PDA

Bekijk Volledige Versie : Vragen over Japanse Meeuwen

Vogeltje24
02-01-2010, 20:24
Ik heb de volgende vragen over Japanse Meeuwen:help :confused: :

-Wat voor voer eten ze?
-Wat is de juiste bodembedekking?
-Kunnen ze samen met Diamantduifjes?
-Welk eivoer?
-Wat voor nest (draadnest of kanarienest of een broedblok)?
-Mogen ze ook trosgiers?
-Hoe groot moet de kooi zijn?

Antoine1
02-01-2010, 21:44
Eten:exotenzaad met paddy(rijst)maar moet niet
Bodembedekking:moet je zelf uitzoeken wat je het beste vind.
Kunnen samen met diamand duifjes.
Eivoer:zelf geef ik kanarieeivoer en frutti patee gemengd met daarbij nog rusk en een plakje verse cake.
Ze gebruiken elk soort nest.
Ja ze mogen trosgierst.
De kleinste kooi die ik heb is 60b x 35h x 30d wel voor de kweek per koppel.

casehulsebosch
03-01-2011, 03:32
Hi Vogeltje 24.
Zelf vind ik Jappen een hele leuke vogel, zowel voor beginners als voor gevorderden.
Het voer moet bestaan uit een goed tropen mix. Natuurlijk mag wat grit, sepia, wat vers vogelmuur of ander groenvoer en water niet ontbreken.
Bodembedekking hangt natuurlijk of of je een kooi of vlucht voor de vogels hebt. Ik gebruik kranten in de laden van mijn broedkooien en bevalt prima, schelpenzand in de vluchten.
Het eivoer klinkt wat mij betreft prima.
Het zijn zeer vreedzame vogeltjes en gaan goed samen met bijv diamant duifjes en een heleboel andere tropen. Het hangt natuurlijk van de maten van het vogelverblijf af hoeveel vogels je bij elkaar kunt doen.
Nestkastjes gebruiken ze in alle maten en soorten. Twee maal in de week een stengeltje trosgierst.
Wat kooi betreft vind in zelf 800 mm wel het kleinste formaat. En hoe groter, hoe beter, dat geld voor alle vogels.(in lengte dan he, een kleine hoge kooi hebben ze niks aan)
Veel succes. Groet, Kees, Tauranga, Nieuw Zeeland.

Vogeltje24
08-03-2011, 12:13
nog iemand?:help

Ton Koek
08-03-2011, 13:38
Bevallen de antwoorden nog niet?

de birdjes
08-03-2011, 19:44
ik zou een koppeltje japanse meeuwen gekocht hebben (mijn eerste ),maar ze zitten allebei te brabbelen,dus blijkbaar toch 2 mannen.nu zijn ze wel allebei samen een nest aan het bouwen,zitten er ook samen in en ''vlooien'' elkaar.is dit normaal gedrag voor 2 mannen ? (japanse meeuwen mannen dan he ;) )

vandurenj
08-03-2011, 20:21
ja da's normaal en als je er eitjes onder legd van andere vogels(exootjes) broeden die 2 mannen ze uit en voeren ze groot

Troetelduifje
21-03-2011, 16:50
Ik heb ook 2 mannetjes japanse meeuwtjes, maar die klieren bij de diamantduifjes en halen hun nest leeg, gooien de eitjes er zelfs uit. :(

Hans de Vries
21-03-2011, 21:21
Wat extra nestkasten en ruim nestmateriaal wil meestal wel helpen.
Anders misschien even vermanend toespreken.....:cool:

Hans.

Troetelduifje
22-03-2011, 09:38
Op de grond ligt een grote berg strootjes, genoeg voor 20 nesten, maar ze willen precies die ene die onder de broedende duif ligt. :(

ik doe ze weg, want ik wil rust in de keet.

