Mededeling

Collapse
No announcement yet.

3d-animaties Van Tekeningen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • 3d-animaties Van Tekeningen

    Beste Vogelvrienden,

    In de afgelopen periode heb ik diverse tekeningen geplaatst. De meeste van de tekeningen, hoewel als Jpeg afgebeeld en geplaatst op het forum zijn als 3D tekening gemaakt. Dit betekend dus dat ik op mijn scherm als het ware 'door de tekening heen kan lopen'.
    Het programma waarin ik de tekeningen maak (sketchup) maakt het mogelijk om voor een ieder met behulp van een 'viewer' deze bewerking ook uit te kunnen voeren.
    Graag wil ik dan ook, in 1ste instantie bij wijze van proef, de tekening(en) op Vogelcafe plaatsen zodat iedereen op vrij eenvoudige wijze de tekeningen als animatie kan zien.

    Je moet er echter wel 'iets' voor doen;

    1. de sketchup viewer, in 2 minuten te downloaden via deze link; http://sketchup.google.com/intl/en_u...gsuviewer.html

    2. het bestand van de tekening downloaden en opslaan op je computer. Bij wijze van proef is dit de link naar de eerste animatie; FOTOKOOI; https://docs.google.com/leaf?id=0By5...thkey=CN6AnaMK

    3. Als je nu het programma opent en het bestand op je PC - zoekt en opent krijg je dit scherm;




    4. klik nu op view en vervolgens op animation en dan op play. De animatie zal nu starten.

    5. wat je krijgt te zien is een animatie van de bouw van de kooi, maar er is meer!

    6. je kunt ook zelf door de tekening lopen, inzoomen of een detail eruit lichten. dit kan ondermeer met de mogelijkheden zoals zichtbaar op dit scherm;




    Zoals gezegd....bij wijze van proef wil ik dit starten, hoewel niet al te veel werk is het natuurlijk niet een kwestie van 2 minuten om deze animaties in elkaar te zetten, dus feedback of het iets is graag!

    N.B. De echte slimmerik weet dat door het bestand op te slaan de tekening zelfs door middel van Sketchup ook bewerkt kan worden, hier heb ik geen probleem mee maar respecteer dat in de tekening zelf de nodige uren werk zit dus zet hem niet zomaar voor iedereen publiekelijk op het web maar gebruik hem voor je eigen ontwerpen of zo!,

    Suc6,

    Peer

  • #2
    Animatie 3- Delige Broedkooi

    Deze tekening is uit 1 van de topics genomen, er zijn later aanvullende versies op gemaakt.

    Krijg toegang tot Google Drive met een Google-account (voor persoonlijk gebruik) of een Google Workspace-account (voor zakelijk gebruik).


    (download bestand en open met sketchup - viewer),

    Suc6,

    Peer

    Opmerking


    • #3
      Hoi, Peer
      ik had het sketchup al,heel mooi en nog gratis ook,.
      ik heb er vaak mee gespeeld.maar daar blijft het dan bij.
      ik heb het geduld niet voor om het te leren. dat is een kwaaltje van me.
      Ik teken altijd met Excel. en dat gaat prima. alleen je kan geen 3D tekeningen maken.

      O..ja ga je geen karnaval vieren?

      Opmerking


      • #4
        dit soort dingen zijn voor mij te hoog gegrepen maar ik wilde gewoon even zeggen dat die tekeningen in die andere topics er super uitzien.
        complimentje mijner zijde.

        mvg

        Opmerking


        • #5
          werkelijk fantastisch zoals dat eruit ziet zeg echt stap voor stap hoe je het in elkaar moet zetten, super, dat samen met de tekening met maatvoering is het voor velen te volgen.

          Nogmaals super Peer!!
          Je hoeft niet ziek te zijn om beter te worden!

          Opmerking


          • #6
            Speel ook wel eens met sketchup alhoewel je snel wat kan blijft dit toch een goed werk.

            Ben benieuwd naar hoe je het front hebt gedaan

            Opmerking


            • #7
              wat is Peer zijn mening daarover?

              Groeten, Serinus.
              The proof of the pudding is in the eating

              Opmerking


              • #8
                idee

                Ik kan aan Peter (webmaster) vragen een apart forum voor bouwtekeningen van Peer aan te maken. Met wat hulp van "opzoekers"kunnen we dan de topics waar die tekeningen in staan, verplaatsen naar dat betreffende forum. Om tekeningen af te drukken zou Peer sowieso zelf toestemming voor moeten geven. Wellicht is het dan mogelijk (zeer premature gedachte) om via het Bondsbureau een starterspakket te drukken die tegen een kleine vergoeding aan de afdelingen kan worden verstrekt (kleurdruk is nogal prijzig).

                Groet,

                Rob.

