm helemaal.

Blijft mooie opstelling Ron om h'm zo te zien!

Peer