Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Aluminium | Voliere Bouwen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Aluminium | Voliere Bouwen

    Beste forumleden,

    Omdat we in het topic 'voliere bouwen' bezig zijn om een voliere te maken in hout. En we dus toch bezig zijn dacht ik dat we wellicht ook zo'n start konden maken ....maar dan in aluminium.
    Wellicht is er dus iemand die met snode plannen rondloopt om een mooi onderkomen te maken in aluminium en niet weet, of nog niet precies hoe dit aan te pakken, de vorm etc. Wellicht kan dit dan een start zijn.
    Wat natuurlijk ook mogelijk is dat we een mooie, bestaande voliere, als voorbeeld nemen en deze uittekenen.
    Voordeel, tekentechnisch gezien, van een aluminium voliere is dat hij maar uit enkele verschillende onderdelen bestaat en hij dus zeer snel te tekenen is.

    Kom maar op dus met ideeen, foto's en dergelijke.
    Beloof nix over de snelheid natuurlijk maar het komt er wel!

    Groet,

    Peer

  • #2
    Wij gaan er wel een bouwen, maar die zal wel een beetje saai worden om te tekenen: 2*2,5 aan een vogelschuur van 4*2

    Dus als je je lol op wil :-p
    Mijn Site

    Opmerking


    • #3
      Ik kan

      morgen wel een foto posten van mijn bestaande voliere waar ik een stuk wil aanbouwen!

      Opmerking


      • #4
        Hierbij de foto met zicht op de linkerkant:


        en een foto met zicht op de rechterkant:


        Aan de rechterzijde van de voliere gaat de haag er nog uit zodanig dat daar eventueel nog een sluis kan gebouwd worden. Aan de voorzijde heb ik nog 2,5m op 3m tot mijn beschikking.
        Voila, hopelijk kun je hier iets mee peerpm.

        Mvg,

        Rosty.

        Opmerking


        • #5
          Hi Rosty,

          Hoe komt het dat het dat het zo vochtig is?, komt er helemaal geen zon in die hoek?

          Peer

          Opmerking


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door peerpm
            Hi Rosty,

            Hoe komt het dat het dat het zo vochtig is?, komt er helemaal geen zon in die hoek?

            Peer
            Hoi peer,

            het vocht komt door de regenafvoer die stuk geweest is door de vele en harde vorst!! Er komt in de namiddag altijd zon op de voliere. Waar de voliere nu staat is de muur volledig droog hoor! Bedoeling is dat erop het einde van de muur, op de hoek dus, een regenwater ton komt te staan.

            Opmerking


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door peerpm
              Hi Rosty,

              Hoe komt het dat het dat het zo vochtig is?, komt er helemaal geen zon in die hoek?

              Peer
              Hoi , zo te zien ,komt de HMW hemelwaterafvoer daar uit, daardoor is het zo (nat)vochtig, denk ik te zien.

              Opmerking


              • #8
                Hoi allemaal,

                voor een aluminium voliere is het mooiste als je dit op iets kan plaatsen.
                zelf heb ik gekozen om de voliere op een metselwerk muurtje te zetten. het straatwerk is tegen het muurtje aan gestraat en het metselwerk komt ongeveer 2 lagen hoger uit dan het straatwerk.
                verder voor je maatvoering moet je rekening houden als er voederplateau's worden gebruikt dit heeft een vaste maat.

                gr. Ben
                Groeten, Ben

                Opmerking


                • #9
                  Hi Ben,

                  Kun je miss eens een foto plaatsen?

                  Opmerking


                  • #10
                    zullen we nog even wachten? ben nog niet klaar
                    Groeten, Ben

                    Opmerking


                    • #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door peerpm
                      Hi Ben,

                      Kun je miss eens een foto plaatsen?
                      Peer,

                      zoals je kunt zien staat mijn voliere ook op een verhoog.

                      Opmerking


                      • #12
                        Start Bouw Alu Panelen Voliere

                        Als beloofd enkele tekeningen voor het maken van een alu-panelen voliere.
                        Hoewel ik zelf nooit een gehele aluminium voliere gebouwd heb, weet ik (denk ik)
                        wel het een en ander over het materiaal gebruik en dergelijke te vertellen.
                        De voliere zelf is slechts te illustratie om de verschillende mogelijkheden te laten zien.

                        Tips en advies (of correctie) van harte welkom natuurlijk.

                        Uitgangspunten;

                        1. basis voliere met standaard panelen, eventueel maatwerk panelen
                        2. profieldikte aluminium 20 mm

                        Op de tekening zijn te zien de standaard koppelbeugels voor aluminium en de 3 soorten aluminium; bruut (blank), geannodiseerd en poedercoated.


                        Opmerking


                        • #13
                          De voorbereiding.

                          Zoals bij elk project is de voorbereiding van essentieel belang voor het slagen van het project.

                          Opmerking


                          • #14
                            Panelen Maken

                            Het maken van de panelen is in principe elke keer gelijk.

                            Opmerking


                            • #15
                              Het Gaas Monteren.

                              Opmerking

                              Working...
                              X