PDA

Bekijk Volledige Versie : Verlichting Broedkooien

soulflytribe
01-02-2011, 21:38
Hallo

Binnenkort wil ik wat verlichting plaatsen bij mijn broed kooien wat kun je hier het best voor gebruiken.
Er is van alles te krijgen maar zou hier graag wat meer info over willen krijgen.
Zijn er mensen bekend met de treu lite buizen of gewoon gloeilampen, spots,of de nieuwe technieken zoals led verlichting.
En is het bijvoorbeeld nodig om het opgaan en het ondergaan van de zon na te bootsen of is het in 1 keer inschakelen van de verlichting ook goed?
Graag hoor ik over jullie ervaring

Alvast bedankt

groetjes Theo

A. den Hoed
01-02-2011, 21:44
Hallo,

Ik heb zelf in elke kweekkooi een led spotje hangen en in de kweekruimte een normale tl buis. Het voordeel bij een zon op en ondergang is dat de vogels de tijd hebben op een slaapplekje te zoeken.

kingfisher
01-02-2011, 22:36
Ik heb ook led verlichting in de broedkooien hangen alleen de stripuitvoering dan.
En dan nog een zonsop/ondergangssimulatie in het vertrek zelf.
De led verlichting staat ook op de daglicht verlichting ,(dit is truelight maar wordt binnenkort gewoon hoogfrequentl 965).
Dus gloeilamp 's ochtends tot 100% en an de daglichtverlichting incl de led gaat dan aan en de gloeilamp dan uit en 's avonds andersom.

Patriick
01-02-2011, 23:40
Ik heb in mijn kweekruimte 3 daglicht tl's hangen.
Een kwartier voordat die 3 uitgaan gaat er aan klein (oranje licht) tl-etje aan.
Zo hebben de vogels nog voldoende licht om op het nest te komen.
Een kwartier nadat de 3 tl's uit zijn gegaan gaat ook dit kleine tl-etje weer uit.