PDA

Bekijk Volledige Versie : zilverbekjes en jap. meeuwen?

Uiltje
06-01-2011, 20:50
Samen zullenz e wel gaan, maar ik vroeg me af of niet met elkaar gaan paren?

Antoine1
06-01-2011, 23:37
Als ze samen zitten zullen ze zeker onderling paren.
Best is dat als je er wil mee kweken ze apart houden in broedkooien tijdens de kweek.

Animal
07-01-2011, 00:14
Dat gaat prima samen zonder dat ze onderling zullen paren !

P.Wijlaars
07-01-2011, 01:10
Dat gaat prima samen zonder dat ze onderling zullen paren !

nou..... daar ben ik nog niet zo zeker van.:rolleyes:

Hans de Vries
07-01-2011, 10:47
Ik ben het toch grotendeels wel met Animal eens.....
Natuurlijk komt het voor dat genoemde soorten wel net elkaar paren maar ik zou dat geen regel willen noemen, eerder een uitzondering.
Ik denk dat het overgrote deel uit raszuivere nakomelingen zal bestaan en misschien 1% uit bastaarden.
Maar ook hier geldt: uitzonderingen bevestigen de regel ;)

gr
Hans

Tenzi
07-01-2011, 10:50
Belangrijk hierbij is wel dat er van beide soorten beide geslachten aanwezig zijn (liefst ook in gelijke aantallen). Indien er bijv. alleen mannetjes zilverbekjes zijn, dan gaan die op zoek naar vrouwtjes en grote kans dat die uitkomen bij de vrouwelijke meeuwen.

Uiltje
07-01-2011, 11:16
Belangrijk hierbij is wel dat er van beide soorten beide geslachten aanwezig zijn (liefst ook in gelijke aantallen). Indien er bijv. alleen mannetjes zilverbekjes zijn, dan gaan die op zoek naar vrouwtjes en grote kans dat die uitkomen bij de vrouwelijke meeuwen.

er komt van beiden een koppel in.
de meeuwjes zijn een bewezen koppel en datzelfde geldt voor de zilverbekjes.

Tenzi
07-01-2011, 13:17
Hoe groot is je voliere?
Ik heb zelf de ervaring dat grasparkieten en tropen samen leidt tot ellende. Ik had rijstvogels (toch niet de kleinste tropen) bij grasparkieten maar na verloop van tijd heel veel beschadigde pootjes (missen van nagels en tenen) bij de rijstvogels.

P.Wijlaars
07-01-2011, 15:58
Hoe groot is je voliere?
Ik heb zelf de ervaring dat grasparkieten en tropen samen leidt tot ellende. Ik had rijstvogels (toch niet de kleinste tropen) bij grasparkieten maar na verloop van tijd heel veel beschadigde pootjes (missen van nagels en tenen) bij de rijstvogels.

rijstvogels zijn ook geen lievertjes hoor....

Uiltje
08-01-2011, 10:57
naast deze soorten komen er alleen een koppel spitsstaartjes in en een koppel goulds.

geen kromsnavels dus, die heb ik alleen appart in broedhokken of gewone kooien zitten.

Animal
08-01-2011, 11:16
Dan gaat dat prima samen ,en zullen er echt geen bastaarden van komen.
Zo gemakkelijk gaat dat echt niet.
Ik heb zelf ook meeuwtjes en zilverbekjes samen zitten.

Tenzi
08-01-2011, 12:10
Door het lijsje van vogels die je hebt, concludeerde ik (te snel) dat je ze bij elkaar hebt zitten.
Sorry, mijn fout.

Zeker zijn rijstvogels geen lieverdjes, maar toen de grasparkieten weg waren, nooit meer afgebeten nagels/tenen gehad bij de rijstvogels.

Uiltje
08-01-2011, 15:44
Door het lijsje van vogels die je hebt, concludeerde ik (te snel) dat je ze bij elkaar hebt zitten.
Sorry, mijn fout.

Zeker zijn rijstvogels geen lieverdjes, maar toen de grasparkieten weg waren, nooit meer afgebeten nagels/tenen gehad bij de rijstvogels.

heb ze er vandaag bijgezet en op het eerste gezicht gaat het prima.

even afwachten dus.

heb er ook meteen 8 nestkastjes ingehangen.