PDA

Bekijk Volledige Versie : verwarming

kev
15-01-2011, 12:40
ik wil mijn volière isoleren maar hoe kan ik dat zo goedkoop mogelijk?
Weet er hier iemand hoe je goedkope verwarming maakt voor je volière?

Het is voor gouldamadines

John10
15-01-2011, 15:03

wellicht kan je achterwand en zijwand opbouwen met oude pallets.
als de pallets aan beide kanten met hout wordt betimmerd heb je in de pallets een ruimte met stilstaande lucht, eventueel kan je die ruimte vullen met isolatie.

warme lucht stijgt naar boven, daar waar ook de gould zitten.
als je een puntdak maakt kan je in dat dak een elektrisch verwarmingselement plaatsen die op een tijdklok om een bepaalde tijd aan/uit
gaat.
de warmte zal in het puntdak min of meer blijven hangen.
als een verwarmingselement onder de voliére wordt geplaatst zal je veel warmte aan de voorkant van de voliére verliezen.

wellicht hebben andere forumleden betere tips.

hansd
15-01-2011, 17:40
Je zou het met krimpfolie kunnen doen,licht er maar aan hoe groot je verblijf is. je moet even bij de vakhandel zoeken bespannen en dan met een verfstripper verhitten en het geheel trekt strak dicht.ventilatiegaten niet vergeten,ik hoop dat je er wat aan hebt(kost allen een beetje zoekwerk
b.v. op plaatsen waar pallets worden ingesealed,op elk industriegebied zit wel een of andere firma,succes!

grt. hans.

Animal
15-01-2011, 18:22
Er staat toch duidelijk "huisvesting -binnenshuis" ,is er dan nag verwarming nodig ?

sneaky
15-01-2011, 21:39
Er staat toch duidelijk "huisvesting -binnenshuis" ,is er dan nag verwarming nodig ?

Waar staat dit dan.

Animal
15-01-2011, 22:44
Waar staat dit dan.

Het onderdeel waar dit topic toe behoort is "VogelCafé Forum > Huisvesting > Binnenshuis > "

John10
17-01-2011, 16:31

kev zal wel een voliere hebben in een schuur, o.i.d. ...

Avenger012
19-01-2011, 14:52

Ik ben net hetzelfde als jou bezig ^^
Ik ben namelijk ons tuinhuis aan het ombouwen tot een kweekruimte
Daarvoor heb ik EU-palleten gebruikt als bodem, dan Rockwool (een soort isolatie) en dan een osb-plaat.
voor de muren heb ik een soort isolerende plaat en daartegen nog een osb-plaat. Voor het dak idem als de muur.
Daarbij ga ik dan nog een klein elektrisch verwarmingtoestel kopen in de Hubo voor slechts 85euro. In het begin is het een kleine investering maar voor je hobby doe je toch alles niet ??? :D :D

Mvg