Mededeling

Collapse
No announcement yet.

pop wil broeden

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • pop wil broeden

    Wat is nou wijsheid ik heb in mijn tuinvoliere kanarie,s al 2 jaar, en dit jaar zijn ze er vroeger bij lijkt wel.
    Het popje is namelijk al nestmateriaal aan het verzamelen en probeert een nestje te bouwen.
    Zal ik naar haar gedrag luisteren en de nest kastjes in de voliere gaan hangen, of is het daar echt nog te vroeg voor.(gezien de nachtelijke kans op vorst nog) Ondanks dat de vogel zelf al aangeeft te willen nestelen.
    Graag zou ik jullie advies in deze kwestie willen vragen.

  • #2
    Oorspronkelijk geplaatst door smokey
    Wat is nou wijsheid ik heb in mijn tuinvoliere kanarie,s al 2 jaar, en dit jaar zijn ze er vroeger bij lijkt wel.
    Het popje is namelijk al nestmateriaal aan het verzamelen en probeert een nestje te bouwen.
    Zal ik naar haar gedrag luisteren en de nest kastjes in de voliere gaan hangen, of is het daar echt nog te vroeg voor.(gezien de nachtelijke kans op vorst nog) Ondanks dat de vogel zelf al aangeeft te willen nestelen.
    Graag zou ik jullie advies in deze kwestie willen vragen.
    Gewoon nestkastjes ophangen. Eer dat je eitjes hebt.. en tel daar eens
    13 dagen bij dan zit je met evt.jongen midden april of later.
    Vr.groeten van
    Antoni





    homepage:
    http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

    Opmerking


    • #3
      Oke super dan ga ik ze morgen ophangen....
      Ik wou het alleen even zeker weten of het wijsheid is...
      En idd vanaf april verwacht ik ook geen vorst meer,en anders zal het toch s,nachts zijn dat ze er op zit..
      Als het aan de popjes ligt willen ze al nestjes gaan maken, enkel was het vorig jaar pas later...
      Maar goed de natuur is al vroeger volgens mij,want in de buurt-boom is ook een koppel eksters druk bezig met hun nest...
      Bedankt voor u reactie...
      m.v.g Daniel

      Opmerking


      • #4
        Ik denk altijd maar...die vogels weten zelf het beste waarom en wanneer dus laat maar lekker gaan.

        Opmerking

        Working...
        X