PDA

Bekijk Volledige Versie : Eivoer en aves opfok.

Kornelis
14-01-2011, 10:01
Ik heb op het forum even gestruind naar voeding en zie dat heel veel mensen aves opfok gebruiken tot volle tevredenheid.

Ik ben aan het overwegen dit zelf ook te gaan gebruiken. Ik wil mijn vogels variatie aanbieden en natuurlijk goed voer.

Nu is mijn vraag, als ik het klaar maak op de manier zoals beschreven staat, met beschuit, ei etc. kan dit naast mijn normale eivoermengsel geven of moet dit vervangen worden.

Of kan de aves opfok door mijn gewone eivoer?

Ik doe nu spirulina door mijn eivoer en breedmax. Breedmax kan zeker niet in combinatie met aves gebruikt worden?

Zwartkopje
14-01-2011, 20:17
Waarom gewoon niet alleen aves. De variatie moet je denk ik in andere dingen zoeken.
Ik denk dat je door mengen de voordelen een beetje ondermijnt.
Het zal niet slecht zijn maar,... waarom zou je??

Kornelis
14-01-2011, 20:38
Ik wil graag het beste voor mijn vogels.

Ik denk dat ik het naast mijn gewone eivoer ga proberen.

Hoe lang is het aves eivoer houdbaar als het is klaargemaakt? Kun je me dat vertellen Zwartkopje.

En kan de spirulina wel door het aves mengsel?

Gr.

rob 2
14-01-2011, 21:07
Teveel van het goede kan averechts werken heb zelf al eens ondervonden dat te goed (teveel vitamine) overactieve of zelfs vogels geeft die totaal geen nestdrang hebben.Dus wees voorzichtig met mengen bij compleet eivoer,Aves is eigenlijk gemaakt om eigen eivoer (ei+beschuitmeel) aan te maken en dan wel volgens goede verhouding succes ermee.

Zwartkopje
14-01-2011, 22:27
Inderdaad Rob

Het eivoer is dacht ik tot 3 dagen houdbaar in de koelkast.
Je kunt ook meer aanmaken en in de vriezer doen. Dat doe ik nl en dan haal ik een bakje(plusminus 500 gr) eruit voor een a twee dagen.

Kornelis
15-01-2011, 15:26
Ok.

Bedankt voor de antwoorden.
Ik ga geen aves door het bestaand eivoer doen.
Ik wil het ei beschuitmengsel met aves wel proberen. Dan maak ik het volgens de juiste verhoudingen klaar.

Kan ik wel diepvries pinkys en buffalo's toevoegen aan het avesmengsel? Of is dit beter van niet.

Nogmaals bedankt voor de reacties

barraband
15-01-2011, 17:37
ik doe aves gewoon over mijn eivoer heen geen probleem
werkt prima

Zwartkopje
15-01-2011, 19:44
Ok.

Bedankt voor de antwoorden.
Ik ga geen aves door het bestaand eivoer doen.
Ik wil het ei beschuitmengsel met aves wel proberen. Dan maak ik het volgens de juiste verhoudingen klaar.

Kan ik wel diepvries pinkys en buffalo's toevoegen aan het avesmengsel? Of is dit beter van niet.

Nogmaals bedankt voor de reacties

Ja hoor dat kan, pas het wel aan de situatie(broeden, rust, jongen etc)

Kornelis
16-01-2011, 21:03
Mooi.

Dan voeg ik die toe op het moment van jongen.

Gr Kornelis