                Opmerking


                • #9

                  Opmerking


                  • #10
                    www.vogelcafe.nl/showthread.php?t=12777

                    Prima idee, trouwens, om deze tekeningen in "Onze Vogels" te publiceren!

                    Groeten, Serinus.
                    The proof of the pudding is in the eating

                    Opmerking


                    • #11
                      doen wat men niet laten kan

                      Oorspronkelijk geplaatst door Serinus
                      www.vogelcafe.nl/showthread.php?t=12777

                      Prima idee, trouwens, om deze tekeningen in "Onze Vogels" te publiceren!

                      Groeten, Serinus.
                      yep en net zoals in die andere topic blijf ik bij mijn standpunten en mening.
                      van mij hoeft dit allemaal niet, laat ze maar lekkerzelf uitzoeken die luie donderstralen.( maak niet uit over welk onderwerp het gaat).
                      en als het dan over een hokvraag gaat dan denk ik dat het directe contact ( peerm /of wie dan ook en vraagsteller )via het openbare forum met berichten juist hetgeen is wat het zulke mooie topics maakt en dat men heel gericht op dingen kan ingaan.
                      en dan maakt het niet uit in welke topic dit staat want het is toch een interactie van 2 personen met inhoud die alleen toepasbaar/interessant is voor vraagsteller aan peerm.
                      wij kunnen dan mooi meelezen en van de tekeningen genieten en evt. aanvullingen/opmerkingen er aan toevoegen.( of blijft dit principe gewoon bestaan,zoals het nu gaat en dan bedoel ik dus vraag en antwoord verhaal en inmenging van derde ?en dus alleen maar gecategoriseerd?).

                      dat plaatsen in de onze vogels zie ik ook niet zo zitten tenzij men het heel "universeel"houd, want niemand heeft dezelfde ruimte etc. dus elke tekening moet op "maat"worden gemaakt.
                      dus standaard tekeningen van hoe zet je een broedhok in elkaar en klaar ( zelfs de maten kan je er niet bij zetten puur uit het feit dat dit ook weer voor eenieder anders kan zijn).

                      verder ben ik zeer benieuwd wat de (hokken/voliere/broedkooi bouwers )adverteerders van de onze vogels gaan zeggen ?
                      ik schat in dat ze niet blij zullen zijn .

                      mvg

                      Opmerking


                      • #12
                        Peer is uiteraard een geweldige Peer met zijn tekeningen van
                        volieres,broedkooien e.d. alles op aanvraag en naar omstandigheden.
                        Dat moet zo blijven,want het is een geweldige verrijkening voor
                        Vogelcafe.
                        Vr.groeten van
                        Antoni





                        homepage:
                        http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

                        Opmerking


                        • #13
                          The proof of the pudding is in the eating

                          Opmerking


                          • #14
                            pfff

                            Soms gaan de dingen wel heel erg snel?!,
                            zie ik daar in ene een heel nieuw forum onderwerp, notabene met mijn naam erachter....is dit niet een beetje veel van het goede vraag ik me dan af?, op het onderdeel volieres | kooien en dergelijke denk ik niet dat het een soort 'one man show' moet worden, zou dat eigenlijk beetje jammer vinden want de interactie is natuurlijk wel belangrijk.
                            Misschien ook voor nu de dingen niet ingewikkelder maken als nodig en ze zo laten en even kijken wat er allemaal uit voorkomt.

                            Ik vind het op zich goed idee dat een aantal van de uitgewerkte plannen separaat | overzichtelijk op forum staan maar het is denk ik wel belangrijk dat de onderwerpen 'ontstaan'. Dus dat ze oorspronkelijk in de verschillende andere onderwerpen besproken kunnen worden, getekend, gewijzigd, voorzien van aanvullende ideeen en dan als ze helemaal gereed zijn geplaatst in 'bouwtekeningen' . Overigens roep ik nog steeds een ieder op om ook andere voorbeelden op forum te plaatsen (maar dat terzijde).

                            Om e.e.a. toch wat meer vorm te geven stel ik voor dat ik vanuit mijn tekeningen bestand (verleden) een aantal nieuwe onderwerpen aanmaak, waar ik de uiteindelijke tekeningen in plaats. Vanzelfsprekend plaats ik dan ook de verwijzing in het onderwerp naar de oorspronkelijke vraagstelling zodat je snel de totstandkoming van het geheel kunt vinden. Denk dat dat een goede eerste opzet zou kunnen zijn?

                            Peer

                            Opmerking


                            • #15
                              doe je best, is een goed idee om het allemaal bij elkaar te plaatsen, zoveel gemakkelijker voor...........


                              ik hoop dat het beter van de grond komt ( en dat zal jij toch moeten gaan doen ) dan het topic forum kweekverslagen.

                              Leden: 4.976 kweekverslagen: wel 17 inhoudelijke

                              mvg

                              Opmerking

                              Working...
                              X