Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Zaad voor vogelmuur?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Zaad voor vogelmuur?

    Hallo , ik weet dat vogelmuur wanneer geplukt word en gedroogd enkel op de gewenste plaats moet worden neergeplaatst en dat het enkel maanden nadien ook zal staan , maar ik vroeg me af of het reeds in zaad vorm te koop was in de handel ...

  • #2
    ChardonnertBE





    Kijk hier eens. Kijken naar vogelmieresamen.

    Greetings Lucky

    Opmerking


    • #3
      Volgens mij kun je vogelmuur niet zaaien.
      Ikzelf kweek vogelmuur in potten.
      Ik haal plantjes uit mijn tuin. Deze verdeel ik in stukjes en zet deze stukjes in potten met gewone potgrond, geef ze voldoende water en het groeit zo aan.
      Na ongeveer twee jaar zijn de plantjes dood, maar dan heb ik weer nieuwe potten staan. Op deze manier heb ik altijd vogelmuur voorhanden.
      Soms zet ik de plantjes met pot en al in mijn voliere, als de plantjes groot genoeg zijn en mooi groen, blijven ze wel een tijdje heel. Heel leuk om te zien als de vogeltjes daar mee bezig zijn.
      groetjes
      Heidi

      Neem eens een kijkje op mijn site.
      http://www.mijnvogels.simpsite.nl/

      Opmerking


      • #4
        Ik ben bang dat jullie in het zuiden ander vogelmuur hebben dan wij in het noorden........
        Als de muur rijp is doe ik een paar flinke handenvol in een papieren zak; even schudden en je hebt voldoende zaad voor zeker een vierkante meter......
        Meteen zaaien en 7 weken later barst je van de vogelmuur.
        Wel wat zaadjes bewaren voor de volgende ronde!

        gr
        Hans
        Tomorrow is the first day of the rest of your life...

        Opmerking


        • #5
          Uiteraard kun je (net zoals hans al zegt) vogelmuur zaaien waar komt anders het plantje vandaan loodje?
          Bij de firma Blattner of hungenberg kun je dit zaad bestellen (Kost meen ik 8 a 9 euro voor 50 gram zie de links van lucky) hier kun je heeeeel veeeel muurplantjes mee kweken.
          Ikzelf doe het ook en heb het hele kweekseizoen genoeg (onbespoten) muur voor de vogels binnen handbereik.

          GR BB

          Opmerking


          • #6
            Ik zeg het niet goed

            Oei, dan zeg ik het niet helemaal goed, mij is het nog nooit gelukt om ze te zaaien. Ik heb het geprobeerd, maar het mislukte steeds. Daarom doe ik het op de manier zoals ik het omschrijf. Gelukkig is mijn vogelmuur ook onbespoten. Dat je de zaadjes kunt kopen, dat wist ik niet.
            groetjes
            Heidi

            Neem eens een kijkje op mijn site.
            http://www.mijnvogels.simpsite.nl/

            Opmerking


            • #7
              Ik heb afgelopen jaar flink wat geplukt en dit op een verloren stukje tuin neergelegd. Nu komen daar mooi de eerste plantjes op.

              Opmerking


              • #8
                Muur mag er gratis uit mijn tuin worden gehaald.
                Bijna wekelijks af te halen.

                P.S. Het enige wat er tegenover moet staan is dat je de rest van het onkruid ook meeneemt.

                Opmerking


                • #9
                  ik doe het altijd onder plat glas komt geen hond of kat bij en heb de hele tijd vogel muur heb een stuk van 4 lang en 1 breed gaat super

                  Opmerking


                  • #10
                    en is er verschil tussen groot vogelmuur en klein vogelmuur voor de vogels zelf ?

                    Opmerking


                    • #11
                      Hallo Chardonneret,

                      Bedoel je grote en kleine plantjes of bedoel je verschillende soorten?? (zie wikipedia)
                      Je kan het gewone vogelmuur in alle stadia geven zowel groot als klein.
                      Er bestaat ook een ander plantje waarvan ik nu ff niet van herinner hoe het heet maar de blaadjes zien hetzelfde uit alleen de bloempjes zijn rood, deze zijn giftig!
                      GR BB

                      Opmerking


                      • #12
                        Je hebt muur met groot blad en muur met klein blad, beide zijn te gebruiken.

                        Rood Guichelheil lijkt idd. op muur en is giftig.
                        Groeten Michael

                        https://www.facebook.com/Populier-Vo...4313725716158/

                        Opmerking


                        • #13
                          hallo , ja ik bedoelde op groot blad en klein blad . Plots uit het niets staat er plots in een bloempot groot blad vogelmuur , en deze is wel zienlijk heel stuk groter .

                          Opmerking


                          • #14
                            Maak eens een foto, kunnen we zien of het ook echt muur is, voordat je het aan de vogels geeft.

                            Zelf heb ik het idee dat ze het muur met het kleine blad prefereren.
                            Groeten Michael

                            https://www.facebook.com/Populier-Vo...4313725716158/

                            Opmerking


                            • #15
                              enkele foto's
                              Bijgevoegde Bestanden

                              Opmerking

                              Working...
                              X