Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Appelazijn

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Appelazijn

    Hallo iedereen

    Een tijdje geleden waren we bij een Dierenwinkel/vogelhandelaar. Daar zagen we appelazijn staan. We merkten ook dat dit toch veel gekocht werd door vogelliefhebbers.

    Nu onze vraag: waarvoor dient dit juist? Kan je dit aan alle soorten vogels geven? Wij kweken namelijk met exoten.

    Met vriendelijke groeten

    Tom & Jelle

  • #2
    appelazijn

    hallo, Met gebruik van appelazijn word je drinkwater verzuurd.
    Het voordeel hiervan is is dat schimmels in de maag slokdarm spiermaag worden verzuurd.en die gedijen minder goed in zuur milieu. twee keer in de week is voldoende. pas op tijdens de kweek want het een aanslag op de kalkreserve.met gevolg van legnood.

    -Bied bescherming tegen voedselvergiftiging.
    -Draagt bij aan een goede voedselvertering.
    -Draagt bij aan het handhaven van de juiste pH-waarde in het lichaam

    gr Arjan

    Opmerking


    • #3
      Als je van plan bent om het te gaan gebruiken kan je ook even bij AH naar binnen daar haal ik hem altijd.

      Opmerking


      • #4
        is het dan ook de bedoeling dat je dit aanlengd met water,en zo ja welke verhouding
        Leer van andermans fouten want het leven is te kort om ze allemaal zelf te maken
        have a nice day

        Opmerking


        • #5
          appelazijn

          10 ml op 1 liter water

          gr Arjan

          Opmerking


          • #6
            Even goed lezen:http://users.skynet.be/woutvgils/art...appelazijn.htm
            Groeten Michael

            https://www.facebook.com/Populier-Vo...4313725716158/

            Opmerking


            • #7
              ok dank jullie wel, weer wat geleerd
              Leer van andermans fouten want het leven is te kort om ze allemaal zelf te maken
              have a nice day

              Opmerking


              • #8
                ofwel..........

                3 maal per week 10 Ml op anderhalve liter water drie dagen lang
                Je hoeft niet ziek te zijn om beter te worden!

                Opmerking


                • #9
                  bezint eer u begint

                  JelleTom, als je er mee zou willen beginnen, neem er even de tijd voor om het een en ander er over te lezen. er zijn vele artikelen te vinden over dit onderwerp. en de meningen zijn erg verdeeld hierover. en als je ergens mee zou beginnen, zou je ook moeten weten, waarom je er mee begint toch ?
                  groeten Ton
                  mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

                  Opmerking


                  • #10
                    Hallo Jell Tom,

                    Vooraf ik behoor tot de voorstanders van het gebruik van appelazijn.

                    Maar eerst je vragen: 1 Waarvoor diendt het? Nu hier op zijn twee antwoorden mogelijk. De een gebruikt het om het drinkwater aan te zuren. Dit heeft twee positieve effecten namelijk dat bacterien/schimmels minder goed gedijen in een zuur darmklimaat en het bevordert het opnemen van de voedingsstoffen.
                    De ander gebruikt het om het drinkwater aan te zuren om hier in al de bacterien groei tegen te gaan. 2.Alle vogels? Ja , alleen moet je vogels soms hieraan wennen. Dat wil zeggen niet meteen de volle dosering geven.

                    Bij mij krijgen alle vogels appelazijn. Werkdaags een eetlepel per liter en in het weekend krijgen ze gewoon water. dit doe ik al meer dan 10 jaar zo en nooit nadelen bemerkd.
                    Ieder zijn keus wat betreft het gebruik van appelazijn.

                    Greetings Lucky

                    Opmerking


                    • #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door Josly
                      hallo,

                      ik sluit mij aan bij Ton,
                      het is niet zuurgraad water dat belangrijkste is, maar wel zuurgraad van de vogels,
                      zorg dat je in het bezit bent van een PH meter
                      Een ph meter heb je natuurlijk helemaal niet nodig ,en daar kun je al helemaal niet de zuurgraad van je vogels mee meten ,wel van het water.

                      Als de appelazijn voor vogels is bedoeld zal er een gebruiksaanwijzing -dosering ,op de fles staan.

                      Al heb je in 10 jaar geen nadelen ontdekt zegt ook helemaal niets ,,er zijn mensen die het al 40 jaar NIET gebruiken ,en die hebben er ook geen nadelen van bemerkt.

                      Opmerking


                      • #12
                        Ja Animal,
                        je schrijft "er zijn mensen die het al 40 jaar NIET gebruiken ,en die hebben er ook geen nadelen van bemerkt."

                        Dat is logisch als je iets niet gebruikt dan kan men er geen nadelen van hebben. Maar ook geen voordelen en wat nog belangrijker is je kan er dan ook geen oordeel over vellen. Hoogsten kan men er een mening over hebben en dat mag.

                        Greetings Lucky

                        Opmerking


                        • #13
                          appelazijn

                          ik kweek al meer dan 40 jaar. nooit van appelazijn gehoord . heb zo wat van alles gekweekt. botvinken, putters, kwartel,goudvinken,kanaries,zebravinken, ook veel kruizingen voor T.T. . en dat lukte vlot bij kweek. Wel kregen en krijgen allen nu nog verse appel uit eigen tuin. Ik geef gewoon water uit de kraan.Maar je moet het water , 12 uur laten overnachten in emmer . dan pas geven . ik doe het zo . medaar.

                          Opmerking


                          • #14
                            Ach ja, aanzuren van water. Appelazijn,citroenzuur,zoutzuur.
                            Maar waarom? Mijn vogels zijn op en top gezond.
                            Ik geef ze al meer dan 50 jaar gewoon kraanwater.
                            Zorg voor voldoende aan- en afvoer van verse lucht,zodat schimmels geen
                            kans krijgen.
                            Vr.groeten van
                            Antoni





                            homepage:
                            http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

                            Opmerking


                            • #15
                              Oorspronkelijk geplaatst door Lucky
                              Ja Animal,
                              je schrijft "er zijn mensen die het al 40 jaar NIET gebruiken ,en die hebben er ook geen nadelen van bemerkt."

                              Dat is logisch als je iets niet gebruikt dan kan men er geen nadelen van hebben. Maar ook geen voordelen en wat nog belangrijker is je kan er dan ook geen oordeel over vellen. Hoogsten kan men er een mening over hebben en dat mag.

                              Greetings Lucky
                              Iedereen zet hier zijn eige mening weg !!!

                              Als je wilt bepalen of iets wel of niet werkt ,moet je 2 of meerdere groepen dezelfde vogels onder exact de zelfde omstandigheden gedurende een exact dezelfde periode het product wel en niet verstrekken. En dit voor een erg lange tijd ,,dan kun je pas weten of het echt voor iets goed is.

                              Opmerking

                              Working...
                              X