PDA

Bekijk Volledige Versie : Boeken

joselito
13-02-2011, 12:45
Welke boeken zijn up to date qua foto's van de versch. mutaties?
Ik zou z'n boek wel willen aanschaffen. Ik zou na de verbouwingen naast het houden van engelse grasparkieten nog iets anders willen hebben en dacht aan kleurkanaries daar ik dit al ooit heb gehad toen ik nog kleuter was.

mvg

RobK
13-02-2011, 12:58
Een echt up-to-date fotoboek inzake kleurkanaries is er eigenlijk niet. Ook vrijwel onmogelijk om in dit landschap bij te blijven op niveau van boeken. De theoretische kennis is goed te vergaren via het boek van Henk van der Wal (sporadisch tweedehands aangeboden op -vogel- marktplaats), voor foto's kan je tegenwoordig goed terecht op allerlei blogs. Binnenkort waarschijnlijk zelfs weer op www.birdweb.nl (http://www.birdweb.nl) maar bijvoorbeeld ook op het blog van Danny1.

Groet,

Rob.

joselito
13-02-2011, 13:04
Er moet toch wel een boek zijn waar zeer veel foto's instaan. Een echt fotoboek moet het nu ook weer niet zijn. Maar waar toch een grotendeel foto's van mutaties instaan.

mvg

micheltje
13-02-2011, 13:10
Kleurkanaries kweken en tentoonstellen van Alois van Mingeroet.
Vele foto's en uitleg van vele kwekers.
Zelfs voor niet kanarie kwekers een aanwinst.

joselito
13-02-2011, 13:15
Thx

zal in de loop van de week er eens voor rondsurfen.

mvg

RobK
13-02-2011, 13:43
Dat boek van Aloïs ken ik ook wel. Up-to-date kun je dat echt niet noemen hoor. Vrijwel de meeste foto's zijn van voor de "omwenteling" naar de nieuwe standaard. En ja, het moest toch up-to-date zijn, nietwaar? Moet het alleen om veel foto's gaan kan je ook het grote kanarieboek van Rutgers aanschaffen (uit 1970 ofzo....)

Groet,

Rob.

peerpm
13-02-2011, 16:01
Kende dat boek niet Rob, althans volgens mij. Dus maar snel boek gezocht en aangeschaft (2de hands 6,50) voordat het dankzij jou tip dadelijk overal weg is.

Thanx!

Kanariepeter
14-02-2011, 22:21
Surf eens naar http://kanarioloog.skyrock.com/
Talrijke prachtige foto's van "Topkanarie's" gemaakt door en voorzien van opmerkingen door een topkweker.:
Groetjes
Kanariepeter

de birdjes
14-02-2011, 22:25
leuke tip,prachtige vogels ! :D

Lucky
15-02-2011, 12:05
deze site is echt een aanrader. Veel details en mooie resente foto's.

Greetings Lucky:)

Danny1
15-02-2011, 12:34
Dank je Rob.

Nog een aanrader:

http://tccoloraobelgium.skyrock.com/

site van onze vriend Johan van der Maelen.

M.v.g.
Danny

http://danny1959.skyrock.com/

peerpm
17-02-2011, 17:07
Boek van Rutgers, na tip van Rob zojuist binnen (€ 6,50) tweedehands en in perfecte conditie. Heel leuk boek, even snel doorgebladerd, zeker aanvulling op mijn 'verzameling'. Weet nu ook meteen hoe het komt dat Rob zo slim is! ;)

Thanx, Peer

Antoni Hopmann
17-02-2011, 17:21
Boeken zijn natuurlijk gezellig om te lezen en plaatjes te bekijken.
Daar worden ze ook voor geschreven.
Het blijven natuurlijk plaatjes.
Wie zich echt wil verdiepen in een bepaalde kleur of meerdere kleuren
raad ik aan om met de standaard in de hand de tentoonstellingen te bezoeken, die regelmatig worden gehouden
Op de grote jaarlijkse Bondstentoonstellingen kom je praktisch alle kleuren
tegen.

Lucky
17-02-2011, 18:46
Daar heeft Antoni voor de volle 100% gelijk in. De kleuren met al hun plussen en minnen kan je alleen in werkelijkheid zien/leren. De boeken en side's zijn een hulp en leermiddel meer niet.
Nog een tip: neem een kenner mee en als je dan langs de TTrekken loopt neem de tijd, vraag, praat en discussier. Veel plezier.

Greetings Lucky:)

RobK
17-02-2011, 19:37
Allemaal waar hoor, die meningen over het bezoeken van tentoonstellingen. Vraag me dan vervolgens af hoe het komt dat ik hier wel eens een discussie tegenkom waarbij ik denk; die vogel mot 'n boekie kopen........" :)

Groet,

Rob.

Antoni Hopmann
17-02-2011, 20:36
Allemaal waar hoor, die meningen over het bezoeken van tentoonstellingen. Vraag me dan vervolgens af hoe het komt dat ik hier wel eens een discussie tegenkom waarbij ik denk; die vogel mot 'n boekie kopen........" :)

Groet,

Rob.

Hallo Rob!
Natuurlijk een boekie. Ik heb daar niets tegen. Daarmee begin je normaal gesproken. Gezellig om te lezen toch en de plaatjes te bekijken. Leerstof in je op te nemen.
Daar is niets mis mee.
Daarnaast zal je toch graag de bepaalde kleurkanarie in het echt willen zien.
Dus daarom mijn oproep om toch vooral de tentoonstellingen te bezoeken.