Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Polystyreen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Polystyreen

    Hallo, Vogelvrienden

    zo als jullie mischien wel weten , ben ik volop met het bouwen van broedkooien.
    in 1e instantie wilde ik trespa of ki-kern gaan gebruiken.
    maar achteraf zie ik er toch van af.
    het Alternatief is Polystyreen wit 3 mm

    maar het wordt alleen geleverd in 1 zijde glans en de andere zijde mat.
    nu is mijn vraag , welke zijde ik aan de binnenzijde van de broedkooi kan aanhouden.
    vinden de vogels het hinderlijk als ze zich zelf zien in dat glanzende Polystyreen .

    hier nog een linkje http://www.kunststofshop.nl
    Polystyreen is ligt en zeer goed schoon te houden.

  • #2
    Op de glanzende kant zit een folielaag, die zou ik zelf buiten de kooi houden ivm mogelijke beschadiging.

    Ziet er uit als mooi licht spul, ga je wel hoeklijntjes gebruiken?
    Groet Ton,
    www.allevogels.nl

    Opmerking


    • #3
      doorsnede hoek broedkooi

      Op deze manier dus
      framewerk hardhout 30x30 mm waar ik sponningen ingefreest heb
      hoeklijntjes gebruik ik wel voor de lade's




      doorsnede bovenkant broedkooi (hoek)

      Uploaded with ImageShack.us

      Opmerking


      • #4
        Wow, da's het betere werk.
        Dan heb je meteen de stevigheid die nodig is, netjes hoor!
        Succes met klussen enne... een foto als je er een af hebt is leuk.
        Groet Ton,
        www.allevogels.nl

        Opmerking


        • #5
          Ga je t.p.v. de bodems en lades een hoger framewerk latje maken? (evenhoog als de bovenkant of ietsjes hoger dan de lade)

          Anders zou je hoekjes uit de lades moeten halen he?

          Opmerking


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door ele
            Ga je t.p.v. de bodems en lades een hoger framewerk latje maken? (evenhoog als de bovenkant of ietsjes hoger dan de lade)

            Anders zou je hoekjes uit de lades moeten halen he?
            Klopt . Eelke . heb ik al over na gedacht , komt goed hoor!
            ik zal ff een tekening maken .

            Opmerking


            • #7
              op deze manier dus

              het rode gedeelte zorgt ervoor dat het links,recht en achter tussen wand en lade opgevuld wordt

              de schuine kant zorgt er voor dat het zaad en vuil altijd in de lade valt

              Opmerking


              • #8
                Oorspronkelijk geplaatst door Ton Koek
                Wow, da's het betere werk.
                Dan heb je meteen de stevigheid die nodig is, netjes hoor!
                Succes met klussen enne... een foto als je er een af hebt is leuk.
                zeker , de foto laat ik zien zo gauw ik er een af heb met Polystyreen
                ik heb er al een af maar die is van trespa, bevalt me ziet zo,als ik eerlijk ben
                veel te zwaar en moeilijk te bewerken , bv met zagen, krijgt het zaagblad van mij cirkelzaag het zwaar te voorduren

                Opmerking


                • #9
                  zo is het duidelijker

                  even wat gewijzigd



                  Uploaded with ImageShack.us

                  Opmerking


                  • #10
                    duidelijk

                    nou Peter, aan je tekening zal het niet liggen, ben zeer benieuwd naar het eindresultaat.
                    groeten Ton
                    mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

                    Opmerking


                    • #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door Ton
                      nou Peter, aan je tekening zal het niet liggen, ben zeer benieuwd naar het eindresultaat.
                      Dank je, Ton

                      zo gauw ze helemaal klaar zijn , krijg je de foto te zien.

                      Opmerking


                      • #12
                        hoegaatie ?

                        hoi Peter, hoe gaat het met je bouwsels ? zijn er al vorderingen ?
                        groeten Ton
                        mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

                        Opmerking


                        • #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door Ton
                          hoi Peter, hoe gaat het met je bouwsels ? zijn er al vorderingen ?
                          Hoi Ton

                          ja hoor , er zijn vorderingen, alleen ik zit nog te wachten op het polystreen wat ik online besteld heb, maar morgen komt het binnen, hoop ik
                          het framewerk is helemaal klaar , het is alleen nog een kwestie van in elkaar zetten.
                          maar dat kan alleen , als ik het polysyreen binnen heb.
                          dus ff geduld nog . groet , Peter

                          Oo... ja er zijn mensen die denken dat polystyreen een soort isolatie materiaal is (schuimplaat)
                          en daar hebben ze ook gelijk in , maar er is ook een harde polystyreen , (lijkt op een soort plexyglas ,of lexaanplaat.
                          en dat is het materiaal wat ik gebruik , lekker ligt en makelijk schoon te houden.

                          Opmerking


                          • #14
                            Hoi Peter.
                            Weer wat geleerd. Ik vroeg me al af waat je mee bezig was met dat isolatie materiaal.
                            Groet, Kees, Tauranga, Nieuw Zeeland.

                            Opmerking


                            • #15
                              Oorspronkelijk geplaatst door casehulsebosch
                              Hoi Peter.
                              Weer wat geleerd. Ik vroeg me al af waat je mee bezig was met dat isolatie materiaal.
                              Groet, Kees, Tauranga, Nieuw Zeeland.
                              hahaha je denk toch niet dat ik broedkooien ga maken van schuimplaat ,
                              inderdaad dan worden ze wel heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel ligt.
                              maar schoonmaken

                              de harde polystyreen is een heel mooi materiaal om broedkooien van te maken.
                              1 zijdig mat en de andere zijde en glanslaag.met beschermfolie.
                              de kosten vallen ook wel mee hoor, ongeveer € 55- per broedkooi.

                              als je dat vergelijkt met trespa of Ki-kern . maak dat niet veel uit .

                              Opmerking

                              Working...
                              X