Mededeling

Collapse
No announcement yet.

legnood

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • legnood

    Beste kwekers,
    Ik had vrij vaak last van legnood bij mijn edelzangers.
    Ik sprak een kweker die gebruikte noorse levertraan in zijn voer.
    Ik ben dit ook gaan gebruiken in mijn krachtvoer.
    Ik geef de vogels nu 2x per week krachtvoer met levertraan, en ik moet zeggen tot nu heb ik bij mijn vogels nergens meer last van.
    Nu vraag ik mij af wie dit nog meer gebruikt, en anders probeer het ook eens.
    Ime

  • #2
    Oorspronkelijk geplaatst door imezilstra
    Beste kwekers,
    Ik had vrij vaak last van legnood bij mijn edelzangers.
    Ik sprak een kweker die gebruikte noorse levertraan in zijn voer.
    Ik ben dit ook gaan gebruiken in mijn krachtvoer.
    Ik geef de vogels nu 2x per week krachtvoer met levertraan, en ik moet zeggen tot nu heb ik bij mijn vogels nergens meer last van.
    Nu vraag ik mij af wie dit nog meer gebruikt, en anders probeer het ook eens.
    Ime
    Levertraan al een oud middel hoor,Ime. Hoeft ook niet perse Noors te zijn.
    Mag ook: druppeltje tarwekiemolie
    Normaal is legnood te voorkomen met
    een flinke vliegruimte,afgepaste voeding, groenvoer, grit, sepia en elke dag badwater .
    Vr.groeten van
    Antoni





    homepage:
    http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

    Opmerking


    • #3
      Gevaar van levertraan moet je niet onderschatten

      Vergiftiging indien er teveel van gegeven wordt ligt op de loer .
      Had als kind al de gloeiende pest aan dat spul .

      Gebruik het liever niet maar geef een goede zaadmengeling en pas dat niet af , waar dat voor nodig is heb ik nog nooit begrepen en doe dat zelf zeker niet .

      Vogels weten donders goed wat lekker is en de zaadfabrikant weet wat het goedkoopste is en niet direct noodzakelijk voor een goed vogeldieet vandaar de goedkopere zaden blijven liggen ( kijk maar na )

      vliegruimte is onontbeerlijk ben ik helemaal met Antoni eens

      Goed zaadmengeling met voldoende fruit en groente , dagelijks eivoer waar .b.v. gistocal doorheen gemengd kan ( lees de gebruiksaanwijzingen ) fris water desnoods met een beetje appelazijn (tegen bacterieen ) sepia mag als dit goed schoon is ( zoek het aan de noordzeekust )

      Legnood kan ook voorkomen doordat de vogel nog te jong is of een gebrek aan calcium heeft .

      Paul

      legnood

      Opmerking


      • #4
        Oorspronkelijk geplaatst door Paul Rooth
        Gevaar van levertraan moet je niet onderschatten

        Vergiftiging indien er teveel van gegeven wordt ligt op de loer .
        Had als kind al de gloeiende pest aan dat spul .

        Gebruik het liever niet maar geef een goede zaadmengeling en pas dat niet af , waar dat voor nodig is heb ik nog nooit begrepen en doe dat zelf zeker niet .

        Vogels weten donders goed wat lekker is en de zaadfabrikant weet wat het goedkoopste is en niet direct noodzakelijk voor een goed vogeldieet vandaar de goedkopere zaden blijven liggen ( kijk maar na )

        vliegruimte is onontbeerlijk ben ik helemaal met Antoni eens

        Goed zaadmengeling met voldoende fruit en groente , dagelijks eivoer waar .b.v. gistocal doorheen gemengd kan ( lees de gebruiksaanwijzingen ) fris water desnoods met een beetje appelazijn (tegen bacterieen ) sepia mag als dit goed schoon is ( zoek het aan de noordzeekust )

        Legnood kan ook voorkomen doordat de vogel nog te jong is of een gebrek aan calcium heeft .

