Mededeling

Collapse
No announcement yet.

groenvoer - rucola

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • groenvoer - rucola

    Kan ik zonder problemen rucola sla voeren aan de vogels?
    Pittige smaak... slakken mijden deze volgens de tuinman...
    Vind het zelf wel lekker

  • #2
    ik geef nooit geen sla aan me vogels ze kunnen daar enorm snel aan de diaree van raken .
    omdat sla onsettend veel vocht in zit .
    waardoor de darm flora erg snel verstoord kan raken
    een keer zou het niet uitmaken denk ik in de 2 weken maar ik neem het risico niet
    mijn vogels geef ik broceli alleen kroontjes niet de stengels boerenkool wortels
    mvg mirke

    Opmerking


    • #3
      reactie

      Mirke:
      Dan kan je denk ik beter schrijven, ik geef nooit sla aan mijn vogels.

      Als je zegt nooit geen sla, betekent dat eigenlijk dat je het altijd geeft.
      Een dubbele ontkennig dus.

      Geeft verder natuurlijk niet maar misschien heb je weer iets geleerd nu.
      Vriendelijke groeten,
      Henk3.

      Mijn website:

      Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

      Opmerking


      • #4
        nee henk
        ik heb het vroeger wel eens gegeven ja aan me vogels een keer per 2 weken en dat kon geen kwaad het waren wel kanaries
        ik heb nu goulds die wat sneller verstoord zijn met de darmen ik geef het niet aan mijn vogels nee.
        sorry was even bij gevoel van me eigen vogels .
        vroeger gaven ze de vogels alles tegenwoordig is niks meer veilig toch???
        of niet goed
        nog niet voor ons zelf is toch??
        sla bevat gewoon onsettend veel vocht
        sorry dat ik het dan verkeerd schrijf ik geef het nooit aan me vogels .
        vergeet me reaktie laat het maar aan een ander over
        henk misschien??

        Opmerking


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door natuurkweker
          nee henk
          ik heb het vroeger wel eens gegeven ja aan me vogels een keer per 2 weken en dat kon geen kwaad het waren wel kanaries
          ik heb nu goulds die wat sneller verstoord zijn met de darmen ik geef het niet aan mijn vogels nee.
          sorry was even bij gevoel van me eigen vogels .
          vroeger gaven ze de vogels alles tegenwoordig is niks meer veilig toch???
          of niet goed
          nog niet voor ons zelf is toch??
          sla bevat gewoon onsettend veel vocht
          sorry dat ik het dan verkeerd schrijf ik geef het nooit aan me vogels .
          vergeet me reaktie laat het maar aan een ander over
          henk misschien??
          voor mijn vogels af en toe gevriesdroogde groenten en kruidenmix.
          en daarnaast gedroogde zeewier van Beaphar.

          Opmerking


          • #6
            In de zomer krijgen mijn vogels om de andere dag andyvie of sla (alle soorten) en in de winter krijgen ze chinese kool.
            De kanarie's soms brocolie ,,de tropen kijken daar niet naar om.

            Opmerking


            • #7

              Opmerking


              • #8
                Mooie uitleg, alleen metdit deel:
                Ten tweede Het niet noodzakelijk meer is daar de EC-vogels nu nog verder door gecultiveerd zijn en het natuurlijke voer niet meer behoeven.
                Groet Ton,
                www.allevogels.nl

                Opmerking


                • #9
                  Het is inderdaad niet noodzakelijk maar zie toch liever 10 putters op een bos teunisbloem zitten dan op een wortel.
                  Ook een flinke berken,wilgen of elzentak vol vogels ziet er toch goed uit.
                  Het oog wil nl. ook wat.

                  mvg eddie

                  Opmerking


                  • #10
                    Hallo Ton en Girlits,
                    Het is echt niet meer noodzakelijk. Bij een uitgekiende goede aan de vogelsoort aan gepaste zaadmengeling een goede verzorging en uitgeballanseerd eivoer aangevuld met div. extra's (zie voorgaande topics).
                    Dan komen EC-vogels vandaag de dag niets te kort.

                    Ja Girlits,
                    Denk dat ik begrijp wat je bedoeld. Het natuurlijk gedrag bij het foerageren is schitterend om te zien. Tevens is het ook gezond voor deze bonte rakkers.
                    Het foerageren op trosgierst of "silberhirse" is echter even mooi.
                    Enkel wat willen we? Willen we EC-vogels zo natuurlijk mogelijk voederen en houden of willen we ze verder cultiveren en het mogelijk maken om iedereen EC-vogels te kunnen laten kweken ook al heeft hij niet de mogelijkheid om voeder uit de natuur te verzamelen. Ik denk het laatste. Dus laten we hiermee zo snel mogelijk beginnen cq doorgaan.Samen moeten we er voor zorgen dat de EC-vogel niet meer met de in de vrije natuur levende soortgenoot word geassocieerd.
                    Ik ben van mening dat alleen zo wij de tegenstanders van onze hobby de wind uit de zeilen kunnen nemen. Dit is in het belang van alle vogelhouders.

                    Greetings Lucky

                    Opmerking


                    • #11
                      "Samen moeten we er voor zorgen dat de EC-vogel niet meer met de in de vrije natuur levende soortgenoot word geassocieerd."

                      En waarom dan wel niet !!!!!

                      Zulke uitspraken doen de vogelliefhebbers geen goed.
                      Zo krijg je alleen nog maar meer tegenstanders van de vogelhobby.

                      Bij de meeste dieren probeert men juist een zo natuurlijk mogenlijke omgeving te creeren.

                      Opmerking


                      • #12
                        Sorry, maar mij ontgaat even wat hiermee mis is.
                        Zolang we deze vogels niet zo gemakkelijk kunnen gaan houden als bv kanaries. (cultiveren dus) Wat wel steeds door meer kwekers gelukkig gebeurd. Met name met de niet zo alledaagse soorten.
                        Anders zullen steeds weer de oude doos verhalen zoals "gevangen" ,niet kweekbaar en dergelijke gebruikt worden om onze hobby te bemoeilijken zo niet te verbieden. Heb regelmatig gesprekken met IVN leden en leden van de vogelbescherming. Wanneer ik dan hoor hoe zij nog steeds over onze hobby denken en hoe weinig ze eigenlijk weten dan gaan mijn nekharen overeind staan.

                        Greetings Lucky

                        Opmerking


                        • #13
                          Groet Ton,
                          www.allevogels.nl

                          Opmerking


                          • #14
                            Het verleden haalt ons helaas nog steeds vaak in

                            Opmerking

                            Working...
                            X