PDA

Bekijk Volledige Versie : staphorst/meppel

andre 44
10-03-2011, 21:15
wie gaat er heen zaterdag voor de 1e keer ik wel ben benieuwd hoe het er uit ziet al is het maar half zo gezellig als in meppel doe ik het er voor :)

veenstrahoeve
10-03-2011, 22:03
wij gaan ook even kijken met het hele gezin

zou het echt de zelfde sfeer wezen als in meppel
het had toch wat in de oude veehal

purmerbird
10-03-2011, 23:37
Wie weet of je tegen verhoogd tarief zonder te reserveren eerder naar binnen kan tegelijk met de handelaren? Dit was wel mogelijk in meppel!
Van hoelaat tot hoelaat kunnen handelaren naar binnen?

groet,
Ronald

andre 44
12-03-2011, 16:45
ik ben er dus geweest en ik vond het 10 x niets aan veel te druk en de ruimte te klein je kon er bijna niet door komen laat staan even rustig te kijken heb veel meer gehoord die er net zo over dachten

veenstrahoeve
12-03-2011, 18:55
ja ben er ook geweest
teklein voor zoveel mensen
auto parkeren heel eind lopen en betalen voor een stukje weiland waar je in staat en somige kwamen er niet eens uit en moesten met de trekker er uit worden gehaalt leuk.....

ik ga de volgende keren niet heen
mischien een ander wel maar ik niet

mvg

andre 44
12-03-2011, 20:19
ik weet niet of ik er nog een keer heen ga zo als ik het nu heb gezien hoeft het voor mij niet meppel was altijd super maar dit valt zwaar tegen

loxia
12-03-2011, 21:21
ik heb vandaag ook een uurtje rondgelopen in die stinkende zandbak. was absoluut de laatste keer! jammer jammer ! een slecht alternatief voor de overigens gezellige markt in meppel

heavyfeeder
13-03-2011, 10:57
zijn er geweest maar vonden het twee keer niks.
waren ook weer heel snel weg denk dat we er al met al een uurtje zijn geweest.
het is er zeker niet op vooruit gegaan.

japan hoso
13-03-2011, 11:39
Verschrikkelijk,egt tien keer niks,zien ze mij niet weer:mad:

tropen kweker
13-03-2011, 19:14
nou gaat lekker zo!

voor onze VV was het OOk de eerste keer, en dus moesten ook wij proberen en expirimenteren!

er waren idd een paar puntjes van verbetering, en daar gaan we ook zeker nog naar kijken. als jullie nog wat weten: kom maar op, maar dom roepen dat het slecht was zitten wij ook niet op te wachten.

Gr

loxia
13-03-2011, 19:59
nou gaat lekker zo!

voor onze VV was het OOk de eerste keer, en dus moesten ook wij proberen en expirimenteren!

er waren idd een paar puntjes van verbetering, en daar gaan we ook zeker nog naar kijken. als jullie nog wat weten: kom maar op, maar dom roepen dat het slecht was zitten wij ook niet op te wachten.

Gr

ik denk niet dat aan de locatie veel te verbeteren valt. dat met het wegvallen van de markthallen een probleem is ontstaan begrijp ik. maar dit is gewoon een heel slecht alternatief. volgens mij moeten jullie absoluut omkijken naar een andere locatie. want zeg nou zelf : zo aantrekkelijk was het niet om in zo,n zandbak rond te struinen. als dit enkele jaren duurt, dan denk ik dat jullie markt langzaam aan doodbloedt. en dat gun ik jullie niet want, zoals al gezegd de markt in meppel was beviel mij altijd goed ! zie e.e.a. als opbouwende kritiek. ik wens jullie veel succes

andre 44
13-03-2011, 20:02
nou gaat lekker zo!

Gr

dan heb ik er nog wel wat misschien dat jullie er wat aan hebben

1 er moet parkeerplaats dichter bij zijn (geld voor mij en andere mensen die heel slecht ter been zijn of in een rol stoel ) want hoe je ook praat zonder pardon naar de wei achter in
2 ruimer opzetten je kon er niet door qwa ruimte
3 het zand in de bak over dekken
4 misschien wel de beste tip een andere ruimte zoeken het was echt 10 x niets meppel was altijd helemaal top maar dit is helemaal niets

alexd
14-03-2011, 09:59
nou gaat lekker zo!

