Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Zanglijsters

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Zanglijsters

    Hallo allemaal,
    Ik ga morgen een koppel zanglijsters kopen, maar nu lees ik verschillende dingen over de voeding. Wat voeren jullie ze? Krijgen ze wat extra in het kweekseizoen?

  • #2
    zanglijsters

    Ik heb sinds een jaar zanglijsters.
    Mooie vogels, vooral de zang.
    Worden nogal verschillend gevoerd.
    Ik geef elke dag universeel voer, gemengd met wat eivoer, fijn geraspte wortel en verse stukjes appel, daarnaast geef ik als vast voer opfokkorrels voor sierhoenders. Er zitten nu twee in Apeldoorn, waarvan 1 brons. Opmerking op de keurbrief: prima konditie.

    Dus ik neem aan dat mijn voer dan wel goed is.

    Maar misschien krijg je nog wel andere adviezen, want ik weet ook kwekers die hondenvoer geven.

    Groet,
    Henk

    Opmerking


    • #3
      onze vogels

      er staat een stukje over het vogelasiel in onze vogels, deze maand. daar worden de jonge lijsters ook gevoerd met hondevoer.
      groeten Ton
      mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

      Opmerking


      • #4


        3 verschillende kleuren zanglijsters in 1 nest.

        Opmerking


        • #5
          Hallo,
          Ik kweek samen met mijn kleinzoon al verschillende jaren zanglijsters. Bij ons krijgen ze buiten het broedseizoen universeelvoer en fruit in de vorm van appel, peer, druiven (uit eigen tuin) en af en toe wat meelwormen. Dit laatste wordt opgevoerd als de oudervogels in broedstemming komen. Zodra er jongen zijn krijgen ze onbeperkt regenwormen, dus zoveel als ze op willen nemen en dat is heel wat. Die regenwormen koop ik bij een kweker. Men kan ze natuurlijk ook zelf vangen, maar bij langdurige droogte is dit moeilijk. Naast regenwormen krijgen de jongen, als ze wat ouder zijn, ook meelwormen. In de broedpedriode kunnen de oudervogels steeds beschikken over universeelvoer en fruit.
          Harrie

          Opmerking


          • #6
            alles wat hierboven beschreven staat kan, gelukkig zijn het geen moeilijke vogels qua eten.
            het enigste wat ik hier niet leest ( eigenlijk nergens in het algemeen gesteld ) is dat de vogels van iemand zaad voorgeschoteld krijgen/kregen ,toen ik ze had en kweekte ( many ,many moons ago) gaf ik buiten het kweekseizoen ze ook altijd wat zaad . ( yep altijd al wat apart geweest in mijn doen en laten). en in het kweekseizoen gaf ik i.p.v. meelwormen diepvriespinky's. de rest is vergelijkbaar .




            veel succes met deze toch wat in mijn ogen een ondergewaardeerde vogelsoort in de vogelhobby.

            mvg

            Opmerking


            • #7

              Opmerking


              • #8

                Opmerking


                • #9

                  Opmerking

                  Working...
                  X