Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Zwolle 19 febr?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Zwolle 19 febr?

    Hoe was de beurs te zwolle???
    Zelf was ik helaas verhinderd.

    Greetings Lucky

  • #2
    Prima, mooie tijd om binnen te gaan. Wel druk. Helaas door het hier en daar al aan het broeden zijn of er naar toe gaan wat midner soorten dan einde jaar.

    Opmerking


    • #3
      Ook daar weer diefstal van mensen die hun vogels in de auto steken (na aankoop) en dan nog eens eens willen gaan kijken. Komen terug en vogels weg, ruit kapot of iets dergelijks.

      mvg

      Opmerking


      • #4
        Inderdaad weer diefstallen.

        Enkele Franse kennissen hebben daar ook van mogen "genieten."

        Wessel van der Veen.

        Opmerking


        • #5
          Toch liepen er ' security " mensen zat op de parkeerplaatsen rond zelfs met een hond , tenzij er 1 van de dames haar hond moest uitlaten natuurlijk .

          Blijft triest dat dit telkens weer gebeurd

          Paul

          Opmerking


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door Josly
            hallo,

            als het vogels zijn die op de parking verhandeld zijn, heb ik er geen compassie mee, meestal zijn het zulke vogels bij diefstal,
            Waar bazeer je zulke ongenuanceerde uitspraak op?
            Denk dat veel goudeerlijke kwekers afspraken maken om in Zwolle vogels over te dragen cq te ruilen. En, ja dat gebeurt dan vaak op de parking. In mijn ogen niks mis mee. Schandalig dat anderen daar dan misbruik van maken en niet van andermans eigendom af kunnen blijven.

            Greetings Lucky

            Opmerking


            • #7
              Eigenlijk zoek je het zelf een beetje door ze open en bloot in de auto te zetten en dan terug weggaat.

              mvg

              Opmerking


              • #8
                Tja

                Oorspronkelijk geplaatst door joselito
                Eigenlijk zoek je het zelf een beetje door ze open en bloot in de auto te zetten en dan terug weggaat.

                mvg
                Dat geeft nog niemand het recht om je vogels dan maar gratis mee te nemen.
                Gewoon handen af van andermans spullen.
                Vriendelijke groeten,
                Henk3.

                Mijn website:

                Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

                Opmerking


                • #9
                  Maar ben ik wel akkoord mee hoor;.


                  mvg

                  Opmerking


                  • #10
                    Josly schrijft:wat op de parking gebeurd is illegaal,

                    Wat is er illegaal aan als iemand uit bv. Limburg met iemand uit bv Friesland een vogel overdraagd/ruilt op een parking? Dit gebeurd bij elke beurs niet alleen in Zwolle. Daar zijn beurzen voor. Het overdragen op de parking is voor de vogel vaak minder stress dan het naar binnen en buiten vervoeren van deze. Afblijven van andermans eigendommen daar gaat het om.


                    Verder schrijft Josly:
                    de meeste informatie ( die ik krijg ) is digitaal, beeld informatie, ik hoop dat men begrijpt wat ik daarmee bedoel,
                    de transacties op de parking is informatie dat op een schoteltje wordt geserveerd aan personen met kwaadaardige bedoelingen,

                    met verschillende personen heb ik al meermaals overlegd als er een mogelijkheid bestaat om enkele tips ( goedaardige ) te plaatsen op vogel forums wat betreft diefstal van vogels,
                    jammer genoeg is dit ook extra informatie voor personen met kwaadaardige bedoelingen,


                    Helaas kan ik dit niet volgen!!!! Maar dat kan aan mij liggen. Wie dit wel begrijpt mag het mij uitleggen.


                    Ik wil hier alleen kwijt dat ik met een ieder die slachtoffer wordt van vogeldiefstal of auto-inbraak wel meevoel. Parking of geen parking. Als jij dat niet hebt om welke reden dan ook. Hoop ik dat jij nooit zelf slachtoffer wordt van een misdrijf want dan zul je waarschijnlijk anders over zulke materie gaan denken. Het geen comparsie hebben met onschuldige slachtoffers (misschien naief en on oplettent) is toch te gek voor woorden.

                    Greetings Lucky

                    Opmerking


                    • #11
                      Hallo,

                      Ik vind het ook een beetje rare beschrijving binnen wel legaal en buiten illegaal. Gelukkig vraag ik bij mij de kopers altijd even binnen te komen haha..
                      Ik vind ook dat je niet je vogels in het zicht moet zetten niet omdat de vogels in het zicht gestolen mogen worden maar lijkt me gewoon verstandig je laat je losse autoradio toch ook niet in je auto in het zicht naast je laptop? Dus gewoon niet doen en je frustratie hier melden over dat iemand wel vogels heeft gestolen lijkt me niet nodig wij kunnen er toch ook niks aan doen?

                      gr. Ben
                      Groeten, Ben

                      Opmerking


                      • #12
                        Vogels verhandelen op de parkeerplaats is verboden

                        Ja en ??

                        Wie afgesproken heeft om vogels af te leveren in Zwolle of waar dan ook tijdens vogelmarkten zal toch zelf bepalen waar de overdracht is !

                        Trouwens heb zelf vaker vogels verkocht op de parkeerplaats en niemand die daar wat van zei .

                        Kwam een keer naar buiten en daar was een liefhebber die om vogels zocht die ik dan net over had , moet ik dan eerst naar binnen lopen ?

                        Beetje normaal denkend mens verkoopt dan op de parkeerplaats en om risicos te vermijden van wegvliegen vogels doe je dat toch in de auto !
                        Heeft helemaal niemand ook maar iets mee te maken wat in je eigen auto gebeurd als de deuren dicht zijn en de blinden toe .

                        Parkeerplaats valt onder de verantwoordelijkheid van de exploitant van de IJselhallen en die laat wel eens wat steken vallen een flinke duit aftroggelen voor parkeren op een afgesloten terrein mag verwacht dat die beter beveiligd is .

                        Paul

                        Opmerking


                        • #13
                          6. Waarschuwing!

                          De politie heeft de laatste jaren op de vogelbeurzen geconstateerd, dat er handel buiten de daartoe bestemde hal plaatsvindt. Dit valt onder straathandel en daar is een vergunning voor nodig. Bij constatering door de politie volgt een proces verbaal! Wij brengen bij deze de waarschuwing over! Het is in het belang van iedereen dat de markt tot het einde voortduurt. Indien u als handelaar voortijdig zonder geldige reden en zonder toestemming van de marktmeester de markt verlaat, loopt u het risico uw (vaste) plaats te verliezen.
                          Groeten Michael

                          https://www.facebook.com/Populier-Vo...4313725716158/

                          Opmerking

                          Working...
                          X