Gr

Als ik het hier zo lees zie ik weinig opbouwende kritieken. Dat sterkt mij alleen maar om het eens met eigen ogen te komen bekijken. Jullie als club hebben er vast een heel werk mee gehad.

tropen kweker
14-03-2011, 10:31
@ alex.

ja dat zeker.

we hebben al heel wat vrijwilligers kunnen optrommelen, en daar waren wij ook echt heel blij mee.

de vloer zat ons gewoon tegen, daar hebben jullie gelijk in. tegels, (of anders verhard) is gewoon veel makkelijker.

de opzet was al aardig ruim, de gangpaden waren breder als in meppel. het was alleen zo ongeloveloos druk, dus leek het allemaal wat krap.

de indeling was ook anders, in de ''grote'' hal stonden voor zover mogelijk alleen maar vogels. de (heel oneerbiedig) bakjesboeren, en voerhandelaren enz. stonden meest in de flexhal.

qua aanbod mochten zowel wij, als jullie niet klagen dacht ik. in oa. de Tropenhal, (die was verwarmd) zaten weer heel wat mooie soortjes. ook de hoeveelheid aan vogels was enorm.

we gaan binnenkort een keer om tafel met oa de Ruitervereniging Staphorst, en dan gaan we het een en ander nog even overleggen.

Gr

Lucky
14-03-2011, 18:20
Nou, gelukkig heb ik op het laatste moment niet kunnen gaan. Heb dus een rit van 3 á 4 uur keer twee gespaart. Zeker als ik deze kritiek hier lees en de woorden van kennissen die er wel geweest zijn moet geloven.
Jammer dat het niet gelukt is om de sfeer en kwaliteit te behouden.
Hopenlijk kan de organisatie er iets aan veranderen zodat de oude sfeer en kwaliteit wederkeert.

Greetings Lucky:)

pecco
09-08-2011, 14:48
Ging altijd naar Meppel, was er ook druk ,maar kon de auto altijd redelijk parkeren , de eerste keer naar staphorst, stond al stil op de snelweg lange file voor mij ben halverwege retour gegaan en zo als ik nu hoor op deze forum een goed besluit , jammer Meppel was voor mij altijd een mooie vogelmarkt hopen maar op een betere lokatie :mad:

jotto
09-08-2011, 15:09
Ben nog nooit in Staphorst geweest wel eens in Meppel. Vond Meppel best OK, maar het was al na 11:00 toen we er aankwamen. Vond het alleszins aangenamer om er rond te lopen dan Hannuit. Putte en Aarschot hebben mijn voorkeur.

jeffrey siemerink
12-08-2011, 00:06
nou gaat lekker zo!

Gr

een paar vraagjes , ik heb npg nooit een vogelbeurs meegemaakt. ben van plan naar de beurs in zwolle te gaan maar dat duurd nog al een tijdje nu vraag ik me af waneer dit is ? waar? wat kost de intre? en is er een in meppel en staphorst? lijkt me leuk om er heen te gaan. :D

jeffrey siemerink
12-08-2011, 13:52
niemand?:confused:

populier
12-08-2011, 14:04
Googelen is niet zo moeilijk hoor:D

http://www.ijsselhallen.nl/evenementen/de-zwolse-vogelmarkt-sep-2011

http://www.halsbandparkiet.nl/Vogelmarkten.htm

jeffrey siemerink
12-08-2011, 14:13
nee dat snap ik maar heb het over staphorst ,wat hier boven word aangegeven in het onderwerp taphorst/meppel.

ik zal wel graag willen weten waneer dit is , aangezien ik dit op de fiets kan doen(staphorst dan):D ze hadden het over aanstaande zaterdag? alleen wat kost de intree waar is het? en van hoelaat tot hoelaat.

bedankt voor het mee denken populier ook al bedoelde ik wat anders!:)

Kanaar
12-08-2011, 14:53
nee dat snap ik maar heb het over staphorst ,wat hier boven word aangegeven in het onderwerp taphorst/meppel.

ik zal wel graag willen weten waneer dit is , aangezien ik dit op de fiets kan doen(staphorst dan):D ze hadden het over aanstaande zaterdag? alleen wat kost de intree waar is het? en van hoelaat tot hoelaat.

bedankt voor het mee denken populier ook al bedoelde ik wat anders!:)

Goed kijken Jeffrey, de 2de link van populier, rechts : Nieuwe lokatie van Meppel is bekend ...... :rolleyes:

populier
12-08-2011, 14:59
22 Oktober 2011

Schuthekkeweg 2 te Staphorst.

