Mededeling

Collapse
No announcement yet.

spirulina

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • spirulina

    weet iemand me hier iets meer over te vertellen voor het gebruik bij vogels?


    heb gelezen dat het goed is tegen staphylococus en E.Coli ???

  • #2
    Ik gebruik het al heel wat jaar nu, als natuurlijk supplement door het eivoer. Het werkt weerstandverhogend, voor zover ik weet niet tegen een of meer kwaaltjes specifiek.
    Het kan ook de kleur van de vogels versterken.
    Groet Ton,
    www.allevogels.nl

    Opmerking


    • #3
      Oorspronkelijk geplaatst door Ton Koek
      Ik gebruik het al heel wat jaar nu, als natuurlijk supplement door het eivoer. Het werkt weerstandverhogend, voor zover ik weet niet tegen een of meer kwaaltjes specifiek.
      Het kan ook de kleur van de vogels versterken.
      ik heb me potje aangeschaft en heb reeds 5gr gemixt met 1kg eivoer .
      Mag dit ook tijdens de kweek gegeven worden ?

      Opmerking


      • #4
        Ik geef het ook. Weet niet of het tegen de door jouw genoemde kwalen werkt. Ik merk wel dat het verenpakje er heel mooi door wordt.
        Gebruik het ook voor mijn kapoetsensijzen om ze zo de rode kleur te laten behouden.

        Opmerking


        • #5
          ik gebruik het al een aantal jaren met succes vooral tijdens de kweek. het is goed voor de darmflora en bevat 20 x zoveel caroteen als wortelen, dus kleurversterkend maar dan op een natuurlijke wijze

          Opmerking


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door loxia
            ik gebruik het al een aantal jaren met succes vooral tijdens de kweek. het is goed voor de darmflora en bevat 20 x zoveel caroteen als wortelen, dus kleurversterkend maar dan op een natuurlijke wijze
            Maar als ik dit zal geven aan mijn mooie gele waterslagers , zullen deze jongen dan oranje worden ? door de caroteen ?

            Opmerking


            • #7
              Dat kan, echt oranje niet, maar kleurkanaries worden er "te warm geel" door.
              Groet Ton,
              www.allevogels.nl

              Opmerking


              • #8
                verhoudingen?

                Graag zou ik willen horen wat the juiste verhoudingen zijn om Spirulina door mijn ei/krachtvoer te mengen. Ik ga altijd "bij het oog" omdat anders alles TE groen wordt. Ik lees hier al over 5 gram per kg. Iemand enig idee wat the optimale verhouding is?

                Groet, Kees, Tauranga, Nieuw Zeeland.

                Opmerking


                • #9
                  Avian adviseert:
                  De onderhoudsdosering is slechts 1%. ( 10 gram per kilo voer)

                  Wat de gele kanaries betreft, die verkleuren wel degelijk, kost je echt punten op een TT.
                  Groet Ton,
                  www.allevogels.nl

                  Opmerking


                  • #10
                    "Lipochroom te warm" is een opmerking die je kan kunt tegenkomen, dat slaat echt op het geel.
                    Maar, mogelijk dat ook de hoorndelen fouten opleveren, dat wist ik niet.

                    Voor andere dan gele kleurkanries blijft het gezond spul.
                    Groet Ton,
                    www.allevogels.nl

                    Opmerking


                    • #11
                      Dus conclutie :

                      Het is zeer gezond , en het mag gegeven worden in het eivoer voor alle vogels ( kruising / europese ) tijdens de kweek ?

                      Opmerking


                      • #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door Chardonnert.BE
                        Dus conclutie :

                        Het is zeer gezond , en het mag gegeven worden in het eivoer voor alle vogels ( kruising / europese ) tijdens de kweek ?
                        hallo chardonnert,

                        de spirulina die ik geef is van het merk quiko. dosering is 5 gr. per kg eivoer.
                        geef het maar tijdens de opfok van je jongen , ze varen er wel bij ! ik geef het trouwens het hele jaar door.(putters en goudvinken)
                        gr loxia

                        Opmerking


                        • #13
                          Mss voor meer info eens op een koikarper site langs gaan, ze geven dit ook aan koikarpers.

                          mvg

                          Opmerking

                          Working...
                          X