PDA

Bekijk Volledige Versie : Welke kleur kanarie bij wildkleur groenlingpop?

Fritzz
30-03-2011, 22:05
Hallo, ik hen deze week een groenling pop wildkleur gekocht in combinatie met welke kleur kanarie geeft ze best getekende jongen ? ik heb een wildkleur en oranje rode man zitten of past een andere kleur beter?
Is het uberhaupt wel mogelijk ? kanarieman x wildzang pop werk wildzangman x kanarie pop beter

ps heb ook nog een roodmus man,zou dit mooie jongen geven ?

groet Frits

putterjer
01-04-2011, 21:06
Hallo, ik hen deze week een groenling pop wildkleur gekocht in combinatie met welke kleur kanarie geeft ze best getekende jongen ? ik heb een wildkleur en oranje rode man zitten of past een andere kleur beter?
Is het uberhaupt wel mogelijk ? kanarieman x wildzang pop werk wildzangman x kanarie pop beter

ps heb ook nog een roodmus man,zou dit mooie jongen geven ?

groet Frits

Hallo Frits,

Ik ga je laatste vraag eerst beantwoorden.
Het is inderdaad gemakkelijker om bastaarden te kweken uit een EC x kanarie.
Dat neemt niet weg dat het omgekeerd ook niet zou lukken. Maar dat vraagt al iets meer ervaring.

In je huidige situatie Wk groenling (vink) pop, zet je best een kanarie man uit volgende kleurfactor op.
* Agaat geel
* Isabel geel
* Satinet geel
* Agaat geel ivoor
* Isabel geel ivoor
* Satinet geel ivoor
* Agaat wit
* Isabel wit
* Satinet wit

In dien je groenvink x kanarie zou gaan proberen neem je best een kanariepop uit volgende kleurfactor.
* Zwart geel
* Zwart wit
* Agaat geel
* Agaat wit

Zorg er echter wel voor dat je kanaries niet te intensief zijn, voor de oogstreepjes.
Ook te zware schimmel vogels kunnen niet want dan krijgen ze te losse bil -en flankbevedering.
Belangrijk is ook dat je een mooie forse kanarie voor de kweek inzet want anders krijg je te kleine hybriden.
Uiteraard geld dit enkel indien je voor TT waardige hybriden gaat.

Ps: Mex. Roodmus x groenvink kan ook.

Succes

Fritzz
13-04-2011, 22:41
bedankt voor de informatie! De roodmus is helemaal geobserdeerd door de groenling ! beiden negeren de kanaries, de roodmus zingt sinds een paar dagen voor de groenling en zei is daar wel van gecharmeerd.Ben benieuwd of dit doorzet en wat er eventueel van zal komen.

putterjer
23-04-2011, 21:30
bedankt voor de informatie! De roodmus is helemaal geobserdeerd door de groenling ! beiden negeren de kanaries, de roodmus zingt sinds een paar dagen voor de groenling en zei is daar wel van gecharmeerd.Ben benieuwd of dit doorzet en wat er eventueel van zal komen.

Dat is een goed begin.
Ik zou ze nestgelegenheid geven.

Hou ons op de hoogte

frank4
24-04-2011, 22:38
Bij de groenling x pop kanarie speelt de kan kleur eigelijk weinig rol toch?
Wat wel leuk is een mutatie groenling x pop kanarie dit kan zeer mooie pareltjes opleveren

Groet Frank4

Fritzz
11-05-2011, 16:36
De groenling en roodmus hebben een mooi nestje gebouwd in een den het derde ei is vandaag gelegd ,afwachten maar !:)

putterjer
11-05-2011, 21:28
De groenling en roodmus hebben een mooi nestje gebouwd in een den het derde ei is vandaag gelegd ,afwachten maar !:)

Dat ziet er veel belovend uit!
Na 5 dagen kan je zien of ze bevrucht zijn of niet.

freddy.1.
20-05-2014, 13:45
Dat ziet er veel belovend uit!
Na 5 dagen kan je zien of ze bevrucht zijn of niet.

ik zag je vraag en antwoord in dit vogelcafe
bij mij gebeurt hetzelfde , (roodmus x groenling)
maar wat voor jong krijg je dan ?
heeft u een foto van het jong
ik hoop iets te horen van u
gr freddy