PDA

Bekijk Volledige Versie : welk eivoer

Joan
21-12-2010, 11:20
Wie heeft er goede ervaringen met een bepaald soort eivoer voor tropische vogels (mozambique , cuba vinken) en welk merk is dit dan?????:confused:

Ton
21-12-2010, 13:24
ik gebruik het eivoer van orlux, dat zit in goed afgesloten zakken, met een verpakkings datum er op, zodat je kan zien hoe oud het is. bij mij word het goed gegeten. maar met zo als alles, iedereen gebruikt wat anders, of maakt het zelf. als basis kan je gebruiken wat je wil, en er diverse dingen aan toevoegen, toegesneden op jouw vogels.

en in principe eten ze alles wat jij wil, als je er maar even de tijd voor neemt om het ze te leren eten. bijvoorbeeld s`morgens vroeg alle voer wegnemen, en alleen het eivoer geven. en dan s`avonds een uur voor het slapen gaan weer alle voer terug. dat doe je een paar dagen, en dan leren ze het om te eten. dit doe je ruim voor dat er jongen zijn, want dat kan niet als er al jongen zijn. die zouden dan verhongeren.

John10
21-12-2010, 13:57
Wie heeft er goede ervaringen met een bepaald soort eivoer voor tropische vogels (mozambique , cuba vinken) en welk merk is dit dan?????:confused:

voor mijn mozambiquesijsjes gaf ik eivoer van Beophar.
eivoer gaf ik altijd droog en vulde het aan met af en toe insektenpaté van Beophar.