Mededeling

Collapse
No announcement yet.

wasrekje

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • wasrekje

    Hallo,

    Ik zie dat veel vogelkwekers in hun vlucht een soor wasrekje hebben van zitstokken. dit zijn een aantal stokken schuin boven elkaar.

    Nu wil ik er zelf ook 1 maken maar heeft iemand misschien een foto/tekening hiervan.

    Bijvoorbaat dank.

    mvgr.

    Erik

  • #2
    Hi sluis,

    Ik weet niet of je het boek van Alois hebt?, 'kanaries kweken en tentoonstellen'; pagina 192 vind je een mooi voorbeeld, weliswaar met allemaal korte stokjes op pikafstand.
    Als je boek niet hebt wil ik op basis van foto wel tekening voor je maken als er niets te vinden is.

    Peer

    Opmerking


    • #3
      hoi peer,

      Ik heb dat boek helaas niet, zou erg blij mee zijn als jij een tekening voor me hebt.

      gr. erik

      Opmerking


      • #4
        Hoi. Sluis

        ik denk dat je zo,n zitstokcombinatie , het best naar eigen inzicht kan maken.
        hoe schuin , moet hij komen hangen de afstand tussen de 1e , 2e en e.v.t 3e stok. zodat de vogels elkaar niet onder poepen

        Opmerking


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door sluis
          Hallo,

          Ik zie dat veel vogelkwekers in hun vlucht een soor wasrekje hebben van zitstokken. dit zijn een aantal stokken schuin boven elkaar.

          Nu wil ik er zelf ook 1 maken maar heeft iemand misschien een foto/tekening hiervan.

          Bijvoorbaat dank.

          mvgr.

          Erik
          Vind ik wel een beedje droevig ,als je zoiets niet zonder foto of tekening niet kunt maken.
          Je hebt het ding wel eens gezien ,,en de maten zijn toch ook afhankelijk van je eigen kooi.

          Opmerking


          • #6
            Toch een voorbeeld

            Omdat misschien niet iedereen even handig is, of gewoon niet weet wat er bedoeld is-wordt ...een klein schetsje. Zoals animal en peter al aangeven is de maatvoering natuurlijk afhankelijk van je vogels.
            Op tekening heb ik gebruik gemaakt van stokken 14 mm, afstand van de stokken van boven naar beneden circa 250 mm, kleine stokje 60-70 mm uitstekend en het geheel onder 30 graden bevestigd. Hierop zijn natuurlijk vele variaties mogelijk.

            Peer



            Opmerking


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door Animal
              Vind ik wel een beedje droevig ,als je zoiets niet zonder foto of tekening niet kunt maken.
              Je hebt het ding wel eens gezien ,,en de maten zijn toch ook afhankelijk van je eigen kooi.
              Animal, dat kan je ook anders formulieren he?
              niet iedereen is zo handig als jij,he??

              stel he?... stel dat Sluis niet zo handig is.en vraagt om een tekening ,hoeft dat geen probleem te zijn.
              als extra hulpmiddel.
              op dit forum proberen we elkaar te helpen,en niet altijd kritiek te leveren
              Houd daar nou eens een keer rekening mee
              Ik heb ook geen kritiek op jou spelfouten,He?

              Opmerking


              • #8
                Een deel van een box ,of traphekje kan al geschikt zijn.
                Alle maten en ook de soort ophanging is helemaal afhankelijk van de kooi ,ruimte ,en de materiale waar de kooi van gemaakt is.
                Kan aan de wand worden bevestigd(plankendragers) ,maar als het gemakkelijker is aan het plafond.(ketingen of zelfs touw)
                Hier moet je gewoon je eigen fantasie voor gebruiken ,en materialen die beschikbaar zijn.

                Een flinke tak van een boom met zijtakken en twijgen kun je ook aan het plafond hangen ,dit heeft het zelfde resultaat,kost niks en ziet er ook nog natuurlijk uit.

                Opmerking


                • #9
                  Wat een prachtige en handige tekening weer, klasse Peer!!!!
                  Groet Ton,
                  www.allevogels.nl

                  Opmerking


                  • #10
                    Peer ontzettend bedankt, hier kunnen wij wat mee!, animal ik zal maar doen of ik jou reactie niet gelezen heb, wat de rest namelijk ook zegt, de 1 is handiger dan de ander.

                    Nogmaals peer, heel erg bedankt!!

                    mvgr. Erik

                    Opmerking


                    • #11
                      weer goed bezig peer.

                      Opmerking


                      • #12
                        Zonder meer weer geweldige tekeningen van Peer.
                        Niet iedereen is timmerman of heeft 2 rechterhanden.
                        Dan is het gewoon super ,dat je dan geholpen wordt met een technische
                        tekening.
                        Vr.groeten van
                        Antoni





                        homepage:
                        http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

                        Opmerking


                        • #13
                          Hier heb ik een foto van de kleine versie die ik in mijn broedkooien gebruik Met drie verschillende diktes zitstokken.
                          Bijgevoegde Bestanden
                          Groeten Michael

                          https://www.facebook.com/Populier-Vo...4313725716158/

                          Opmerking


                          • #14
                            Oorspronkelijk geplaatst door populier
                            Hier heb ik een foto van de kleine versie die ik in mijn broedkooien gebruik Met drie verschillende diktes zitstokken.
                            Ook een heel duidelijke foto,Michael.
                            Kan je misschien ten behoeve van degenen,die ook wel zoiets zouden willen
                            maken, de afmetingen van het gebruikte materiaal kunnen vermelden.
                            En misschien ook vertellen hoe het wordt bevestigd of dat het
                            op de bodem staat.
                            Vr.groeten van
                            Antoni





                            homepage:
                            http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

                            Opmerking


                            • #15
                              Oorspronkelijk geplaatst door Antoni Hopmann
                              Zonder meer weer geweldige tekeningen van Peer.
                              Niet iedereen is timmerman of heeft 2 rechterhanden.
                              Dan is het gewoon super ,dat je dan geholpen wordt met een technische
                              tekening.
                              Inderdaat prima tekeningen.
                              Maar met 2 linker handen en zonder goed (speciaal)gereedschap is dit voor veel mensen nog steeds niet te maken.
                              Iemand die niet regelmatig klust heeft geen hout boor van 14 mm.

                              Opmerking

                              Working...
                              X