Mededeling

Collapse
No announcement yet.

verlichting in buitenvoliere

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • verlichting in buitenvoliere

    Hallo,

    Wat gebruiken jullie als (bij)verlichting in de voliere?
    Tl starterloos? (voor het knipperen)

    Welk soort/merk en of tijd/dim schakelaar wordt hiervoor gebruikt?

    Groet, Fredm

  • #2
    Oorspronkelijk geplaatst door Fredm
    Hallo,

    Wat gebruiken jullie als (bij)verlichting in de voliere?
    Tl starterloos? (voor het knipperen)

    Welk soort/merk en of tijd/dim schakelaar wordt hiervoor gebruikt?

    Groet, Fredm
    Nooit verlichting gehad in de buitenvoliere.
    Vr.groeten van
    Antoni





    homepage:
    http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

    Opmerking


    • #3
      Ik ook niet , zie het nut er niet van in, waarom wil je dit doen??

      Opmerking


      • #4
        Mij lijkt het wel handig om s,winters het een uurtje langer licht te hebben voor het verzorgen en bekijken van de vogels.??
        En om daarna langzaam het licht te laten verminderen naar donker.??

        Groet, Fredm

        Opmerking


        • #5
          Worden misschien bepaalde vogels weer broeds en dat wil je niet met dit weer.
          Groeten Michael

          https://www.facebook.com/Populier-Vo...4313725716158/

          Opmerking


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door Fredm
            Mij lijkt het wel handig om s,winters het een uurtje langer licht te hebben voor het verzorgen en bekijken van de vogels.??
            En om daarna langzaam het licht te laten verminderen naar donker.??

            Groet, Fredm
            In het nachthok wel ,maar niet in de ren.
            Ze gaan dan gemakkelijker het nachthok in ,,en je hebt inderdaat iets meer tijd voor de verzorging.

            Opmerking


            • #7

              Opmerking


              • #8
                Hallo,

                Bedankt voor de antwoorden.
                Het is idd lijkt mij om iets te lengen met het licht en zeker niet te lang.
                Alles moet nog gebouwd worden (februari) en neem dit zeker mee.

                Groet, Fredm

                Opmerking


                • #9
                  ik zou gewoon altijd in de voliere licht willen hebben voor bijv. je vogels te bestuderen. Ik zou die tot minimaal 20.00uur aanlaten. En als je een keer later dan geschat thuiskomt van je werk en je hebt je vogels nog niet gevoerd of water ververst dan is dat zeker handig.Lijkt mij niet handig om met zaklampen te vrutselen. Ik raad je wel aan om over de lamp een kap te hangen dat je vogels hun pootjes niet kunnen verbranden.

                  Opmerking


                  • #10
                    Pas nog artikel gelezen dat er ergens een lantaren paal werd geplaatst en sindsdien de kweker met vogels zit die constant in de rui zaten.Geef ze gewoon net als in de natuur een goede donkere nachtrust.Als je vogels verlichting hebben zullen ze ook sneller zich verplaatsen in de voliere en dat zou dus ook uilen en katten kunnen aanlokken.

                    Opmerking


                    • #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door Vogeltje24
                      ik zou gewoon altijd in de voliere licht willen hebben voor bijv. je vogels te bestuderen. Ik zou die tot minimaal 20.00uur aanlaten. En als je een keer later dan geschat thuiskomt van je werk en je hebt je vogels nog niet gevoerd of water ververst dan is dat zeker handig.Lijkt mij niet handig om met zaklampen te vrutselen. Ik raad je wel aan om over de lamp een kap te hangen dat je vogels hun pootjes niet kunnen verbranden.
                      Ik zou het licht in het nachthok eerder in de ochtend aan laten gaan, dan kan je s'morgen's voeren (voor je naar je werk ga) dan hebben de vogels heel de dag voetsel ter beschikking, als je dan laat thuis bent(licht al uit) zitten ze niet al die tijd zondere eten, maar als ik het goed begrijp heb je alleen in het weekend tijd voor je vogels, geen ideale situatie??
                      succes.

                      Opmerking


                      • #12
                        Nee, ik werk voor mezelf dus tijd wanneer ik wil.
                        Als ik geen tijd zou hebben dan geen dieren in huis of tuin !!!!
                        Dit zijn gewoon wat ronde vragen om mijzelf te verrijken met info.

                        Groet, Fredm

                        Opmerking


                        • #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door Fredm
                          Nee, ik werk voor mezelf dus tijd wanneer ik wil.
                          Als ik geen tijd zou hebben dan geen dieren in huis of tuin !!!!
                          Dit zijn gewoon wat ronde vragen om mijzelf te verrijken met info.

                          Groet, Fredm
                          Ok Fred, het kan een leuke hobby zijn hoor en ja je weet overal moet je tijd in steken , ook in je werk daar gaat veel tijd in zitten haha, als je met licht gaat werken, is alleen nodig om vroeg te kweken verder niet, zeker als je tijd hebt om overdag te voeren.
                          succes met de hobby

                          Opmerking


                          • #14
                            verlichting buiten

                            Hallo,

                            Ik heb mijn voliere gebouwd in een overkapping van ons tuinhuis, Hij is 1,5x2,5x2,3. Maar ik vind dat er zo weinig licht bij komt,(alleen van de voorkant) is het verstandig om er verlichting in tedoen, zoja wat? Tl, led???

                            Gr. Desiree

                            Opmerking


                            • #15
                              Oorspronkelijk geplaatst door Desy
                              Hallo,

                              Ik heb mijn voliere gebouwd in een overkapping van ons tuinhuis, Hij is 1,5x2,5x2,3. Maar ik vind dat er zo weinig licht bij komt,(alleen van de voorkant) is het verstandig om er verlichting in tedoen, zoja wat? Tl, led???

                              Gr. Desiree
                              Oeps helemaal verkeerd geplaatst sorry, weet nie hoe ik em moet verwijderen

                              Opmerking

                              Working...
                              X