Mededeling

Collapse
No announcement yet.

einde vogelmarkten en beurzen?

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • einde vogelmarkten en beurzen?

    Hallo ik hoorde vandaag van mijn buurman dat ze per 1 januari alle vogelmarkten en beurzen stop willen zetten weet iemand hier meer van of hebben er meer mensen hier wat over gehoord?

  • #2
    Stop zetten??? Voor welke heilige zouden ze dat doen???
    zonder vogels kan ik niet leven, maar met mijn allergie wel;) :wave

    Opmerking


    • #3
      Oorspronkelijk geplaatst door jeffrey rahoens
      Stop zetten??? Voor welke heilige zouden ze dat doen???
      Wat betekend deze reactie nu jeffrey?? voor welke heilige zouden ze dat doen??

      er zal veel dierenleed bespaard blijven dat weet ik wel , stoppen met die handel.

      Opmerking


      • #4
        [QUOTE=Barend;124018]Wat betekend deze reactie nu jeffrey?? voor welke heilige zouden ze dat doen??

        QUOTE]

        Is een belgische/brabantse uitdrukking/gezegde.
        Net zo iets als"op alle slakken zout leggen " wat jij doet.

        Opmerking


        • #5
          ?

          nog niets van vernomen ook op de site van de bond staat nog niets zal hopelijk kletspraat zijn geweest.

          Opmerking


          • #6
            Beurzen

            Het verhaal van dierenleed bij vogels op beurzen valt wel mee. Ik denk dat er meer leed is bij de zogenaamde liefhebbers thuis die de vogels onvoldoende verzorgen, maar dat is persoonlijk.
            Ik denk dat het best zou kunnen dat de beurzen en markten mischien tijdelijk dicht gaan want er is vogelpest in Zeeland op een kippenboerderij geconstateerd
            Maar dat word dan wel van hogerhand opgelegd en zal dan overal bekend gesteld gan worden.
            Op dit moment is er nog niks over bekend.

            Opmerking


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door Animal; QUOTE

              Is een belgische/brabantse uitdrukking/gezegde.
              Net zo iets als"op alle slakken zout leggen " wat jij doet.


              Kunnen wij elkaar een hand geven.

              Opmerking


              • #8
                http://www.internetconsultatie.nl/gezelschapsdieren. Voor beurzen en markten betekent dit natuurlijk dat er dan wel veel inkomsten zullen
                wegvallen en of het dan nog aantrekkelijk is om door te gaan.
                De bonden zullen hun leden nog niet informeren denk ik, want het is nog maar een concept.

                Henk

                Opmerking


                • #9
                  de ingeslagen weg is lang maar niet meer omkeerbaar

                  zoals ik wel vaker bepleit hebt.

                  de weg die men ingeslagen is ,is nog lang , "we"zijn er nog niet.
                  het word moeilijker en moeilijker om de hobby te blijven uitoefenen zoals het was.

                  wat zal het volgende zijn in de "lijn" ?

                  de info die ik heb? zullen we maar weer afwachten op het moment "iets"naar buiten komt, we zijn er nog niet zullen we maar zeggen.
                  (altijd fijn als je zeer goede kennissen heb bij allerlei instanties/ministeries etc. die "vertrouwelijk lekken").
                  ik ga i.i.g. niet meer als voorheen "iets roepen " op cafeetje , word je voor gek verklaart enz. en nu?...tja niemand die zegt goh die wk toch ,had tie toch gelijk,die is zo gek nog niet.( zit ik ook eigenlijk niet op te wachten hoor, want eigenlijk krijgen de mensen die mij "iets" vertellen hun gelijk, ik was slechts de "boodschapper" soms begrijp me niet verkeerd).

                  alles is in concepten etc. er liggen vele plannen klaar,of dat ze allemaal het halen en uitvoerbaar zijn? dat weet ik niet maar er staat genoeg op stapel nog.( e.u wetgeving als nederlandse wetgeving).
                  mvg

                  ps: dat de bonden vaak "iets" laat naar buiten brengen is logisch, die gaan pas berichten als alles in kannen en kruiken is en daadwerkelijk van toepassing word, ook zijn bonden in vele gevallen pas op het einde van een "project" aan de beurt om als "partij" hun zegje te doen.( niet dat dit altijd nog veel zin heeft maar goed soms worden ze nog "ergens" bij betrokken en dat is dan wel zeer wenselijk).

                  Opmerking


                  • #10
                    In dit voorstel wordt inderdaad alle verkoop van dieren op beurzen en tentoonstellingen verboden.
                    Opvallend is wel dat het alleen over gezelschapsdieren gaat (waaronder ook vogels vallen), vee wordt niet beter beschermd.
                    Voor de blabla-figuren; dit voorstel komt uit de hoek van het cda, deze keer niet van de pvdd.
                    Groet Ton,
                    www.allevogels.nl

                    Opmerking


                    • #11
                      Ik denk dat de vogels die 1 keer een halve dag in een kleine kooi moeten zitten het beter hebben dan de vogels in de dierenwinkel
                      zonder vogels kan ik niet leven, maar met mijn allergie wel;) :wave

                      Opmerking


                      • #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door jeffrey rahoens
                        Ik denk dat de vogels die 1 keer een halve dag in een kleine kooi moeten zitten het beter hebben dan de vogels in de dierenwinkel
                        Ja en dan de vraag hoe zitten ze er dan de rest van de tijd erbij bij de handelaren.

                        Vaak net zo smerig en klein als in de dierenwinkel.

                        Plus de stress om weer voor dag en dauw ruw uitgevangen te worden voor weer zo'n gezellige beurs elke week.

                        Ik weet niet welke vogels het beter hebben hoor.
                        Groeten Michael

                        https://www.facebook.com/Populier-Vo...4313725716158/

                        Opmerking


                        • #13
                          Er zijn ook nette handelaren ,,er zijn er zelfs die hun vogels beter verzorgen dan sommige kwekers.

                          Opmerking


                          • #14
                            Oh, die moet ik dan nog tegenkomen waarschijnlijk

                            Maar ja, je hebt gelijk.

                            Ik ken ook nette dierenwinkels, er zijn er zelfs die hun vogels beter verzorgen dan sommige kwekers/handelaren.

                            Hoe je het ook went of keert het blijft dierenleed dat gezeul met die beestjes.
                            Groeten Michael

                            https://www.facebook.com/Populier-Vo...4313725716158/

                            Opmerking


                            • #15
                              goeie en nette handelaren zijn er wel maar je moet ze zoeken als ze nu eens beginen waar ze een paar jaar mee zijn begonnen dat was om geen vogels meer in lopers te verkopen dat is nooit van de grond gekomen en in kleine tt kooien niet meer dan 4 kleine vogels grote tt kooien 1 of 2 vogels en voor de nog grotere vogels goeie grote kooien en dit alles ook nog eens SCHOON met water en voer ik denk dat je dan heel ver komt

                              Opmerking

                              Working...
                              X