PDA

Bekijk Volledige Versie : Mooie kruising!

Chardonnert.BE
26-01-2011, 21:57
kwam ik tegen op de vogelforum van UK .
Prachtige kruising ...

kingfisher
26-01-2011, 22:03
Vraagje van een leek op kruisingenkweek wat is er zo mooi aan?
Ik zie gewoon een bonte vogel waarvan ik de tekening niet eens zo bijzonder vindt.
Of gaat het om de soort kruising?
Niet kwaad bedoelt hè.

Chardonnert.BE
26-01-2011, 23:43
Vraagje van een leek op kruisingenkweek wat is er zo mooi aan?
Ik zie gewoon een bonte vogel waarvan ik de tekening niet eens zo bijzonder vindt.
Of gaat het om de soort kruising?
Niet kwaad bedoelt hè.

De uniciteit van deze kruising is de schoonheid , liefhebbers van kruisingen hun smaken verschillen zoals in alles in het leven , en dit is mijn smaak ...

Geen bezwaar op jouw mening ...

Lucky
27-01-2011, 15:56
Hallo Chardonnert BE,

Inderdaad valt over smaak niet te twisten.
Maar de vogel op de foto is dus echt geen goede TT vogel. Zulke vogels (bijna altijd over vetstof kanariepoppen gekweekt) zijn wel zeer gevraagd als kooi/zangvogel. Zelf heb ik ook een van deze bonte hybride puur voor de zang(putterzang)en het bonte uiterlijk voor het oog van de vrouw:D :D. Het mooi vinden van zulk bonte vogels is dus niks mis mee. Anders is het als je op TT gaat selecteren.

Greetings Lucky:)

phille
27-01-2011, 18:25
zo'n kruisingen zijn inderdaad zeer ! goede zangers en ideaal om in huis of in de tuin te hebben,en wat schoonheid betreft heeft iedereen zijn eigen smaak en iedere vogel is toch anders met z'n eigen karaktertrekken ,zelf ga ik eens proberen om een botvink te kruisen met een bonte kanarie:cool:

Ivo
27-01-2011, 19:13
Mooi bont is niet lelijk! En ik begrijp ook niet helemaal waarom zo'n vogel niet tentoonstellingswaardig is.
Ik ga zelf ook zoiets proberen te doen met een putterxharlekijnkanarie (zonderkuif).

phille
27-01-2011, 20:11
dat maakt onze hobby alleen maar interresanter:rolleyes: :rolleyes: :rolleyes:

kingfisher
27-01-2011, 20:44
De uniciteit van deze kruising is de schoonheid , liefhebbers van kruisingen hun smaken verschillen zoals in alles in het leven , en dit is mijn smaak ...

Geen bezwaar op jouw mening ...

Gelukkig heeft ieder een eigen smaak,zo bedoelde ik het ook niet maar dat begreep je al.
Jij kijkt er dus gewoon anders tegenaan dan ik,no problem.
maar ik zat eens een beetje te vergelijken met een bastaard die ik vorig jaar heb gekweekt(alarioxkanarie) en nu pas helemaal op kleur aan het komen is en die vindt ik weer veel mooier.
Ik wil deze dit jaar spelen dus kijken wat het wordt.
Dus zoals je zegt smaken verschillen

putterjer
27-01-2011, 20:52
Gelukkig heeft ieder een eigen smaak,zo bedoelde ik het ook niet maar dat begreep je al.
maar ik zat eens een beetje te vergelijken met een bastaard die ik vorig jaar heb gekweekt(alarioxkanarie) en nu pas helemaal op kleur aan het komen is en die vindt ik weer veel mooier.

Waarom plaats je niet eens een foto van je hybride?
Ben nieuwsgierig naar het kleurpalet van deze hybride.
Welke (kleur)kanarie stond tegenover de alario?

Groeten,
Puterjer

Chardonnert.BE
27-01-2011, 22:23

Heb onlangs een nederlandse/surinaamse man leren kennen van amsterdam die al reeds heel lang zoekt in nl tot in belgie toe achter alariovink , en hij was op en top enthousiast over deze soort ...

Ik ben ook heel erg benieuwd naar het resultaat , en msh ook zang ??? iets aangeleerd ???

kingfisher
28-01-2011, 21:13
Heb onlangs een nederlandse/surinaamse man leren kennen van amsterdam die al reeds heel lang zoekt in nl tot in belgie toe achter alariovink , en hij was op en top enthousiast over deze soort ...

Ik ben ook heel erg benieuwd naar het resultaat , en msh ook zang ??? iets aangeleerd ???

