Mededeling

Collapse
No announcement yet.

van kweek kooi naar voliere ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • van kweek kooi naar voliere ?

    Hallo ,
    een kennis van me heeft een voliere staan van 6 m op 2 m waarvan 2m overdekt is en 4 m open en beplant .
    Echter heeft hij in het bedekte deel 3 kweek kooien staan met daarin elk
    1 koppel : kneu , sijs en distelvink .

    De reden dat ze opgekooid zitten is omdat hij het open gedeelte pas heeft aangebouwd , en nu aan het wachten is tot de onkruid zaden kiemen en groeien .

    Gezien de kweek vroeg hij me wanneer hij ten laatste de 3 koppels in de voliere mag los laten om toch nog tot een goeie kweek te komen ?
    eind maart , midden april , begin mei ?

    Mischien kan ik hier het antwoord vinden ?

    Dank bij voorbaat .

  • #2
    Als ik het zo lees, zitten de vogels dus al in dezelfde temperatuur als in de nieuwe aanbouw. Dan maakt het voor de vogels dus zoveel uit als hij ze nu al zou loslaten.
    Om de begroeiing een kans te geven, is afdekken met wat gaas volgens mij een prima oplossing.
    Hoe later, hoe minder kans nog op broeden denk ik.
    Groet Ton,
    www.allevogels.nl

    Opmerking


    • #3
      Oorspronkelijk geplaatst door Chardonnert.BE
      Hallo ,
      een kennis van me heeft een voliere staan van 6 m op 2 m waarvan 2m overdekt is en 4 m open en beplant .
      Echter heeft hij in het bedekte deel 3 kweek kooien staan met daarin elk
      1 koppel : kneu , sijs en distelvink .

      De reden dat ze opgekooid zitten is omdat hij het open gedeelte pas heeft aangebouwd , en nu aan het wachten is tot de onkruid zaden kiemen en groeien .

      Gezien de kweek vroeg hij me wanneer hij ten laatste de 3 koppels in de voliere mag los laten om toch nog tot een goeie kweek te komen ?
      eind maart , midden april , begin mei ?

      Mischien kan ik hier het antwoord vinden ?

      Dank bij voorbaat .

      Opmerking


      • #4
        Oorspronkelijk geplaatst door Ton Koek
        Als ik het zo lees, zitten de vogels dus al in dezelfde temperatuur als in de nieuwe aanbouw. Dan maakt het voor de vogels dus zoveel uit als hij ze nu al zou loslaten.
        Om de begroeiing een kans te geven, is afdekken met wat gaas volgens mij een prima oplossing.
        Hoe later, hoe minder kans nog op broeden denk ik.
        Oorspronkelijk geplaatst door winterkoning
        als ik het ook goed begrijpt dan zitten de vogels al op hetzelfde lichtritme en op dezelfde koude, vogels kunnen dan gewoon nu al losgelaten worden natuurlijk. ( dat is het vraagstuk kweek).mvg
        Hallo , idd , zelfde licht uren , zelfde koude , en dit reeds voor heel de winter al .
        Punt is , kan het kwaad , om ze nog net iets langer "kort" bij alkaar te houden ? Dus de koppels in de apparte kweek kooien te laten alvorens ze los te laten in de nieuwe voliere ?

        vb dit nog maal eens uitstellen tot eind maart ?

        Opmerking


        • #5
          niet

          ik zou niet wachten. als je ze pas later los laat, gaat er weer wat tijd overheen, voordat de pikorde is vastgesteld, en ze weer een plekje hebben gevonden, wat van hun is.
          groeten Ton
          mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

          Opmerking

          Working...
          X