Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Houdbaarheid van.....

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Houdbaarheid van.....

    Hoi , Vogelvrienden

    ik heb nog 1 halve kilo pinky's en 1 halve kilo buffelowswormen in de diepvries liggen.
    maar die heb ik niet meer gebruikt na het kweekseizoen.
    nu vraag ik me af of ik die nu nog gewoon kan verstekken aan de vogels.

  • #2
    Ik doe met een kilo pak enkele maanden ,,en bij de handelaar liggen ze waarschijnlijk ook wel een tijdje ,,dus die zijn nog best te gebruiken .
    Maar je kunt die gewoon het hele jaar door geven (met mate) ,daar hoeft het geen kweekseizoen voor te zijn . De kwartels krijgen ze bij mij om de dag ,,en de tropen eten er dan ook van.

    Opmerking


    • #3
      Als ze maar bevroren gebleven zijn is het geen probleem. Niet een keer ontdooien en dan weer invriezen.
      Groet Ton,
      www.allevogels.nl

      Opmerking


      • #4
        Oorspronkelijk geplaatst door Ton Koek
        Als ze maar bevroren gebleven zijn is het geen probleem. Niet een keer ontdooien en dan weer invriezen.
        dat is me bekent , Ton. maar verliest je niets van de voedingwaarde?

        Opmerking


        • #5

          Opmerking


          • #6
            over

            Wat ik aan het eind van het broedseizoen over houdt voer ik aan de buitenvogels. In het nieuwe kweekseizoen maak ik gebruik van verse materialen. Voedselresten uit een beduimeld hoekje van de vriezer gaat met de gemeente mee.

            Groet,

            Rob.

            Opmerking


            • #7
              Op verpakkingen van diepvries insekten van twee verschillende gerenomeerde leveranciers staat op de verpakking een houdbaarheids datum vermeld.
              Ik zelf gebruik de restanten van het vorig kweekjaar gewoon in de lente verder. Heb deze wel in het najaar netjes ingepakt. Nog nooit problemen gehad.

              greetings Lucky

              Opmerking


              • #8
                nou, Jongens , ik weet genoeg , bedankt maar weer.
                ik zal voor alle zekerheid er een paar zelf proberen, ze zeggen dat het gezond is,omdat er toch veel eiwitten in zitten, he?
                als ze nog goed smaken.
                laat ik het jullie weten

                Opmerking


                • #9
                  Smakelijk eten toe gewenst

                  Greetings Lucky

                  Opmerking


                  • #10
                    Als bij mij de houdbaarheids datum is overschreden probeer ik het altijd eerst op Ingrid ( moeder de vrouw) als die het overleeft gaat het naar de vogels.
                    Verder dacht ik dat als iets niet goed verpakt in de deep freezer zou liggen je "freezer burn" zou kunnen krijgen? Dus ervoor zorgen dat de vocht niet uit de verpakking kan lopen.

                    Groet, Kees, Tauranga, Nieuw Zeeland

                    Opmerking

                    Working...
                    X