Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Fotokooi?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Fotokooi?

    Hallo forumleden, ik zoek een gedetaileerde tekening van een goede foto-kooi. Ik heb hier wel enkele links maar deze kooien zijn zonder maat opgaaf. Of ze zijn maar zeer oppervlakkig.
    Wie?

    Bij voorbaat dank.
    Greetings Lucky

  • #2
    Ook geen maten ,maar wel foto's

    Opmerking


    • #3
      Hoi, Lucky

      voor € 40- heb je er al een . ik zou overwegen om er zelf een te kopen.
      zelf maken,ben je mischien iets goedkoper uit.
      als je er ook de hobby in ziet, zeker zelf maken,dat doe ik ook graag.
      zelfs als ik duurder uit ben , maak ik het toch vaak zelf.
      ben je zelf niet zo handig,maak ik er wel een voor je.

      link>>>>>>>>>>>>>>>>>>> http://www.vogelcafe.nl/showthread.php?t=11719

      Opmerking


      • #4
        fotokooi

        Hi Lucky,

        Zijn natuurlijk diverse fotokooien als voorbeeld, groot, compact. Dus dan is de vraag meteen wat heb je in gedachten?, en met wat voor een camera wil je gaan fotograferen, afstand e.d..
        ik heb idd ook geen tekening zo voorhanden, maar een foto en eventueel wat maatvoering .....dan kan ik wel een tekening voor je maken.
        Bij sommige uitvoeringen, die ook te koop aangeboden worden denk ik wel dat het netjes is om even toestemming te vragen.
        Misschien als 'tussen' oplossing. Ik heb een front gemaakt uit plexiglas en zo kan ik de vogels natuurlijk al een stuk mooier fotograferen, zeker met verlichting in de kooien zelf. Overtollige stokken eruit, tijdelijk achterwandje in de kooi..... En eventueel maak je in het plexiglas een gat waardoor je lens kan.


        Peer

        Opmerking


        • #5
          De maten zullen ook erg afhankelijk zijn met wat voor kamera je wilt gaan werken ,en hoe je de boel wilt gaan verlichten.
          Dus eerst een proefopstelling maken (zonder echte vogel) en dan de boel opmeten.

          Opmerking


          • #6
            reactie

            Die van mij staat wel op mijn site, die is 80 x 80 x 60 hoog +/-

            Het is eigenlijk maar de vraag wat voor vogelsoorten je er in wil fotograferen.

            Voor hele grote parkieten is mijn kooi nog te klein.

            Ik heb er daglichtverlichting in. En hier en daar nog wat bij verlichting die aparte stekers hebben zodat niet alles tegelijk aan is. Indien nodig kan ik bijverlichten.

            Deze kooi heb ik zelf gemaakt en kost al met al wel het nodige.
            ---

            Wat voor camera je gebruikt zal niet zo heel veel ter zake doen, ik neem aan een spiegelreflex met standaard lens of een iets grotere lens.
            Vriendelijke groeten,
            Henk3.

            Mijn website:

            Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

            Opmerking


            • #7
              Hallo,

              Ik ben ook op zoek naar een mogelijkheid om zo nu en dan een goede foto van m'n vogels te maken.
              Ik gebruik al jaren een TT kooi, waar ik een glasplaat voor heb laten "zetten" onder een hoek, om op die manier de spiegeling zo veel mogelijk te beperken.
              Deze glasplaat komt in de plaats van de tralies.
              Deze manier werkt redelijk, hoewel er altijd wel wat spiegeling te zien is....
              Er zit een groot nadeel aan; de vogel ziet mij en mijn camera net zo goed als ik de vogel zie.
              Dus het levert extra stress op voor de vogel en het duurt een tijdje voor de vogel een goede houding aan gaat nemen.
              Zelfs voor vogels die een TT kooi gewend zijn, is het gemis van tralies een reden om niet op hun gemak te zijn....

              De fotokooien die ik zie op het www, zijn behoorlijk groot.
              Omdat ik maar kleine vogeltjes heb, zoek ik een handzaam exemplaar, zo licht mogelijk, zowel qua gewicht als licht.
              Zo simpel mogelijk en makkelijk te verplaatsen.
              Ik heb niet zo'n heel spectaculaire camera, een Sony DSC-H1.

              Ben benieuwd, groeten, Serinus.
              The proof of the pudding is in the eating

              Opmerking


              • #8
                Is wel grappig dat je nu net bericht stuurt van TT-kooi oplossing. Zat namelijk ook aan soortgelijke oplossing te denken vandaar. Dus op basis van TT-kooi omdat iedereen die heeft, c.q. makkelijk verkrijgbaar zijn. zal e.e.a. overdenken en uitwerken.

                Groet,

                Peer

                Opmerking


                • #9
                  Hallo,

                  Ja, er zit ook een voordeel aan het gebruik van een TT kooi.
                  Je kan je vogel makkelijk van een TT kooi laten overspringen in die "foto-TT kooi" da's dan weer minder stress en risico dat het verenpak niet mooi strak zit.
                  Ik heb ook wel eens via de deur dan wat foto's gemaakt, voordeel, je bent de spiegeling kwijt van het glas.
                  Nadeel; je maakt foto's met de "smalle kant" van de kooi als achtergrond.
                  De vogel blijft echter de camera en mij zien.

