Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Koudkweek

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Koudkweek

    Ik heb een broedkooi in een schuur staan waar de temperatuur in de winter rond de 10-12 graden schommelt, als het vriest iets kouder. Is het mogelijk om daarin tropen te kweken? (aantal lichturen is te regelen) En zo ja, welke tropen gaan dan het best? Ik wilde het graan proberen met blackface zebravinken maar de blackface man is helaas dood gegaan dus ik ben er over aan het nadenken hoe nu verder.

    Bedankt alvast voor de antwoorden!

  • #2
    onder

    Om met vogels te kweken bij een temperatuur onder de 10 graden zou je al snel gaan denken aan pinguins. Als het dan toch in broedkooien moet zou ik niet voor de koningspinguin gaan, deze is qua formaat dan te groot. Mocht je met andere vogels willen kweken in die ruimte zul je vrijwel zeker het best een kacheltje aanschaffen.

    Groet,

    Rob.

    Opmerking


    • #3
      Mijn ervaringen met kweken bij temperaturen beneden de 10 graden zjin gewoon goed. (Lees: temperatuur tussen de 0 en 5 graden C.)
      Het ging hier om gouldamadines, spitsstaartamadines, zebravinken en rijstvogels.

      Opmerking


      • #4
        ik zou toch voor de keizer gaan met deze temperaturen dusja het is net wat je wil

        mvg b
        Vogels liefhebben is een hobby..........of niet het is liefde voor de natuur...

        Opmerking


        • #5
          Is er niet wat kleiners zoals mini-pinguin?
          Vr.groeten van
          Antoni





          homepage:
          http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

          Opmerking


          • #6
            Kan het niet allemaal wat vriendelijker en het gaat niet over dat je niet vriendelijk praat maar wat voor onzin je vertelt, dat kan toch anders vind ik ?

            Rob k van jou verwachte ik de uitspraken ook niet die ik hier voor in een ander topic gelezen heb.

            Of het ligt aan mij maar ik vind het hier niet de goede weg op gaan met deze dingen .

            grts

            Opmerking


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door bert3660
              Kan het niet allemaal wat vriendelijker en het gaat niet over dat je niet vriendelijk praat maar wat voor onzin je vertelt, dat kan toch anders vind ik ?

              Rob k van jou verwachte ik de uitspraken ook niet die ik hier voor in een ander topic gelezen heb.

              Of het ligt aan mij maar ik vind het hier niet de goede weg op gaan met deze dingen .

              grts
              Je moet er niets achter zoeken,Bert. Is gewoon wat humor.
              Bij die temperaturen denk je toch niet echt aan tropen?
              Vr.groeten van
              Antoni





              homepage:
              http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

              Opmerking


              • #8
                De kans op legnood is heel groot als het zo koud is, ik zou de vogels lekker pas in mei laten broeden.
                Groet Ton,
                www.allevogels.nl

                Opmerking


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door Ton Koek
                  De kans op legnood is heel groot als het zo koud is, ik zou de vogels lekker pas in mei laten broeden.
                  Mits er geen temperatuur schommelingen zijn en een goede luchtvochtigheid lijkt het haalbaar denk ik dan ?

                  grts

                  Opmerking


                  • #10
                    Haalbaar vast wel, maar je kunt je afvragen of je het risico wil nemen met levende dieren om bewust proberen te kweken onder omstandigheden die op z'n zachts gezegd niet ideaal zijn.

                    Waarom niet een paar maanden wachten, wat is het grote voordeel ten opzichte van het risico?
                    Groet Ton,
                    www.allevogels.nl

                    Opmerking


                    • #11
                      Heb met mijn vogels altijd koud gekweekt temperatuur rond de 10 gr
                      De meeste hebben er verwarming bij aan en noem maar op.
                      Hebben jullie de verwarming niet voor je zelf aan staan.

                      Opmerking


                      • #12
                        ik zou lekker wachten tot het voor jaar en sneayk ja hoor ik heb de verwarming lekker aan hier in de woon kamer ik wil niet bij 10 graden zitten hier is het lekker aangenaam met 22 graden

                        Opmerking


                        • #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door sneaky
                          Heb met mijn vogels altijd koud gekweekt temperatuur rond de 10 gr
                          De meeste hebben er verwarming bij aan en noem maar op.
                          Hebben jullie de verwarming niet voor je zelf aan staan.
                          over het algemeen groeien jongen ook beter met een wat hogere temperatuur omdat ze minder warm gehouden hoeven te worden en wat comfortabeler liggen.
                          Het voer wat ze krijgen kan dan ook gebruikt worden om te groeien en niet ook om zichzelf warm te houden,ze verbranden veel meer bij een lagere temperatuur.
                          ik zeg altijd je moet doen wat je niet laten kunt of jij denkt dat het beste is maar ik deel je mening niet.
                          Zeg zelf waar voel je je lekkerder bij, 5 graden of een graad of 18?
                          Mvg,
                          Kingfisher.

                          Opmerking


                          • #14
                            Oorspronkelijk geplaatst door kingfisher
                            ik zeg altijd je moet doen wat je niet laten kunt of jij denkt dat het beste is maar ik deel je mening niet.
                            Zeg zelf waar voel je je lekkerder bij, 5 graden of een graad of 18?
                            Ben ik met je eens.
                            iedereen heeft zijn eigen voorkeur wat kweken betreft.
                            Ik zelf ben geen voorstander van verwarmen.

                            Opmerking


                            • #15

                              Opmerking

                              Working...
                              X