Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Geelbuiksijsxkanarie

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Geelbuiksijsxkanarie

    Heeft iemand deze combinatie ooit geprobeerd? Ik heb geelbuiksijzen en zou deze wel eens willen proberen.
    Make birds not war.

  • #2
    geelbuik

    Ik weet niet beter dan dat geelbuiksijzen kweken in de periode vanaf september. De meeste kanaries draaien niet in die cyclus. Dat zal dus al volop problemen geven. Daarbij; met de huidige schaarste aan geelbuiken zou je heel veel meer liefhebbers een plezier doen met een koppeltje geelbuiksijsjes dna met een koppeltje niet vruchtbare hybriden. Maar dat laatste is natuurlijk zomaar een overweging.

    Groet,

    Rob.

    Opmerking


    • #3
      Idd. lekker ras zuiver houden.
      Groeten Michael

      https://www.facebook.com/Populier-Vo...4313725716158/

      Opmerking


      • #4
        Oorspronkelijk geplaatst door Ivo
        Heeft iemand deze combinatie ooit geprobeerd? Ik heb geelbuiksijzen en zou deze wel eens willen proberen.
        ik denk dat dit gelijkaardige kruisingen zullen zijn zoals met zwartkopsijs ...

        Wel mooie vogels !

        Opmerking


        • #5
          Natuurlijk ligt de prioriteit uiteraard ook voor mij bij het kweken van soortzuivere geelbuiksijzen! Maar als ik nou een mannetje geelbuiksijs over heb zie ik er geen kwaad in om ook eens proberen er een bastaard mee te kweken.
          Make birds not war.

          Opmerking


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door populier
            Idd. lekker ras zuiver houden.
            sorry, maar aan zo'n antwoorden hebben "we" niets, in het topic bastaarden.
            www.fretteren.eu

            Opmerking


            • #7
              Nee, dat wordt moeilijk in deze rubriek, maar je begrijpt wat ik bedoel
              Groeten Michael

              https://www.facebook.com/Populier-Vo...4313725716158/

              Opmerking


              • #8
                Oorspronkelijk geplaatst door Ivo
                Natuurlijk ligt de prioriteit uiteraard ook voor mij bij het kweken van soortzuivere geelbuiksijzen! Maar als ik nou een mannetje geelbuiksijs over heb zie ik er geen kwaad in om ook eens proberen er een bastaard mee te kweken.
                idd gewoon voor gaan ...

                Opmerking


                • #9
                  ja populier, ik begrijp wat je bedoeld.

                  maar als je bv 5 koppels hebt en er goed mee kweekt, is er helemaal geen probleem. je "houdt" de soort in stand en dan mag je rustig bastaard kweek toepassen.( bovendien, iedereen eigen baas op het kweekhok)

                  ikzelf kweek bijna geen bastaarden meer, maar vindt het een interressante tak van de vogelkweek.
                  www.fretteren.eu

                  Opmerking

                  Working...
                  X