Mededeling

Collapse
No announcement yet.

opnieuw beginnen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • opnieuw beginnen

    Hallo allemaal,

    ik ben nieuw hier op het forum en zal me meteen even voorstellen.
    Ik ben Marc, heb van jongs af aan altijd grote parkieten gekweekt.
    Daar ben ik 2 jaar geleden mee gestopt en sinsdien geen vogel meer gehad.
    Nu verhuist te zijn en weer meer tijd heb wil ik weer gaan beginnen maar dan op een hele andere boeg TROPEN. Dit mede door de mindere ruimte die ik nu heb.

    Ik wil nu beginnen met japanse meeuwen, omdat dit volgens mij een van de makkelijkste vogels zijn om ervaring op te doen met de kleine vogeltjes.
    Ik hou ook van mutatiekweek en daar kan ik me ook wel vermaken met de JM.

    Doe ik hier goed aan om met deze vogelsoort te beginnen of heeft een van jullie een betere suggestie.
    En zijn er echt grote verschillen tussen tropen en parkieten.

  • #2
    Welkom Marc,

    Persoonlijk heb ik niks met JP's, deze kweken als guppies, en je hebt al niet zoveel ruimte zo als je zelf zegt, ook de verkoop van deze vogels is lastig, niemand zit er echt op te wachten mocht je jongen hebben.

    Ik zou persoonlijk voor zilverbekjes gaan, ook een leuk vogeltje en ook nog in diversen kleuren, die je ook weer makkelijker kwijt raakt met de verkoop.

    Maar de keuze is aan jouw, succes met de vogelhobby.
    Groeten Michael

    https://www.facebook.com/Populier-Vo...4313725716158/

    Opmerking


    • #3
      dat jap meeuwen zo goed kweken???????????
      de eenkleurige bij mij toch niet
      een jaar 30 jongen ;het jaar er op geen zelfs geen ei en het jaar erna weer 20 jongen
      zilverbekjes heb ik ook en die doen het wel altijd goed
      de nieuwste kleuren wel wat minder
      en in de verkoop zie ik geen verschil naar vraag

      Opmerking


      • #4
        De ene vogel kweekt al beter dan de andere.Mijn eerste kweekseizoen met meeuwen (eenkleurige,ik kweek geen bont) is goed meegevallen.Drie a vijf jongen per nest.Maar het kan ook andersom zijn,en ze kweken naar de standaard toe is een ander paar mouwen,en dat geld vind ik voor alle vogels.

        Opmerking


        • #5
          JM's kweken bij mij zo ongeveer als konijnen (A) maar ik raak ze ook makkelijk kwijt, voor 5 euro per vogel, maar is toch wat. Zilverbekjes kweken inderdaad ook makkelijk en zijn leuke vogels, maar JM's zijn ook zeker leuke vogels, en makkelijk om mee te beginnen.

          Opmerking


          • #6
            Ik heb de JM gekozen om eerst ervaring op te doen met tropen, dit zouden mijn eerste tropen ooit worden.
            Als ik hier ervaring mee heb opgedaan dan zullen er ook nog andere soorten volgen.

            Qua ruimte betreft, heb altijd 32 vluchten gehad van 3 bij 1,20 bij 2,20 maar deze zou ik nu nooit kwijt kunnen.
            Daarom heb ik gekozen voor tropen en broedkooien.
            Ben nu bezig met de broedkooien en deze worden 1,20 bij 40 bij 40 en deze kan ik dan opdelen ik 2 broedkooien van 60 breed.
            Is dit voldoende of moeten ze groter?

            En zijn er nog meer grotee verschillen tussen parkieten en tropen (dan bedoel ik geen voeding etc) die ik moet weten?

            Opmerking


            • #7
              Welkom op dit forum, Marc30b.
              Welke soort vogels te nemen? Ik zou reigers nemen...... Geintje natuurlijk. Ik bedoel hiermee te zeggen dat dit natuurlijk erg persoonlijk is. De een vindt dit mooi, de ander dat. Maar neem vooral vogels die jij mooi vindt, daar gaat het om.
              JM en zilverbekjes zouden dus een goede keus kunnen zijn; uitstekende broedvogels en aangenaam in de omgang. Maar ook kromsnavels zou een optie kunnen zijn. Ik heb o.a. JM, zilverbekjes en dwergpapegaaitjes. Vooral de laatste soort is mensgericht en ook een prima broedvogel.
              Wat de maat van je kooien betreft: uitstekend!

              Succes,
              Hans.
              Tomorrow is the first day of the rest of your life...

              Opmerking


              • #8
                Heb jp gehad heb nogv een koppel zitten mag je gratis weghalen

                Opmerking


                • #9
                  @ Hans de vries

                  De vraag is ook niet welke vogels ik zou nemen, maar of de JM een geschikte vogel is om ervaring op te doen met tropen.
                  Dit word namelijk de eerste keer dat er tropen komen.

                  Zo te horen is er dus weinig verschil tussen tropen en kromsnavels.

                  En inderdaad de forpus soorten zijn zeer mooi en heb er ook al verschillende gekweekt. De coelestis(en de mutaties), passerinus, en de xanthops heb ik gehad, maar wil nu echt eens tropen proberen.
                  Ik kweekte deze altijd in kleine vluchtjes en niet in broedkooien (dacht dat ze meer ruimte nodig hadden)

                  Opmerking


                  • #10
                    Zeker is de JM daarvoor geschikt maar je zou ook wat spitsstaartamadines of ceresamadines kunnen nemen. Ook geen moeilijke vogels....
                    Hans.
                    Tomorrow is the first day of the rest of your life...

                    Opmerking


                    • #11
                      Wij als beginners (3de jaar bezig) hebben ook vooral japanse meeuwen en zebravinken. Volgens mij de ideale vogels om te beginnen met exoten.

                      Hopelijk beleef je er veel plezier aan.

                      Opmerking


                      • #12
                        GR:RAY

                        Opmerking


                        • #13
                          als ik jouw was

                          als ik jouw was dan zou ik beginnen met iets van
                          dia duiven of zebra vinken
                          als beginer is het altijd moeilijk om bij een jm. het geslacht te bepalen

                          gr. koen

                          Opmerking


                          • #14
                            Oorspronkelijk geplaatst door koen de boer
                            als ik jouw was dan zou ik beginnen met iets van
                            als beginer is het altijd moeilijk om bij een jm. het geslacht te bepalen.

                            gr. koen
                            Welnee, gewoon apart zetten dan begint een man snel genoeg met zingen.
                            Mvg,
                            Kingfisher.

                            Opmerking


                            • #15
                              Van de ouwe stempel

                              Hallo Marc. Op de eerste plaats welkom en veel succes met deze mooie hobby.
                              Ik ben nog een beetje van de ouwe stempel en toen ik met de vogelhobby begon werd mij door mijn mentors gezegd eerst maar eens met Japanse meeuwtjes te beginnen alvorens ik wat meer exotische tropen wilde. Nooit spijt van gehad en ik waardeer deze vogels nog steeds.
                              Wat tropen betreft is er keuze en hulp genoeg en er zijn veel mensen die je op dit mooie forum willen bijstaan. Succes ermee zou ik zeggen.

                              Groet, Kees, Tauranga, Nieuw Zeeland.

                              Opmerking

                              Working...
                              X