        Paul

        legnood
        Ja idd. Paul. Nooit te veel geven. Een a twee druppeltjes levertraan door 5 gram zaad is genoeg.
        Ik had er als kind niet echt de pest aan. Mijn moeder vertelde me dat het
        goed was en daarmee was ik volkomen tevree.
        Waarom de goede zaadmengeling afgepast. Welnu de vogel eet natuurlijk
        in eerste instantie alleen wat hij lekker vindt. Er is echter meer dan alleen lekker. De zadenmengelingen zijn dusdanig samengesteld,dat er een evenwichtige samenstelling is van de diverse eiwitten. Het een kan niet zonder het ander.
        Aan een goed merk eivoer behoeft niets (ook geen extra kalk) te worden toegevoegd.
        Wel altijd zorgen voor een schone sepia en goed gemengd grit met maagkiezel.
        Vele poppen zie je voordat ze een eitje leggen aan de sepia knabbelen.
        De maagkiezel(de tanden van de vogel) zorgt er voor,dat de zaden
        worden fijngemalen opdat de nodige voeding uit de zaden wordt verkregen.
        Badwater staat bij mij hoog in het vaandel. Elke dag vers verstrekken,maar niet te lang laten hangen i.v.m. vervuiling en omdat de vogel er van drinkt.
        Vr.groeten van
        Antoni





        homepage:
        http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

        Opmerking


        • #5
          Hallo allemaal,

          Ik zie mijn edelzanger pop ook bol en terug getrokken zitten.
          Ze is verder wel redelijk vlug maar toch bij binnenkomen zit ze op een nestkastje bol...
          Waar kan ik het beste levertraan kopen?
          En welke soort is het beste geschikt voor de vogels?
          Ik kan me zo even vlug niet bedenken waar dit verkocht wordt

          Groeten Ben
          Groeten, Ben

          Opmerking


          • #6
            In mijn ogen ben je nu te laat met levertraan. Je kan de pop beter uitvangen en op een zeer warme plek zetten. Dan zal ze hopelijk het ei snel leggen.
            Bekijk mijn vogels op:

            http://papegaaiamadine.webnode.nl/

            Opmerking


            • #7
              Hallo Hans,

              Dat klopt indd. maar ik wil evengoed in het vervolg levertraan kunnen geven.
              Groeten, Ben

              Opmerking


              • #8
                Volgens mij moet je geen bijproducten uit een omstreden jacht aan je vogels geven. Ik vind het niet echt passend om naar een winkel te gaan en te vragen of je een deel van een geharpoeneerde walvis mag kopen voor je geliefde vogel. Dat kan je beter boycotten in deze tijd. Er zijn genoeg manieren om je vogel topfit te houden zonder levertraan.

                Opmerking


                • #9
                  Idd. Marc dat is een beetje wrang, een alternatief is Codliver oil, gewonnen uit de lever van de kabeljauw, bevat ook veel vitamine A en D.
                  Groeten Michael

                  https://www.facebook.com/Populier-Vo...4313725716158/

                  Opmerking


                  • #10
                    Codliver oil
                    Dat is levertraanolie in de moderne-, hedendaagse versie.

                    Men gebruikt al lang geen walvissen meer om deze olie te winnen.

                    Levertraanolie mag je best aan je vogels geven, gemengd onder het eivoer of zachtvoer. Geeft geen vergiftigingsverschijnselen bij een juiste dosering uitgaande van de analyse op het etiket of de bijsluiter en de kwaliteit van het vogelleven zal er op vooruit gaan.

                    Alleen daar zit een gans verhaal achter hoe dat juist gaat interfereren in de positieve zin met het verschijnsel legnood bij vogels.

                    Opmerking


                    • #11
                      http://www.deonlinedrogist.nl/advanc...facet=Lovitran

                      Opmerking


                      • #12
                        Hallo allemaal,

                        sorry voor de late reactie, maar toch nog bedankt voor het meedenken.
                        Ik zag op internet een diervoeder aanbieder staat op vogelmarktplaats
                        die kan het per post sturen en dan de echte voor vogels.

                        Groeten Ben
                        Groeten, Ben

                        Opmerking


                        • #13
                          dan de echte voor vogels
                          De "echte", specifiek voor vogels : die bestaat niet.

                          Zijn enkel verkooptrukjes.

                          Opmerking


                          • #14
                            Hallo Alfons,

                            Dat zal inderdaad wel discutabel/de vraag blijven....
                            Nou ja het labeltje geeft tenminste aan levertraan voor vogels
                            Ook zijn er kleinere hoeveelheden leverbaar.

                            Groeten, Ben
                            Groeten, Ben

                            Opmerking

                            Working...
                            X