Ik ga van het weekend een foto maken mits ik tijd heb,moet even de fotokooi in orde maken.
De zang is een mix van alario, wilde kanarie en hij heeft ook wat opgepakt van de geelbuikmannen dus een zooitje.
Hieruit begrijp je denk ik al dat ik totaal niets geef om wat voor manier hij zingt dit is eigenlijk voor mij een toevalstreffer geweest.
Ik had een ek koppel alario's van een bevriende kweker overgenomen helaas heeft de pop zich bij een onweer te pletter gevlogen en de nek gebroken.
Ik kon op dat moment niet meer aan een pop komen en omdat de man zeer broedrijp was heb ik bij een bevriende keurmeester een kanarie pop gehaald en samen gezet en binnen 2 weken een nestje met 4 eieren helaas maar 2 bevrucht en ook op stok en helaas 1 jong niet door de rui gekomen.
De kleur van die pop,ik ben niet thuis in de naamgeving dus daar waag ik me even niet aan, de kleurslag is me verteld maar die ben ik even kwijt,maar het is een zwartbruine pop met goede bestreping en het jong heeft practisch het vleugeldek van de alarioman en ook de koptekening alleen grijzer ipv zwart en ook op de borst grijswit.
Maar ik doe mijn best om dit weekend een foto te plaatsen.
Ik ben geen hybride kweker en ik kweek in principe alleen zuiver zeker met dit soort vogeltjes.
Maar af en toe doe je weleenswat anders en dat houd de hobby ook leuk.

Chardonnert.BE
28-01-2011, 21:27
Ik ga van het weekend een foto maken mits ik tijd heb,moet even de fotokooi in orde maken.
De zang is een mix van alario, wilde kanarie en hij heeft ook wat opgepakt van de geelbuikmannen dus een zooitje.
Hieruit begrijp je denk ik al dat ik totaal niets geef om wat voor manier hij zingt dit is eigenlijk voor mij een toevalstreffer geweest.
Ik had een ek koppel alario's van een bevriende kweker overgenomen helaas heeft de pop zich bij een onweer te pletter gevlogen en de nek gebroken.
Ik kon op dat moment niet meer aan een pop komen en omdat de man zeer broedrijp was heb ik bij een bevriende keurmeester een kanarie pop gehaald en samen gezet en binnen 2 weken een nestje met 4 eieren helaas maar 2 bevrucht en ook op stok en helaas 1 jong niet door de rui gekomen.
De kleur van die pop,ik ben niet thuis in de naamgeving dus daar waag ik me even niet aan, de kleurslag is me verteld maar die ben ik even kwijt,maar het is een zwartbruine pop met goede bestreping en het jong heeft practisch het vleugeldek van de alarioman en ook de koptekening alleen grijzer ipv zwart en ook op de borst grijswit.
Maar ik doe mijn best om dit weekend een foto te plaatsen.
Ik ben geen hybride kweker en ik kweek in principe alleen zuiver zeker met dit soort vogeltjes.
Maar af en toe doe je weleenswat anders en dat houd de hobby ook leuk.

tuurlijk ...

kingfisher
29-01-2011, 18:07
Zoals ik beloofde een paar foto's van mijn alarioxkanarie.
Zijn niet de beste kwaliteit excuses daarvoor,ook is de vogel nog niet helemaal uitgekleurd zal nog wat donkerder grijs worden vermoed ik.
http://i34.photobucket.com/albums/d139/bullfinch/cinis012.jpg

http://i34.photobucket.com/albums/d139/bullfinch/cinis007.jpg

http://i34.photobucket.com/albums/d139/bullfinch/cinis014.jpg

Chardonnert.BE
29-01-2011, 19:15
:wave classe !!!

Lucky
29-01-2011, 22:21
APPLAUS !!!

joselito
30-01-2011, 13:10
Voor mij blijft een bastaard een lelijk iets en hoe meer ze dit promoten hoe slechter de toekomst voor bepaalde soorten wel zal worden. Hopelijk is het tegen dan niet te laat.

mvg

micheltje
30-01-2011, 13:22
Deze zat op vogel 2011....ik geloof toch niet dat dit lelijk is.

http://img209.imageshack.us/img209/9701/mg5368.jpg (http://img209.imageshack.us/i/mg5368.jpg/)

Groeten Michel

Chardonnert.BE
30-01-2011, 14:20
Voor mij blijft een bastaard een lelijk iets en hoe meer ze dit promoten hoe slechter de toekomst voor bepaalde soorten wel zal worden. Hopelijk is het tegen dan niet te laat.

mvg

uw vrije beledigende uiting van mening is niet altijd welkom ... en kan ook als provocerend gezien worden ...

Ieder zijn ding , als ik jouw zou zeggen , laat dan jouw vogels kweken in vrije natuur ... wat is het nut dan om jouw soorten te kweken in gevangenschap ...

Kruisingen zijn uniek en komen bijna nooit voor in vrije natuur ... dus doelgericht kweken ...

zo zie je maar ieder zijn mening over bepaalde zaken ...

