Mededeling

Collapse
No announcement yet.

kweekboek of digitaal registreren

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • kweekboek of digitaal registreren

    Wat geniet de voorkeur een kweekboek of een digitale kweekregistratie ?

  • #2
    Wij hebben zooeasy en zijn hier prima tevreden over

    Opmerking


    • #3
      Oorspronkelijk geplaatst door jan61
      Wat geniet de voorkeur een kweekboek of een digitale kweekregistratie ?
      Of je nu met een potloodje in een kweekboek schrijft of je het in een strak kweekprogramma verwerkt, alles heeft z'n charme.....
      Ik gebruik een eigen broddeltje in office. Werkt goed, maar zou met een kweekboekje ook nog goed uit de voeten kunnen.

      gr
      Hans
      Tomorrow is the first day of the rest of your life...

      Opmerking


      • #4
        Werk zelf met beide maar maak ook steeds een back up mocht de pc eens naar zijn grootje gaan heb ik altijd mijn gegevens nog.

        Opmerking


        • #5

          Opmerking


          • #6
            Als ik geen uitgebreide stambomen nodig had en die zelfs nog wil doormailen
            gebruikte ik i.p.v. Zoo Easy gewoon potlood/pen en kweekboek.
            In feite doe je niets anders dan hetgeen je op de kooikaartjes/kweekkaartjes
            c.q. in het kweekboek hebt geschreven weer overschrijven in een programma
            op je pc.
            Dus eigenlijk dubbelop.
            Vr.groeten van
            Antoni





            homepage:
            http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

            Opmerking


            • #7

              Opmerking


              • #8
                Oorspronkelijk geplaatst door jan61
                Wat geniet de voorkeur een kweekboek of een digitale kweekregistratie ?
                het voordeel van een programma/pc is dat je gegevens aan elkaar kunt koppelen.
                je kan dan gemiddelden of andere waarden tevoorschijn halen.
                als je bestandjes op internet zet, zijn de gegevens beschikbaar, ook als je huis met pc en al is afgebrand.

                voordeel van papier is dat bladzijden overzichtelijker zijn ( je ziet het geheel en hoeft niet te scrollen, ed. )
                papier heb je snel bij de hand en je hebt geen last van storingen op internet.

                Opmerking


                • #9
                  Beste Wessel !
                  Als je al die mogelijkheden in een kweekprogramma nodig hebt is daar
                  helemaal niets mis mee.
                  Maar vergeet niet,dat als je naast je kweekkaartjes ter plekke,dus in het kweekhok/voliere aantekeningen
                  moet maken onverschillig welke,ook met betrekking tot het afluisteren van de zang en gedragingen van elke vogel, je die in eerste instantie toch zal moeten
                  opschrijven. Afluisteren van de zang b.v. komt elke dag terug.
                  Natuurlijk is het handig om van vogels een afstamming te hebben en die in je
                  programma op te nemen.
                  Na de verkoop van de vogels,zijn m.i. alleen de gegevens van de geselecteerde kweekvogels nog interessant.
                  Daarom dat velen zelf een klein programma in b.v. excel maken en dit na afloop van de kweek en verkoop van de vogels gewoon wissen.
                  Vr.groeten van
                  Antoni





                  homepage:
                  http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

                  Opmerking


                  • #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door Antoni Hopmann
                    Beste Wessel !
                    Daarom dat velen zelf een klein programma in b.v. excel maken en dit na afloop van de kweek en verkoop van de vogels gewoon wissen.
                    Dat is niet slim, stel voor dat er een nieuwe mutatie valt bij een onverwant koppel wat je als jongen verkocht heb, dit kan je in je kooi dan ook nog tevoorschijn halen mits je je kweekgegevens bewaard heb

                    Opmerking


                    • #11

                      Opmerking


                      • #12
                        Beste Wessel !
                        Eenieder zal het op zijn eigen wijze doen.
                        Het zal er ook wel mee te maken hebben,wat voor vogels je kweekt en
                        hoeveel verschillende soorten.

                        U gaat er in uw eerste voorbeeld b.v. vanuit,dat ik man no.1 zou selecteren.
                        Maar zo werkt dat bij mij helemaal niet. Elke vogel wordt door mij op alle
                        mogelijke manieren gescreened.
                        Ik heb dan ook nog nooit in de praktijk meegemaakt,dat er een vogel amper het jaar haalde.
                        Vogels,die ook maar de schijn vertonen,dat ze niet 100% zijn halen bij mij
                        de broedkooi niet en neem van mij maar aan,dat ik daar de nodige eisen
                        aan stel. Ik heb nog nooit een vogel aangehouden uitsluitend voor de kleur
                        of zang. Ik ben rigoreus in de selectie.
                        Ik hoef niet perce de no.1 te zijn in punten of een nog nooit vertoonde kleur
                        te tonen, maar wel in de gezondheid van de door mij gekweekte vogels.

                        Ik gebruik Zoo-Easy dan ook hoofdzakelijk voor de stambomen,omdat
                        het met de pen schrijven van stambomen in zeker 5 generaties een heel
                        vervelende klus is. Eenmaal in de computer haal je die er in de kortste tijd uit
                        om te bekijken,te printen of te mailen,zodat de koper (die ook over Zoo-Easy beschikt) deze stambomen dan niet met de hand hoef in te brengen.

                        Zeker met uw laatste zin ben ik het volkomen eens.
                        Vr.groeten van
                        Antoni





                        homepage:
                        http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

                        Opmerking

                        Working...
                        X