Mededeling

Collapse
No announcement yet.

eivoer

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • eivoer

    moet je nu wel eivoer voeren of niet?ik heb al 3 keer een nest met jongen gehad en 3 keer mis nu heb ik gehoord dat ze te vel worden van eivoer en dat het ook wel zonder kan help me please

  • #2
    eivoer moet je zeker geven, het zal waarschijnlijk aan de oudervogels liggen
    zonder vogels kan ik niet leven, maar met mijn allergie wel;) :wave

    Opmerking


    • #3
      eivoer

      eivoer hoeft niet gegeven te worden, bij mijn kweek van allerlei tropen geef ik absoluut geen eivoer, wel een goed universeelvoer aangevuld met een ruime keuze dierlijk voer.

      Opmerking


      • #4
        Voor kanaries is eivoer wel zo goed als noodzaak. De jongen hebben dierlijke eiwitten nodig om te groeien. Eventueel kun je de man weghalen zodra de pop op eitjes zit, zij kan het meestal ook prima alleen.

        Universeelvoer is meer voor tropen en vruchten- en insectenetende vogels. Niet alle kanaries lusten dit.
        Groet Ton,
        www.allevogels.nl

        Opmerking


        • #5
          eivoer

          dat eivoer voor kanaries noodzaak is zal ik zondermeer aannemen, ik heb dan ook totaal geen ervaring met kanaries omdat dat mijn intresse niet is. Hou het liever bij tropen en dan wel die kleine exoten niet van die grote zoals glansspreeuwen ed vroeger wel gehad maar nu minder plaats dus kleinere vogels

          Opmerking


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door lambert46518
            eivoer hoeft niet gegeven te worden, bij mijn kweek van allerlei tropen geef ik absoluut geen eivoer, wel een goed universeelvoer aangevuld met een ruime keuze dierlijk voer.
            Het gaat hier om kanaries,Lambert.
            Kanaries geef je normaal eivoer .
            Vr.groeten van
            Antoni





            homepage:
            http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

            Opmerking


            • #7
              Probeer eens kant en klaar eivoer wat ruller te maken met een paar druppels Sti-ho-dru (soort honing voor vogels) werkte bij mij super!

              Groeten Willem
              http://www.vogelarena.com/voliere/vo...000001723.html

              Opmerking


              • #8
                moet je de kanarie's ook eivoer geven om ze broedrijp te maken?

                mvg davey

                Opmerking


                • #9
                  Sti-ho-dru ?

                  Wat is Sti-ho-dru .
                  Wat ook belangrijk is wat het doet en waar je het kan kopen .
                  Gr Andre

                  Opmerking


                  • #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door daveynmgn
                    moet je de kanarie's ook eivoer geven om ze broedrijp te maken?

                    mvg davey
                    Ik geef een 3tal weken voor het kweken al eivoer, elke dag.
                    Tijdens de kweek krijgen ze eivoer tot ze eieren hebben en dan niet meer, als ze dan jongen hebben (of stoppen met broeden) geef ik terug eivoer.
                    Na de kweek geef ik tot na de rui en dan 1 tot 2 keer per week
                    zonder vogels kan ik niet leven, maar met mijn allergie wel;) :wave

                    Opmerking


                    • #11
                      Liesbeth heeft kanaries, ceresamadines en zebravinken.
                      Als zij ons nu vertelt om welke vogels het hier gaat dan wordt het misschien wat makkelijker.....

                      Over knarries zul je van mij weinig wijzer worden maar ik heb zo onderhand wel een paar zebravinken en andere tropen op stok gekregen.....

                      Ik geef mijn tropen en forpussen iedere dag wat eivoer in verschillende samenstellingen. Zaden die wij voeren bevatten maar een gedeelte van de voedingstoffen welke de vogels nodig hebben.
                      Je moet er wel voor zorgen dat de verhoudingen goed zijn. Even in het algemeen; in de rustperiode dus iets minder eivoer en wat meer zaad, in de broedtijd de verhouding omdraaien: wat minder zaad en eivoer naar behoefte. Dit laatste in meerdere giften per dag. De versheid van het voer speelt ook een rol.
                      Het is natuurlijk wel belangrijk dat de oudervogels weten wat eivoer is!
                      En welk merk? Vind ik niet zo belangrijk; als ze het maar eten, daar gaat het om.

                      gr
                      Hans.
                      Tomorrow is the first day of the rest of your life...

                      Opmerking


                      • #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door Hans de Vries
                        Liesbeth heeft kanaries, ceresamadines en zebravinken.
                        Als zij ons nu vertelt om welke vogels het hier gaat dan wordt het misschien wat makkelijker.....

                        Over knarries zul je van mij weinig wijzer worden maar ik heb zo onderhand wel een paar zebravinken en andere tropen op stok gekregen.....

                        Ik geef mijn tropen en forpussen iedere dag wat eivoer in verschillende samenstellingen. Zaden die wij voeren bevatten maar een gedeelte van de voedingstoffen welke de vogels nodig hebben.
                        Je moet er wel voor zorgen dat de verhoudingen goed zijn. Even in het algemeen; in de rustperiode dus iets minder eivoer en wat meer zaad, in de broedtijd de verhouding omdraaien: wat minder zaad en eivoer naar behoefte. Dit laatste in meerdere giften per dag. De versheid van het voer speelt ook een rol.
                        Het is natuurlijk wel belangrijk dat de oudervogels weten wat eivoer is!
                        En welk merk? Vind ik niet zo belangrijk; als ze het maar eten, daar gaat het om.

                        gr
                        Hans.
                        ik geef orlux gele kanarie, voor de rode doe ik er een kleurstof bij
                        zonder vogels kan ik niet leven, maar met mijn allergie wel;) :wave

                        Opmerking

                        Working...
                        X