Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Spruiten als groenvoer

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Spruiten als groenvoer

    Hallo iedereen,

    Ik probeer mijn vogels zoveel mogelijk verse groenten bij te voeren, voor vitaminen en dergelijke.
    Nou zag ik dat we een zak spruiten in de koelkast hebben liggen, kan ik daar morgen eventueel 2 van verpulveren en aan de vogels voeren, of zijn spruiten niet gezond voor vogels?

    Heb wel eens gehoord namelijk dat er een soort van ongezonde stof in zou kunnen zitten.

    Ik hoor het graag,

    Grt,

    Harm

  • #2
    reactie

    Wat ik zelf niet lust, geef ik mijn vogels zeker niet. Vieze dingen. Als je al gehoord hebt van een dergelijke stof, waarom zou je het dan geven?
    Maar als ze het gewoon eten willen zal er niks mis mee zijn hoor. Vanavond nog een film gezien waarin dieren gebruik maken van de natuurlijke krachten in planten etc.

    Vriendelijke groeten,
    Henk3.

    Mijn website:

    Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

    Opmerking


    • #3
      Ik vind spruiten zelf niet vies, dus dat zou voor mij geen reden zijn om het niet te geven.

      Maar ik zat de denken, als ik nou die groene blaadjes van de spruit eraf trek en dat geef, en niet de hele spruit verpulverd, dan moet het volgens mij geen kwaad kunnen..?

      Opmerking


      • #4
        Best gezond.

        Kijk even op dit linkje en je leert wat meer over spruiten( de groente, niet die opgroeiende jongeren)


        En Henk3. Als je spruiten niet te veel doorkookt ( net als mijn moeder vroeger ) zijn ze best te eten.

        Groet, Kees, Tauranga, Neuw Zeeland.

        Opmerking


        • #5
          bij mij eten de kippen zelfs de groene blaadjes niet en de valkparkieten lieten het ook liggen

          Opmerking


          • #6
            Hier krijgen ze 1 x per week spruiten door de midden, er wordt van geeten mee gespeeld en gevoetbald prachtig en heel gezond voor vogels
            Ook af en toe door hun eivoer fijngemalen vinden ze ook lekker.

            Opmerking


            • #7
              Mijn Goudvinken zijn gek op spruitjes. Ik heb een plankje gemaakt enkele schroeven erin gedraaid en daar prik ik dan spruiten en stukjes fruit op.
              Ik zie mijn cubavinkjes er ook ooit aan plukken.

              Enne.... Henk3, als je spruiten kookt met suiker, zijn ze overheerlijk en net wat Kees zegt, niet te gaar koken. Maar ja smaken verschillen natuurlijk.
              groetjes
              Heidi

              Neem eens een kijkje op mijn site.
              http://www.mijnvogels.simpsite.nl/

              Opmerking


              • #8
                Vooral het binnenste deel van de spruiten isi erg gezond en lekker groenvoer, ik geef het vaak in de winter en ongeveer alle soorten eten het.
                Groet Ton,
                www.allevogels.nl

                Opmerking


                • #9
                  Proberen

                  Bedankt voor alle reacties, ik ga het zometeen eens proberen of ze het lekker vinden!

                  Opmerking


                  • #10
                    Nog een tip.
                    Om vogels aan iets nieuws te laten wennen, versnipper ik het meestal eerst een paar dagen door het eivoer, zo leren ze de smaak kennen.
                    Groet Ton,
                    www.allevogels.nl

                    Opmerking


                    • #11
                      [QUOTE=Henk3;117702]Wat ik zelf niet lust, geef ik mijn vogels zeker niet. Vieze dingen. Als je al gehoord hebt van een dergelijke stof, waarom zou je het dan geven?

                      Ik lust geen brocolie moet ik er dan geen geven aan mijn vogels omdat ik het niet lust. Er zijn zovele dingen die ik niet mag en die mijn vogels wel opeten.

                      Opmerking


                      • #12
                        Klinkt idd zeer logisch Slunse!

                        @Ton Koek

                        Mijn vogels krijgen op het moment geen eivoer waar ik het doorheen kan mengen, alleen in de broedtijd. Nu krijgen ze 1 of 2 keer in de week een beetje commercieel eivoerpoeder, uit zo'n doosje door het zaad.

                        Nu geef ik groenvoer gewoon in een apart bakje, eten ze gewoon uit.. heb niet zulke moeilijke vogels..

                        Maar bedankt voor de tip.

                        Opmerking


                        • #13
                          Reactie

                          [QUOTE=Slunse;117750]
                          Oorspronkelijk geplaatst door Henk3
                          Wat ik zelf niet lust, geef ik mijn vogels zeker niet. Vieze dingen. Als je al gehoord hebt van een dergelijke stof, waarom zou je het dan geven?

                          Ik lust geen brocolie moet ik er dan geen geven aan mijn vogels omdat ik het niet lust. Er zijn zovele dingen die ik niet mag en die mijn vogels wel opeten.
                          Je moest mijn antwoord maar niet al te serieus nemen, er stond nog iets onder bovenstaande regel, namelijk:

                          Maar als ze het gewoon eten willen zal er niks mis mee zijn hoor.
                          Vriendelijke groeten,
                          Henk3.

                          Mijn website:

                          Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

                          Opmerking


                          • #14
                            Hier eten alle soorten vogels spruitjes,de kippen ook.

                            Opmerking


                            • #15
                              Ondertussen heb ik het al gegeven, ze vonden het heerlijk, dus als we een volgende keer weer eens spruitjes eten, krijgen ze het zeker weer..

                              Gr. Harm

                              Opmerking

                              Working...
                              X