Open: 10.00 tot 15.30 uur
Entree: € 3,00 Kinderen tot 14 jaar gratis

jeffrey siemerink
13-08-2011, 10:25
kijk populier!! daar heb ik wat aan hahah! alleen het is wel wat later dan deze week zaterdag haha:D
bedankt!!:) :)

populier
13-08-2011, 10:33
Graag gedaan, alleen ben ik op 3 verschillende site's 3 verschillende entree prijzen tegen gekomen 3,00 4,00 en 4,50 euro.

Dus hou daar rekening mee.:)

jeffrey siemerink
13-08-2011, 10:36
Graag gedaan, alleen ben ik op 3 verschillende site's 3 verschillende entree prijzen tegen gekomen 3,00 4,00 en 4,50 euro.

Dus hou daar rekening mee.:)

yes sir.:p :p

denk dat ik de komende tijd mooi wat bezoekjes ga brengen overal .. eens kijken of ik mensen kan leren kennen in de vogel wereld!:rolleyes:

populier
13-08-2011, 10:57
Als je echt mensen wilt leren kennen in de vogelwereld, zou je beter lid kunnen worden van een vogelvereniging.

Mensen op een beurs hebben meestal weinig tijd voor je en zeker van handelaren leer je niet veel.:)

jeffrey siemerink
13-08-2011, 11:04
ja , nu ik er zo over nadenk heb je nog gelijk ook! hebben wij hier op het forum geen vereniging , of gaat dit per streek (provincie) met eigenringen ofzo?

gegroet!

populier
13-08-2011, 11:06
Nee hoor, even een plaatselijk vereniging opzoeken via internet en via die vereniging kan je ringen bestellen bij de landelijke bonden.(anbvv en nbvv)

jeffrey siemerink
13-08-2011, 11:09
Nee hoor, even een plaatselijk vereniging opzoeken via internet en via die vereniging kan je ringen bestellen bij de landelijke bonden.

oke bedankt! heb er al een gevonden (westenholte) vlak bij stadshagen.:cool:

populier
13-08-2011, 11:12
Ik weet niet hoe oud je bent, maar over het algemeen zitten er op de verenigingen veel knasse knaren, maar die zitten boordevol met ervarings- verhalen. Waar je erg veel van op kan steken.

Maar meeste verenigingen hebben ook een jeugd afdeling.

De meeste verenigingen hebben ook vaak een eigen maandelijkse vogelbeurs.

Waar je ook veel aan hebt is het aanschaffen van oude jaargangen Onze Vogels staat boordevol informatie en lekker leesplezier tijdens deze mooie zomer:http://link.marktplaats.nl/471741975

jeffrey siemerink
13-08-2011, 13:25
boordevol informatie en lekker leesplezier tijdens deze mooie zomer:http://link.marktplaats.nl/471741975

hahaha bedankt populier!! , ja oude mensen zitten barstens vol informatie! vaak komt het er allemaal uit als ze een borreltje of wat op hebben hahaha.

tijdens deze mooie zomer .. hahaah

kanarieliefhebber
13-08-2011, 17:40
oke bedankt! heb er al een gevonden (westenholte) vlak bij stadshagen.:cool:

Hallo jeffrey

ik lees dat je in stadshagen Zwolle woont
in hasselt 6km naar het noorden zit ook een vogelvereninging maar zwolle zelf heeft er 3

keus genoeg

goulds71
14-10-2011, 23:58
ja u leest het goed naar aanleiding van het parkeer gebeuren van de vorige keer is het GRATIS parkeren en GRATIS vervoer naar de hal . volg de borden pp vogelmarkt bij de hal is GEEN parkeerplaats meeer aleen op de Tippe
van daar rijden ook de bekende pendelbusjes en GRATIS.

