PDA

Bekijk Volledige Versie : Japanse meeuw dood

Jovahe
23-02-2011, 18:31
Hallo,

gister is plotseling het mannetje van het Japanse Meeuwen koppeltje dat we in bezit hebben overleden. We hebben geen idee waardoor het komt, maar ook geen idee hoe oud ze kunnen worden. Hij is zo'n 4 en half jaar oud geworden. Ze zijn altijd goed verzorgd. Nu zit het vrouwtje dus alleen. Wat kunnen we nu het beste doen? Één nieuw mannetje kopen, of een paartje bij het vrouwtje zetten? Of nog andere suggesties?

Mvg

Jos

Tori no Hime
24-02-2011, 00:40
Het mannetje maakte geen zieke indruk?
Ik heb eigenlijk ook geen idee hoe oud ze kunnen worden, misschien was het gewoon "zijn tijd".

Ik zou een nieuw mannetje kopen. Een koppeltje erbij is niet zo'n goed idee; als je wilt kweken tenminste. Als je ze vooral voor de gezelligheid hebt, kunnen meerdere vogels prima samen.

petergr
25-02-2011, 19:40
Hallo,

Ik denk dat het een misschien wat vroege tijd is om dood te gaan maar dat het wel kan.
Bij mij gebeurt het ook wel eens op deze leeftijd.
Ik zou zelf een nieuwe kopen geen ander koppel hierbij doen.
Als het niets word en je wil ermee broeden gewoon een ander koppel kopen en die andere wegdoen.

Mvg Peter

JelleTom
25-02-2011, 20:45
Ik zou nog wel even wachten, mss is er toch een ziekte in je hok geslopen.
Als de andere over een tweetal weken weken nog geen ziekte kenmerken vertoond kan je een man bijkopen.

Jovahe
01-03-2011, 22:50
Bedankt voor de reacties.
Het vrouwtje heeft de afgelopen week geen zieke indruk gemaakt, dus we hebben eergisteren een nieuw mannetje gekocht bij de dierenwinkel. Nu was het paartje altijd heel close maar deze moeten niks van elkaar hebben. Het nieuwe mannetje lijkt ook wel een adhd vogel. Hij vliegt heel de dag en avond door de kooi en maakt daar een heel irritant geluid bij (tjik, tjik).
Zouden deze twee zaken zich na verloop van tijd gaan verbeteren, of zal ik me erbij neer moeten leggen?

Mvg
Jos

Ray
09-03-2011, 20:48
Waarschijnlijk heb je een mannetje dat ergens uit een vollière komt.
Als hij dan in een kooitje komt moet hij daar wel even aan wennen.
Meestal komt dat wel goed, maar het kan zijn dat hij druk blijft.
Ook het "piepen" heeft te maken met de nieuwe omgeving, dat is met een paar dagen over.

Zelf kweek ik in 40 x 40 en dan moeten ze juist weer wennen als ze in de vollière gaan. :D