Chardonnert.BE
30-01-2011, 14:21

http://img209.imageshack.us/img209/9701/mg5368.jpg (http://img209.imageshack.us/i/mg5368.jpg/)

Groeten Michel

Prachtig !!!!

kingfisher
30-01-2011, 14:44

mvg

Het is ook niet mijn doel maar ik vindt wel ieder zijn ding hè.
En waar daar denk je dat de japanse meeuw van komt?

joselito
30-01-2011, 18:42
Vroeg of laat zal er voor soorten te weinig nieuw bloed zijn of nog vogels in de natuur en wat zal gebeuren met de nog zuivere vogels???????

mvg

joselito
30-01-2011, 18:43
Dat mijn mening provocerend of beledigend is daar trek ik me niks van aan. Ik heb mijn mening en zal deze blijven zeggen. Als men op de tenen getrapt is pech. En ja die vogel is ook lelijk omdat hij een gemaakt iets is.

mvg

putterjer
30-01-2011, 19:27

mvg

Jammer dat je er zo over denkt.
Maar iedereen heeft recht op zijn mening, hoe kortzichtig of bekrompen deze ook is.
Ik hou ook niet van kromsnavels.... maar daarom ga je mij nog niet horen verkondigen dat die beesten lelijke zijn.
Dat zou de liefhebbers van deze vogels op het hart trappen.
Zo ook met kruisingkwekers!
Denk in het vervolg eerst na...

putterjer
30-01-2011, 19:29

Groeten Michel

SUPER MOOIE!!!
Schitterend gewoonweg.

muddog
30-01-2011, 20:53
uw vrije beledigende uiting van mening is niet altijd welkom ... en kan ook als provocerend gezien worden ...

Ieder zijn ding , als ik jouw zou zeggen , laat dan jouw vogels kweken in vrije natuur ... wat is het nut dan om jouw soorten te kweken in gevangenschap ...

Kruisingen zijn uniek en komen bijna nooit voor in vrije natuur ... dus doelgericht kweken ...

zo zie je maar ieder zijn mening over bepaalde zaken ...

Buiten zangvogels heb ik als hobby de fok van diverse werkrassen, hierbij ZOU ik ( maar doe dat niet :p ) kunnen stellen dat TT fok de doodsteek van elk werkras is en zo zijn er 1000 meningen:help

micheltje
30-01-2011, 20:59
Het is een kruising putter x groenling of omgekeerd.

Ieder zijn mening maar een kruising lelijk noemen omdat het niet jou richting is gaat erg ver.
Wat kweek jezelf?

Groeten Michel

girlits
30-01-2011, 21:46
Kruising putterxgroenling,maar geen wildkleuren.

mvg eddie

putterjer
30-01-2011, 23:09
Kruising putterxgroenling,maar geen wildkleuren.

mvg eddie

Klopt zullen volgens mijn mening agaten zijn.

medaar
30-01-2011, 23:26
SUPER MOOIE!!!
Schitterend gewoonweg. een top vogel. pastel kweek ??? zeer mooie vogel. medaar

kingfisher
31-01-2011, 21:35
Buiten zangvogels heb ik als hobby de fok van diverse werkrassen, hierbij ZOU ik ( maar doe dat niet :p ) kunnen stellen dat TT fok de doodsteek van elk werkras is en zo zijn er 1000 meningen:help

Leg eens uit als je wilt?

muddog
31-01-2011, 22:47
Leg eens uit als je wilt?

Wat ik bedoel te zeggen is dat ik veel ervaring heb met rassen welke door de TT zo ‘verfokt’ zijn dat ze niet meer zijn dan de schil van het origineel.

Dat wil niet zeggen dat ik promoot om alles door elkaar te fokken maar om nu te zeggen dat de verbasteringsfok de doodsteek is ????

Laat ’n ieder doe wat ze goed achten maar “puur = goed” nou nee !

Ik hoop dat je een beetje wilt begrijpen waar ik op doelde.

mvg Muddog

John10
01-02-2011, 14:21
Dat mijn mening provocerend of beledigend is daar trek ik me niks van aan. Ik heb mijn mening en zal deze blijven zeggen. Als men op de tenen getrapt is pech. En ja die vogel is ook lelijk omdat hij een gemaakt iets is.

mvg

een gemaakt iets ofwel bastaard vind je lelijk.
baseer je dat louter op het feit dat een mens hier zijn aandeel in heeft ?

er zijn veel mensen die zeggen dat we de natuur zijn gang moeten laten gaan en de natuur verromantiseren.

kimmm
01-02-2011, 20:45
Vroeg of laat zal er voor soorten te weinig nieuw bloed zijn of nog vogels in de natuur en wat zal gebeuren met de nog zuivere vogels???????

