Mededeling

Collapse
No announcement yet.

pestvogel gespot in Geldrop

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • pestvogel gespot in Geldrop

    Hank staat op z’n kop. De zeldzame pestvogel is gespot. Vogelaars uit heel Nederland komen naar Hank om de het vogeltje te zien.



    Uploaded with ImageShack.us


    Hank in ban van zeldzame vogel
    De zeldzame pestvogel is gespot. Vogelaars uit heel Nederland komen naar Hank om de het vogeltje te zien.

    De 13-jarige Joey Braat was op weg naar school. Een ritje zoals hij zo vaak al had gemaakt. En toen hoorde hij het geluid van de pestvogel. Hij kon zijn oren niet geloven. De zeldzame exemplaren zaten hoog in een boom. Hij zette de foto’s op een website voor vogelspotters en vanaf dat moment was het een komen en gaan van vogelspotters op zoek naar de pestvogel.


    >>> Lees meer >>>> http://www.omroepbrabant.nl/?news/14...ame+vogel.aspx

    Waarneming.nl wil iedereen in staat stellen om waarnemingen op te slaan en te delen, om zo de kennis van de natuur te vergroten.


    Waarneming.nl wil iedereen in staat stellen om waarnemingen op te slaan en te delen, om zo de kennis van de natuur te vergroten.

  • #2
    reactie

    Zo zeldzaam is de pestvogel niet hoor in Nederland. Je moet net even het geluk hebben dat ze een beetje in de buurt zitten maar er zijn vele plekjes in ons land waar ze momenteel nog wel zitten.

    Mooie foto. Ik heb ze ook een keer voor de lens gehad, echter toen was het zo koud dat ik de lens niet stil kon houden en statief had ik thuis gelaten.
    Vriendelijke groeten,
    Henk3.

    Mijn website:

    Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

    Opmerking


    • #3
      mischien niet zo zeldzaam

      Hoi, Henk

      inderdaad , mischien niet zo zeldzaam ,maar moeilijk waar te nemen , was een betere zin geweest.
      maar het blijven prachtige vogels ,toch?

      je kan de kop van de tekst ook omdraaien.

      pestvogel gespot in Geldrop
      spotvogel gepest in Geldrop

      Opmerking


      • #4
        reaktie

        Het zijn zeer zeker prachtige vogels en veelal kan je er tot op enkele meters toe bij staan. Ze zijn niet erg mensenschuw. Ik zal ze graag een keer mooi op de foto willen zetten. Vorig najaar ook nog een keer naar een dergelijke plek geweest maar net 1 uur van te voren waren ze mooi vertrokken.
        Vriendelijke groeten,
        Henk3.

        Mijn website:

        Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

        Opmerking


        • #5
          dat hoort ook bij je hobby, een tegenvaller zitten er altijd wel bij he?
          over een tijdje heb ik ook een nieuwe camera , van nikon of cannon ,
          daar zit ik nog over te dubben. heb jij mischien een advies?

          Opmerking


          • #6
            Wat de pestvogel betreft kan ik me nog goed herinneren deze vogel veelmalen te hebben gezien in de koude winter van 1963. Toen was het zo gemeen koud dat de auto's over het IJselmeer reden.
            Even off topic wat de camera betreft. Ik heet wel geen Henk maar weet een beetje van camera's af. Wat mij betreft is de Canon 550D op het moment de beste waar voor zijn geld. Vergelijk deze camera maar eens met de 7D en met het grote prijsverschil tussen deze twee is de 550D een hele goede camera. De verschillen zijn veel kleiner dan het grote prijs verschil. Ik weet niet hoe goed je Engels is maar lees meer over camera reviews op dit site: www.dpreview.com

            Success en groet, Kees, Tauranga, Nieuw Zeeland.

            Opmerking


            • #7
              Vriendelijke groeten,
              Henk3.

              Mijn website:

              Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

              Opmerking


              • #8
                De zeldzame pestvogel is gespot. Vogelaars uit heel Nederland komen naar Hank om de het vogeltje te zien.
                Echt een tekst van "journalist" die geen idee heeft waar ie het over heeft.

                Maar, de foto is erg fraai!
                Groet Ton,
                www.allevogels.nl

                Opmerking


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door Ton Koek
                  Echt een tekst van "journalist" die geen idee heeft waar ie het over heeft.

                  Maar, de foto is erg fraai!
                  gelukkig ben ik geen journalist.

                  gewoon kopieren en plakken.

                  en toch zijn er veel mensen (vogelspotters)die een kijkje zijn komen nemen om een glimp van deze vogel zien. of een foto te maken.

                  Opmerking


                  • #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door casehulsebosch
                    Wat de pestvogel betreft kan ik me nog goed herinneren deze vogel veelmalen te hebben gezien in de koude winter van 1963. Toen was het zo gemeen koud dat de auto's over het IJselmeer reden.
                    Even off topic wat de camera betreft. Ik heet wel geen Henk maar weet een beetje van camera's af. Wat mij betreft is de Canon 550D op het moment de beste waar voor zijn geld. Vergelijk deze camera maar eens met de 7D en met het grote prijsverschil tussen deze twee is de 550D een hele goede camera. De verschillen zijn veel kleiner dan het grote prijs verschil. Ik weet niet hoe goed je Engels is maar lees meer over camera reviews op dit site: www.dpreview.com

                    Success en groet, Kees, Tauranga, Nieuw Zeeland.
                    Ik zou ook eens naar Nikon kijken. Dat zijn ook hele goede camera's. Je kunt ook eens zoeken op www.kieskeurig.nl , daar worden allerlei camera's besproken en vergeleken. Verder zijn er diverse fototijdschriften waar je info uit kunt halen. De camera's worden getest op verschillende punten. Belangrijk punt is ook de hoeveelheid geld die je wilt uitgeven.
                    mvrgr

                    Piet

                    Opmerking


                    • #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door Piet
                      Ik zou ook eens naar Nikon kijken. Dat zijn ook hele goede camera's. Je kunt ook eens zoeken op www.kieskeurig.nl , daar worden allerlei camera's besproken en vergeleken. Verder zijn er diverse fototijdschriften waar je info uit kunt halen. De camera's worden getest op verschillende punten. Belangrijk punt is ook de hoeveelheid geld die je wilt uitgeven.
                      inderdaad, geld speelt een grote rol.wat eis je van een camera. en natuurlijk wat voor objectieven wil je er bij.binnen kort ben ik jarig ,dan zal mijn lief vrouwtje een keer lief aan moeten kijken.
                      en anders . het spaarvarken in diggelen slaan

                      Opmerking


                      • #12
                        Ik heb hem nog niet gezien, de vogelaars wel

                        ps: het is niet Geldrop maar Hank, ligt aan de andere kant van brabant
                        Mijn Site

                        Opmerking

                        Working...
                        X