Mededeling

Collapse
No announcement yet.

de kakariki

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • de kakariki

    hallo!

    ik wil graag meer info over de kakariki.

    wat eet hij

    wat is de beste voliere { de afmetingen }

    is het een vogel die ik in een gezelschaps voliere kan onderbrengen

    hoe gedraagt hij zich

    sloopt hij

    schreeuwt hij

    hoe herken ik het geslacht

  • #2
    site



    Gratis Website Maken: De Beste Alternatieven voor Webklik Webklik was pionier in Nederland als het gaat om het aanbieden van tools voor het gratis website maken. Sinds onze start in 2006 zijn er meer dan 500.000 websites gecreëerd met Webklik. De Webklik Webbuilder is helaas niet meer beschikbaar voor nieuwe klanten. Hoewel de originele versie… Lees verder »Gratis Website Maken in 2023


    Vriendelijke groeten,
    Henk3.

    Mijn website:

    Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

    Opmerking


    • #3

      Opmerking


      • #4
        kakariki

        Hallo,

        mijn ervaring met kakariken zijn bijzonder goed,
        ze slopen niet
        ze schreeuwen niet ( alleen een leuk kwekend geluidje )
        en zijn na mijn iedee ook zeker niet lastig met andere vogels (kleineparkietachtige)

        ik heb mijn kakariken in een buitenvlucht met aangrenzend een binnen hok
        de buiten vlucht is 2,5m lang 1,5m breed en 2.2m hoog binnenhok is 1,5 x 1,5 x 1,5m

        er vliegen 3 stellen in rond en binnen zit Cor (Blauwvoorhoofd amazonne)

        herkennen van geslacht is over het algemeen niet heel moeilijk te zien de man is vaak veel forzer dan de pop bij de man loopt ook de over het algemeen rode streep naast de ogen verder door en is dikker.

        Opmerking


        • #5
          welke broedhokken gebruiken de beestjes?

          kun je ze in de 'lade's 'of doen ze het in een grasparkiethok bijvoorbeeld?

          mvg

          Opmerking


          • #6
            broedblok

            mijn kakariken broeden prima in een parkieten blok.
            ik heb zelf blokken gemaakt van 26/16/28 (b/l/h) met boven in de hoek een gaatje van rond 60mm en die vinden ze erg fijn.

            Opmerking


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door Heintjuhh
              mijn kakariken broeden prima in een parkieten blok.
              ik heb zelf blokken gemaakt van 26/16/28 (b/l/h) met boven in de hoek een gaatje van rond 60mm en die vinden ze erg fijn.
              nog 1 vraag hoe kun je zien wat een pop of man is?

              Zelf heb ik nu een vader met zoon en dochter zitten.
              De vader haal je er zo uit, maar de andere 2 zou ik zo niet weten?

              Opmerking


              • #8
                Ook op de website www.psittaciformes.nl vindt u een reeks van 15 artikelen over de kakariki's.

                Opmerking


                • #9
                  voor de broedblok kies ik een rechthoekige blok met zijn langste kant als onderkant (30cm), hoogte 20cm, en dieptje ook 20cm. wel is in de kast een verhoogje naar het gaatje toe dat rechtsboven zit. zo kan de man op de uitkijk zitten vanin het nest. dat doen ze graag en zo voelen ze zich veilig.

                  het zijn idd zeer nieuwsgierig diertjes, mijn oudste koppel, ongeveer 4 jaar nu, kennen mij zeer goed en de man komt zelfs zonnepitten uit mijn hand eten. Het is zelfs eens gebeurt dat de man vrij rond vloog in mij tuinhuis en mijn neefje zijn smartie uit zijn hand kwam nemen. echt super om te zien.

                  Opmerking


                  • #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door Uiltje
                    nog 1 vraag hoe kun je zien wat een pop of man is?

                    Zelf heb ik nu een vader met zoon en dochter zitten.
                    De vader haal je er zo uit, maar de andere 2 zou ik zo niet weten?
                    De man is over het algemeen behoorlijk groter dan de poppen ook zijn na mijn iedee de snavels van een man silverkleuriger dan die van de pop.
                    ook lopen bij de mannen de streepjes naast het oog iets verder door en zijn vaak ook breder dan bij de pop.

                    Opmerking


                    • #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door Heintjuhh
                      De man is over het algemeen behoorlijk groter dan de poppen ook zijn na mijn iedee de snavels van een man silverkleuriger dan die van de pop.
                      ook lopen bij de mannen de streepjes naast het oog iets verder door en zijn vaak ook breder dan bij de pop.
                      ik heb de pop al gevonden denk ik, er is er nl 1 die steeds het broedhok opzoekt en daar loopt te graven zoals de parkietjes ook doen om het nest hun eigen e maken,

                      Opmerking


                      • #12
                        Nog aanvullend; de mannen hebben (bijna altijd) een veel bredere en grovere snavel dan de poppen.
                        Groet Ton,
                        www.allevogels.nl

                        Opmerking


                        • #13
                          kakariki

                          Hai , ik ben nieuw op dit forum

                          Zelf heb ik een kakariki ,
                          Welke soort parkiet(en) kan ik er bij zetten .
                          Zelf dacht ik aan valk parkiet ?
                          ik ga nog een binnen voliere aanschaffen .
                          Kun je ook 1 (man)kakariki bij een (Man ) valkparkiet zetten ? of moet je alleen koppels doen ?
                          graag spoedig reactie
                          gr joris

                          Opmerking


                          • #14
                            Mijn ervaring met kakarikis is heel goed. Ik heb ze samen met grasparkieten, splendids en aymaras en ook catharinas. Ze zijn echt vredelievend. Mijn eerste mannetje dulde geen pottekijkers bij het nestblok toen het vrouwtje op eieren zat. Hij maakte dan veel kabaal, maar geen gewonden. Hij is jammer genoeg overleden. Heb nu een ander mannetje en die kan het wel hebben. Heb al wel gezien dat als de grasparkieten hem wat te veel pesten hij dan wel eens flink kan roepen en dan is het ook wel gedaan. Grasparkieten kunnen wel erg irritant doen vind ik.
                            Groetjes,
                            Ilse

                            Opmerking


                            • #15
                              Waarom zou je van beide 1 vogel willen nemen? En niet van beide 1 koppel.
                              Of van 1 soort een koppel?
                              Is voor de vogel veel gezelliger een eigen soortgenoot. Beide vogels zijn heel anders van karakter. Het kan goed gaan daar niet van, maar ze spreken elkaars taal niet.

                              Trouwens ik lees dat kakariki's geen slopers zijn.Had dit al eerder gelezen Mijn ervaring is heel anders. Hier wordt alles gesloopt wat ze kunnen slopen
                              Je wil mijn muren niet zien. Mis nogal wat behang . Ook mijn kasten zijn heerlijk om op te eten

                              Groetjes: Caroline.

                              Opmerking

                              Working...
                              X