mvg

Tuuuuuuuuuuuuuuuuuurlijk, binnenkort zijn er geen zuivere putters, goudvinken, groenvinken ed meer want ze worden allemaal gebruikt om kruisingen te kweken... waar haal je het man?

medaar
01-02-2011, 21:45
Tuuuuuuuuuuuuuuuuuurlijk, binnenkort zijn er geen zuivere putters, goudvinken, groenvinken ed meer want ze worden allemaal gebruikt om kruisingen te kweken... waar haal je het man?

is waar laat ze maar.warm water uitgevonden niewaar. is zinloos wat je soms zegd. er zijn er die het verschil nie kennen tussen een mus en meeuw en dan de echte spreeuw.
leer eerst europese vogels kweken. bepaalde mannen . in de puur natuurkleur plannen. er zullen er vele were erniks van verstaan zeker.

kruizing kweken is 30 jaar telaat. zie maar naar al die toverballen mutaties.
binnen 10 jaar kweken ze een topvogel zonder pluimen.
maar waar de voorouders het puur natuur kweek.. Medaar .

kingfisher
01-02-2011, 22:38
Wat ik bedoel te zeggen is dat ik veel ervaring heb met rassen welke door de TT zo ‘verfokt’ zijn dat ze niet meer zijn dan de schil van het origineel.

Dat wil niet zeggen dat ik promoot om alles door elkaar te fokken maar om nu te zeggen dat de verbasteringsfok de doodsteek is ????

Laat ’n ieder doe wat ze goed achten maar “puur = goed” nou nee !

Ik hoop dat je een beetje wilt begrijpen waar ik op doelde.

mvg Muddog

ok duidelijk.

Slunse
02-02-2011, 14:11
is waar laat ze maar.warm water uitgevonden niewaar. is zinloos wat je soms zegd. er zijn er die het verschil nie kennen tussen een mus en meeuw en dan de echte spreeuw.
leer eerst europese vogels kweken. bepaalde mannen . in de puur natuurkleur plannen. er zullen er vele were erniks van verstaan zeker.

kruizing kweken is 30 jaar telaat. zie maar naar al die toverballen mutaties.
binnen 10 jaar kweken ze een topvogel zonder pluimen.
maar waar de voorouders het puur natuur kweek.. Medaar .

Ik ben hier nieuw! Kan er iemand zeggen welk woordenboek ik moet inkijken om dit te begrijpen. Ik versta er verdorie niets van. Wat bedoelt de auteur hiermee??

putterjer
02-02-2011, 15:51
Ik ben hier nieuw! Kan er iemand zeggen welk woordenboek ik moet inkijken om dit te begrijpen. Ik versta er verdorie niets van. Wat bedoelt de auteur hiermee??

Ik zou er niet te veel tijd aan besteden.
Het is een oude cynische brompot, die van zichzelf denkt dat hij een topkweker is en altijd overtuigd is van zijn gelijk.
Ik (en de meeste anderen op dit forum) negeer hem gewoon.

Trouwens, welkom.
Welke richting ga je uit?

Lucky
02-02-2011, 18:09
Ik zie dat deze topic weer ontaard in voor of tegen hybride-kweek.
Daar is toch nu wel echt genoeg over gezegd en geschreven. Laat de tegenstanders dan eens een overtuigend argument aanvoeren. Niet het argument van alleen maar zuiver ras gericht kweken is het ware of dadelijk hebben we geen raszuivere vogels meer. Want dan zouden ze ook tegen postuurkwekers en mutand-kweek moeten ageren. Zelfs tegen zebravinken-kwekers of kuifgrasparkieten ect. Deze vogels hebben namelijk ook niks meer van hun oorspronkelijkheid. Maar neen, daarover hoor je niets van deze heren.
Alleen indien het een EC-vogel betrefd. Want dan is het meteen schandalig.
Dit noemt men hypocriet zijn.

Laatst nog had ik een discussie met een Gouldamadine kweker die vond al deze mutanten en bastaarden maar niks. Toen ik toen opperde dat zijn meeuwen ook bastaarden waren en hij ook een voliere vol mutanten had. Werd het plots stil?????

Slunse
02-02-2011, 19:22
Ik zou er niet te veel tijd aan besteden.
Het is een oude cynische brompot, die van zichzelf denkt dat hij een topkweker is en altijd overtuigd is van zijn gelijk.
Ik (en de meeste anderen op dit forum) negeer hem gewoon.

Trouwens, welkom.
Welke richting ga je uit?
Ik tracht een beetje wildzang te kweken zoals putters, sijsjes en barmsijzen. Ook nog een koppel sijsXkanarie en enkele grasparkieten en diamantduifjes.

Chardonnert.BE
02-02-2011, 20:36

Nix van aantrekken , tijd verspilling ...

ook al zou je de taal begrijpen zou je er nog steeds niets kunnen uitmaken , hahahahah