                  Hier enkele kleine foto's van de methode die ik gebruik, sorry voor de slechte kwaliteit.....
                  TT-kooi;

                  Tralies eraf en de glasplaat ligt voor de kooi;

                  Hier zit de glasplaat op de kooi;

                  Hier is het resultaat;


                  Groeten, Serinus.
                  The proof of the pudding is in the eating

                  Opmerking


                  • #10
                    Hallo, het moet mogelijk zijn om vogels van sijs tot merel grote te fotograferen. Liefs koppels gewijs. Tevens zou het handig / mooi zijn om de achterwand van div. motieven / kleuren te kunnen voorzien.

                    Heb momenteel een dig. camera en wil in de toekomst een kwalitatief betere camera kopen.

                    De oplossing met de TT kooi lijkt mij niet ideaal. En is dan ook niet voor mijn bedoelingen geschikt.

                    Allemaal reeds bedankt voor de tips en het meedenken.

                    Greetings Lucky

                    Opmerking


                    • #11
                      reactie

                      De kooi die ik gemaakt heb, heb ik voorzien van simpel uitneembare achterwanden. Ik heb helemaal geen tekening gemaakt. Gewoon even uitdenken en even uitrekenen. Niet zo moeilijk.
                      Mijn kooi is helemaal uitneembaar met een draaiplateau er in, zodat je de vogels een beetje naar eigen inzicht naar de camera kan draaien.

                      Dus maak eers een kooi en plaats dan je zaken er in die je er in wil.

                      Een beetje ruimte in zo'n kooi kan geen kwaad. Want dan kan je er naar eigen inzicht ook biotoopjes o.i.d. in plaatsen.
                      Vriendelijke groeten,
                      Henk3.

                      Mijn website:

                      Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

                      Opmerking


                      • #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door Serinus
                        Hallo,

                        Ja, er zit ook een voordeel aan het gebruik van een TT kooi.
                        Je kan je vogel makkelijk van een TT kooi laten overspringen in die "foto-TT kooi" da's dan weer minder stress en risico dat het verenpak niet mooi strak zit.
                        Ik heb ook wel eens via de deur dan wat foto's gemaakt, voordeel, je bent de spiegeling kwijt van het glas.
                        Nadeel; je maakt foto's met de "smalle kant" van de kooi als achtergrond.
                        De vogel blijft echter de camera en mij zien.

                        Hier enkele kleine foto's van de methode die ik gebruik, sorry voor de slechte kwaliteit.....
                        TT-kooi;
                        [Hier is het resultaat;


                        Groeten, Serinus.
                        Maar een glasplaat geeft wel weerspiegelingen wat je op de foto hier ook goed kan zien.

                        Opmerking


                        • #13
                          istwat

                          lucky,
                          is dit wat je zoekt? ( ik vind het wel een chique kooi als je de foto's bekijkt,maarja werkt die ook voor jouw?).



                          ik heb zelf een enorme vaste fotokooi ( want ja ik moet ook van ukkie tot mega groot kunnen fotograferen en...............ik wil ook altijd biotopen maken/kooi aankleden).
                          ik heb een dubbele achterwand die ik naar voor of achter schuift,naar gelang de grote van de vogel(s).
                          maar ik ben ontevreden over het licht wat ik erin krijgt (ik moet de juiste nog vinden,maar heb de laatste tijd niet echt gezocht danwel me er mee bezig gehouden).
                          glasplaat zou kunnen werken maar je krijgt 2 dingen , je ziet vogel vaak strekken om naar boven te gluren ( resultaat= onnatuurlijke houding van vogel(s) ).
                          je ben afhankelijk van het buitenlicht.

                          in mijn geval is de fotokooi ook nog eens vast ingebouwd ( enorm zwaar ook) dus naar buiten meenemen is geen optie.
                          let ook op het feit of je afwisselende achtergronden etc. erin wil kunnen maken, het valt echter niet mee hoor om de juiste combi vogelkleur,licht en achtergrond te maken:

                          als je er 1 zelf maak kan je gebruik maken van pianoscharnieren ,dan kan je de kooi tot een klein pakketje maken.

                          mvg en succes , jij heb de vogels ervoor die op de foto kunnen.

                          Opmerking


                          • #14
                            Ga komend weekend eens klussen. Laat het resultaat later wel weten / zien.

                            Greetings Lucky

                            Opmerking


                            • #15
                              fotokooi

                              Op onze vereniging maken wij een foto van de kampioenen.
                              Wij gebruiken daarvoor een inbouw keukenkastje.
                              Door het deurtje de vogel naar binnen, aan de zijkant een rond gat voor de lens van het fototoestel. Voor verlichting hangt binnen, gewoon een lamp.
                              Er is een tak in gemaakt, waarop de vogel kan zitten.
                              Tegen de achterwand staat stevig gekleurd karton; de kleur kan worden gewijzigd.
                              Heel simpel, kost niets.
                              Niet echt profi dus, maar voor ons doel uitermate geschikt.
                              Vogel terugvangen is geen probleem, je doet gewoon het licht uit met het schakelaartje.

                              Een enkele keer is het lastig de vogel op stok te krijgen, maar normaal levert dat ook geen problemen op. Voor echt grote vogels ongeschikt.

                              Groet,
                              Henk

                              Opmerking

                              Working...
                              X