PDA

Bekijk Volledige Versie : klein vluchtje

jeffrey rahoens
30-03-2011, 18:45
Kan je een koppel roodruggen houden/laten kweken in een kooi van 1 meter 30 op 70cm hoog en 35 cm diep? Ik heb wat ruimte over en daar wou ik de roodruggen in zetten, want in de binnenvolière waarin ik ze heb gezet moeten de jonge kanaries zitten (van 3 koppels dus niet zo veel) of zet ik beter de jonge kanaries in dat hokje???

jeffrey rahoens
31-03-2011, 15:35
Echt niemand:confused: :(

RobS
31-03-2011, 16:05
Kunnen er best in kweken, maar of het ideaal is?
Komt eigenlijk door plaatsgebrek dat je ze daar wilt plaatsen.
Wat echter met de eventuele jongen?
Nog meer plaatsgebrek.
Hebt dus of vogels te veel of plek te weinig.

Groetjes, RobS.

jeffrey rahoens
31-03-2011, 17:23
Normaal zaten ze dus buiten en is er een volière voorzien voor de jongen. Nog een voor gele kanaries en een kooi voor rode kanaries, maar nu kom ik dus 1 tekort omdat ze nu binnen zitten. Of zet ik er beter kanaries in? Ik heb toch maar 2 koppel kanaries, dus een 20-tal jongen....

RobS
31-03-2011, 17:52
Is opeens een koppel kanaries weg, eerst sprak je van drie koppels.
Als je echter 20 jonge kanaries wilt huisvesten op 1.3m, moet je wel maatregelen treffen.
Denk dat ze elkaar gaan plukken.

jeffrey rahoens
31-03-2011, 18:14
Dat is een schatting, ik heb nog enkele kooien van 50cm ook waar ik ze per 2 zou zetten als dat hok vol is, en daarnaast heb ik nog 3 koppel rode kanarie en een 2 lisardmans waarvan ik dacht dat die een koppel waren.

RobS
31-03-2011, 18:29
Wordt al wat duidelijker, en er komen steeds meer kooien.:D
Jonge vogels ontwikkelen zich beter als ze meer ruimte hebben.

Ton Koek
01-04-2011, 01:05
Misschien is het slim om wat vogels weg te doen als je niet genoeg ruimte hebt. 20 Kanaries in zo'n hokje is eh eh... niet echt heel ruim. Voor een koppel roodruggen is het ook veel te klein als je ermee wil kweken. Roodruggen zijn echte vliegers.

(Vriendelijker kan ik niet...)

Henk3
01-04-2011, 09:23
Ton Koek: (Vriendelijker kan ik niet...)
Nou ik vind het wel heeeeeel vriendelijk van je.

jeffrey rahoens
01-04-2011, 16:41
Ik zei toch dat ze ook in kooien van 50 gaan

Danielle1
02-04-2011, 09:59
Mijn inziens, moet je toch vogels weg gaan doen. Je hebt er teveel voor de kooien. Als je informatie over de roodruggen gaat opzoeken, lees je dat ze veel ruimte nodig hebben en veel moeten vliegen.
Ik heb een koppel veelkleurparkieten in een volière van 4 bij 2.70 bij 2 zitten en daarbij zit nog een nachthok, en daar komen ze het beste tot hun recht, ze hebben alle ruimte kunnen heerlijk vliegen en hoeven niet bang te zijn voor concurrentie.

jeffrey rahoens
02-04-2011, 14:33
Na de kweek gaan mijn roodruggen mee weg met de jongen denk ik. En dan neem ik wat gele kanaries over van mijn oom want die wilt alleen nog maar rood en dan heb ik 2 binnenvolières en 2 kooien van 1m breed op 70 cm hoog en 35 cm diep om de jongen in te zetten

willem.r
03-04-2011, 17:50
ik denk dat hij bedoelt
ruimtegebrak na de kweek x vegels met jongen mee wegdoen =als alles weg is kanaries overnemen als ik het goed begrijp

jeffrey rahoens
03-04-2011, 19:34
Ik wil mijn roodruggen dus verkopen en dan heb ik mijn 2 binnenvolières voor de jongen in te zetten, dus kan er nog wat bij omdat ik nog 4 kweekkooien heb leegstaan

Ton Koek
03-04-2011, 23:10
Tuurlijk, neem er nog 8 koppels bij, past makkelijk, 50 of 60 jongen in die superkooien van je.

jeffrey rahoens
04-04-2011, 10:50
Ik neem er 4 bij en dan heb ik genoeg plaats voor mijn jonge vogels

Animal
04-04-2011, 10:52
Ik wil mijn roodruggen dus verkopen en dan heb ik mijn 2 binnenvolières voor de jongen in te zetten, dus kan er nog wat bij omdat ik nog 4 kweekkooien heb leegstaan

Niet in iedere kooi hoeven vogels te zitten.
Je moet altijd ook reserve kooien hebben staan voor als je om de een of andere reden wat appart moet zetten ,of een kennis moet helpen die van vogels vanaf moet .
Ik heb ook lege kooien staan ,maar daar hoeft echt niks in.
Gisteren zelfs nog 3 kanarie's 8 zilverbekjes en 18 zebravinken weg gedaan ,maar die kooien blijven gewoon leeg.(4 kooien en een vluchtje van 2x2x1m.
2 broedkooien 60 cm breed,vorig jaar op marktplaats gekocht ,blijven ook gewoon leeg omdat ik ze veel te klein vind voor wat dan ook .Ze zijn wel prima geschikt om als zieken kooi te gebruiken.

jeffrey rahoens
04-04-2011, 10:59
Ik heb een klein hok, maar mijn oom heeft altijd kooien over voor een zieke, of als ik geen plaats meer heb voor enkele jongen zet ik ze bij hem in de volière
Ik hoop dat je nu begrijpt waarom ik vogels overneem en (bijna) al mijn kooien kan vullen