entree is 5 euro

meer info www.vogelweeldemppel.com

Henk3
15-10-2011, 09:13
Deze denk ik wel:
http://www.vogelweeldemeppel.nl/

goulds71
15-10-2011, 13:07
www.vogelweeldemeppel.nl gebruiken we niet meer

het is www.vogelweeldemeppel.com

er miste een letter in de link

loxia
15-10-2011, 19:28
ja u leest het goed naar aanleiding van het parkeer gebeuren van de vorige keer is het GRATIS parkeren en GRATIS vervoer naar de hal . volg de borden pp vogelmarkt bij de hal is GEEN parkeerplaats meeer aleen op de Tippe
van daar rijden ook de bekende pendelbusjes en GRATIS.

entree is 5 euro

meer info www.vogelweeldemppel.com

passen mijn paarden ook in dat busje:D

andre 44
15-10-2011, 20:13
passen mijn paarden ook in dat busje:D

ik denk dat dat wel zal passen in het busje even van te voren geslacht en al kan het vlees zo op de plaat ipv de hamburgers en braad worsten :D

andre 44
15-10-2011, 20:16
maar alle gek heid op een stokje ik ga er volgende week toch nog eens kijken of het beter is dan de vorige keer zo als ik het hoor zo links er rechts moet het zo goed zijn verbeterd dat ik daar maar een tafel heb besproken om wat vogels te verkopen dus afwachten maar ik dacht ik kom er nooit weer maar er wordt nu zo veel reklame gemaakt dat het nu top is dus ik zie wel :)

Ton Koek
16-10-2011, 01:54
De oplossing voor de parkeerproblemen klinkt in elk geval zeer positief!
Prettige markt gewenst.

jeffrey siemerink
16-10-2011, 13:26
maar alle gek heid op een stokje ik ga er volgende week toch nog eens kijken of het beter is dan de vorige keer zo als ik het hoor zo links er rechts moet het zo goed zijn verbeterd dat ik daar maar een tafel heb besproken om wat vogels te verkopen dus afwachten maar ik dacht ik kom er nooit weer maar er wordt nu zo veel reklame gemaakt dat het nu top is dus ik zie wel :)

ik zal eens kijken of ik ook kan moet nog even uitzoeken waar het is enzo...

goulds71
16-10-2011, 13:27
het is dus NIET mogelijk om bij de hal te parkeren dus VOLG de borden

andre 44
16-10-2011, 19:12
het is dus NIET mogelijk om bij de hal te parkeren dus VOLG de borden

heb een parkeer kaart heb dus geen probleem :D

Paul Rooth
16-10-2011, 19:52
ANDRE 44

Wat bedoel je met een parkeerkaart ?

andre 44
16-10-2011, 19:59
ANDRE 44

Wat bedoel je met een parkeerkaart ?

is er alleen voor mensen die met auto naar binnen moeten met hun vogels ik heb er wat meters staan met vogels ben er al om 7 uur

goulds71
16-10-2011, 20:59
zal het ff duidelijk maken

Handelaren kunnen idd parkeren bij de hal met parkeer kaart.
Bezoekers kunnen NIET parkeren bij de hal en MOETEN de borden volgen. Anders kom je niet op de GRATIS parkeerplaats bij de busjes.

andre 44
22-10-2011, 18:55
wie is er geweest vandaag ik dus wel en ik vond het met 100% verbeterd :)

jeffrey siemerink
22-10-2011, 18:59
wie is er geweest vandaag ik dus wel en ik vond het met 100% verbeterd :)

nog wat gekocht andre?

andre 44
22-10-2011, 19:03
ja koppel drie kleur spreeuwen koppel rood oor bulbul maar ook wat verkocht

harmsisi
22-10-2011, 19:36
ben er vandaag ook geweest mooie markt en alles goed geregeld:)

peter1
23-10-2011, 09:22
ik ben er ook geweest vond het er wel goed geregeld.leuk om er te lopen en te kijken.