Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Kleine binnenvoliere

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Kleine binnenvoliere

    Hallo iedereen, ik heb een grote buitenvoliere met allemaal verschillende tropen erin, alleen ik wil graag een kleine binnenvoliere zodat ik de meest kwetsbare vogels naar binnen kan halen in de winter. Het gaat om ongeveer 5 vogels, allemaal jonge gouldamadines, het aantal verschilt natuurlijk per jaar. De ouderen laat ik wel gewoon buiten want die zijn sterk genoeg. Maar heeft iemand enig idee wat de afmetingen moeten zijn, en welk materiaal ik het best kan gebruiken? Ook wil ik dat het geen rotzooi gaat geven, omdat de kooi in mijn slaapkamer moet komen, dus ik dacht een een 30cm hoog plexiglas zodat de zaden en het zand er niet uit komt. Het mooiste zou zelfs zijn als ik de kooi in zomer weer in de garage kan zetten, maar dit is een bijkomende luxe als dit lukt. Maar ik begrijp als het moeilijk is om hier adviezen over te geven, maar zeg maar gewoon wat jullie ervan denken

  • #2
    zo groot mogelijk en langer dat hoog bv, 40 hoog 40 diep en zo lang mogelijk

    Opmerking


    • #3
      oke bedankt, das al iets

      Opmerking


      • #4
        Ik had ooit een kooi van hout die ook op mijn slaapkamer stond, deze was 2mtr lang, 50cm diep en van de vloer tot het palfond. De achterkant was gewoon het behang wat toen tegen de muur zat.
        Gewone planken en gaas ervoor. Tot 50 cm. vanaf de grond plexiglas tegen het knoeien. Op de grond de planken die in het huis zaten met daaroverheen houtsnippers. Het voer op de grond, water in een trechtertje aan een haakje met ketting in de lucht. Mooie stokken erin. Het zag er netjes uit.
        Je slaapkamer blijft niet zuiver. Veertjes als ze ruien en stof, maar jij daar gaf ik niets om. Poepjes tegen de muur en buiten de kooi is natuurlijk ook normaal. Goed schoon maken 1x per week.
        Het was dus een vaste kooi die ik niet kon verplaatsen.
        groetjes
        Heidi

        Neem eens een kijkje op mijn site.
        http://www.mijnvogels.simpsite.nl/

        Opmerking

        Working...
        X