Hans de Vries
22-03-2011, 14:47
Hallo Troetel, niet zo ongeduldig. Vrouwen hebben de eigenschap om mannen nog weleens van gedachten te doen veranderen.... (soms):rolleyes:

Misschien werkt dit ook wel bij de Japanse Meeuw en zou je een paar vrouwen in de ring moeten gooien.
't Is maar een idee....

groetend
Hans

Troetelduifje
22-03-2011, 14:49
ja dat was mijn idee ook eigenlijk, maar de kooi buiten is niet zo vreselijk groot en mijn man vindt het al te druk worden, dus erbij komt niets meer.
En van geduld ben ik nog nooit beschuldigd :p , dus ik heb al iemand die geinteresseerd in de heren is. Even afwachten wat daar uit gaat komen.

Troetelduifje
24-03-2011, 14:57
Niks dus. ik ga op zoek naar een popje om 1 mannetje mee te ruilen.
Hopen dat dat dan beter gaat.... en dat het deze keer echt om een vrouwtje gaat.

Hans de Vries
24-03-2011, 21:22
Overal is een oplossing voor.... succes ermee!

gr
Hans.

Troetelduifje
25-03-2011, 17:14
Een vriend van ons had nog meeuwtjes zitten, maar hij wist niet wat pop en wat man was. "vang maar wat en dan kijk maar" zei hij.
Ik "wat" gevangen en geruild voor 1 van mijn heren. De nieuwe meeuw in mijn kooi gedaan. Ze/hij keek de kooi nog geen 30 seconde rond en de andere begon al te zingen en dook er toen letterlijk op! :eek:
Ik hoop dat dat zingen betekende: "Hai, ik ben Bob." anders had hij zich nog niet eens voorgesteld!!!

Hoe dan ook; ik weet niet 100% zeker natuurlijk dat dit dan echt een popje is, maar nu ze binnen een halve minuut (letterlijk, echt waar) gedekt is.... heb ik daar goede hoop in.

probleem is dan opgelost. :D

Tori no Hime
25-03-2011, 18:15
Toch nog maar even afwachten.. bij ons gebeurde namelijk hetzelfde, maar de nieuwe bleek later toch ook een mannetje te zijn :p

Troetelduifje
27-03-2011, 21:07
Oh, tja dat zou balen zijn.... maar ze zitten nu wel de hele tijd samen 'savonds in zo'n nestkastje en dat deed hij met het vorige mannetje nooit.... :huh wishfull thinking??

Hans de Vries
27-03-2011, 21:32
Zou kunnen, maar de ene man is de andere natuurlijk niet....:eek:

gr
Hans

Troetelduifje
27-03-2011, 21:33
Gelukkig niet, dan hadden wij dames maar saaie keus. :D

Troetelduifje
28-03-2011, 12:10
Helaas, HIJ zingt.:(
En omdat mijn voliere wat kleiner is dan die van onze vriend, is hij ook nog wat onrustig... ik kijk wel even wat ik doe.

Eddepet_72
28-03-2011, 12:21
ja da's normaal en als je er eitjes onder legd van andere vogels(exootjes) broeden die 2 mannen ze uit en voeren ze groot

Klopt het dat Japanse meeuwen goede "pleeg ouders" zijn?

Antoine1
28-03-2011, 16:27
Ja dat klopt.Volgens mij zullen er ook wel zijn die niet goed zijn daarin.

Hans de Vries
28-03-2011, 19:59
Gelukkig niet, dan hadden wij dames maar saaie keus. :D

Ehhhh.... juist.:hmmmm Mag ik hier op termijn nog eens op terugkomen?

gr
Hans.

Troetelduifje
28-03-2011, 20:05
Ehhhh.... juist.:hmmmm Mag ik hier op termijn nog eens op terugkomen?

gr
Hans.

hahaha ja hoor, open maar een thread. maar goed, de nieuwe bleek dus ook een heer te zijn en doordat hij bij mij kleiner zat dan bij de vorige eigenaar, was hij heel erg onrustig en viel hij de haan van de kwartels zelfs aan. Ik heb hem,samen met mijn eigen heer terug gedaan naar die vriend van ons waar ik die nieuwe heer vandaan had. nu heb ik even geen japanse meeuwtjes meer, misschien in het voorjaar dat we nog eens kijken naar een echt koppel, maar voorlopig vind ik het wel lekker rustig zo in de kooi.