Mededeling

Collapse
No announcement yet.

"parva"putter X Wit dominant 2009

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • "parva"putter X Wit dominant 2009

    Dit is mijn ek kruising van 2009 dat sinds kort helemaal uit de rui is , en dit jaar er toch wel heel mooi uit ziet . Zingt natuurlijk uitsluitend Parva zang .
    Bijgevoegde Bestanden

  • #2
    Dit is 1 vaan mijn mooiste Bonte kruisingen , hij heeft een unieke halve masker ...
    Bijgevoegde Bestanden

    Opmerking


    • #3
      zeer mooie vogel

      Opmerking


      • #4
        Netjes zo!

        Opmerking


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door Jan123
          Netjes zo!
          ja de plestic TT kooi staat in een oude mini aquarium , zo mag hij zot doen zoveel hij wil zonder ik mijn vrouw op mijn kap krijg ...

          Opmerking


          • #6
            Chardonnert.be hoe is u ervaring van het kruisen van de putter met een zangkanarie zingen deze beter dan kruisingen met kleurkanaries.Ik wil volgend kweeksesoen een kleine europese putter kruisen met een timbrado pop.

            groeten

            Opmerking


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door Dest
              Chardonnert.be hoe is u ervaring van het kruisen van de putter met een zangkanarie zingen deze beter dan kruisingen met kleurkanaries.Ik wil volgend kweeksesoen een kleine europese putter kruisen met een timbrado pop.

              groeten
              heb ik gedaan en heb het levende bewijs thuis , dat een kruising met een raszuivere zangkanarie , betere resultaten geeft dan kleurslagen ...

              wat bedoel ik met raszuiver , best deze aankopen bij kwekers die zich specializeren in de vermelde soort , die ook hun vogels zang aanleren en waar ze ook toppers uithalen , dit soort poppen zijn heel erg bruikbaar in de kruisingkweek , om reeds van in het ei een typerende zang aan te leren . . .

              Opmerking


              • #8
                Hi Chardonnert,

                Even een beetje off topic maar ik heb je al eens gevraagd of een kruising putter X Barmsijs zou kunnen lukken. Nu heb ik voor te kruisen met een Bloemputtertje wat Barmsijs poppen. Ik leer al m'n vogels op dmv een cd, bij de parva's kan ik meestal vrij jong zien wat de mannen zijn en wat de poppen om zodoende niet 'de verkeerde' op te kooien. Mijn vraag is nu kun je zien wat bij kruisingen een man is en hoe kun je dat zien. Bij je (heel mooie) kruising met de Witte zou ik het op een pop gehouden hebben.

                BVD Muddog

                Opmerking


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door muddog
                  Hi Chardonnert,

                  Even een beetje off topic maar ik heb je al eens gevraagd of een kruising putter X Barmsijs zou kunnen lukken. Nu heb ik voor te kruisen met een Bloemputtertje wat Barmsijs poppen. Ik leer al m'n vogels op dmv een cd, bij de parva's kan ik meestal vrij jong zien wat de mannen zijn en wat de poppen om zodoende niet 'de verkeerde' op te kooien. Mijn vraag is nu kun je zien wat bij kruisingen een man is en hoe kun je dat zien. Bij je (heel mooie) kruising met de Witte zou ik het op een pop gehouden hebben.

                  BVD Muddog
                  Eerst zal ik de technieken zeggen bij de Mediteraanse distelvinken :

                  Het masker is niet altijd een referentie , echter wel de ogen . Man's hebben altijd mooie grote ogen en de poppen hebben iets kleinere gesloten ogen . Ook is de bek van de mannetjes zichtbaar groter (altans bij de mediteraanse soort) . En de doorslag gevende is de schouders die het zwart/bruin bevatten , bij de poppen is er een groene schijn in te zien in het zwart bruin , het is niet zo zoals bij de bloemputters dat bij mans enkel volledig zwart en bij poppen zwart met bruin , bij de mediteranen gaat het om de groene schijn . Niet vergeten dat de mediteraanse poppen soms beter zingen de Siberische mannen ...
                  Bij oudere exemplaren is het zeer zichbaar aan de intensiviteit van de zwart aan de snor/ogen en op de kop .

                  Hier een video dat ook heel duidelijk is voor de bloemputters en sib. voor hen die dit willen leren : http://www.youtube.com/watch?v=BEKfN...eature=related



                  Voor de kruisingen , reeds vanaf de dag dat ze zelfstandig zijn kan je onder de snavel een plek zien ( de kin) die wit , geel of donkerder is , en dit is een super referentie op mannelijkheid , echter enkele weken erna is de lichtere geel/witte plek aan de stuit zichtbaar die enkel de mannen hebben ( jegens mijn ervaring toch ) . Maar een goeie zangkruising zal reeds zijn zang oefenen rond de 40 dagen ...

                  op dit filmpje kan je in de laatste min zien hoe je op de 18e dag het verschil kan zien tussen een man en pop kruising
                  Bekijk je favoriete video's, luister naar de muziek die je leuk vindt, upload originele content en deel alles met vrienden, familie en anderen op YouTube.


                  Hooplijk ben je hiermee geholpen ?

                  Opmerking


                  • #10
                    Heey dat zijn wel erg goede tips om man en pop uit elkaar te herkennen.
                    Zelf kijk ik bij mijn putters steeds boven de snavel de pop heeft hier wit grijze veertjes en de man heeft hier zwarte veertjes.

                    Opmerking


                    • #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door Chardonnert.BE
                      Eerst zal ik de technieken zeggen bij de Mediteraanse distelvinken :

                      Het masker is niet altijd een referentie , echter wel de ogen . Man's hebben altijd mooie grote ogen en de poppen hebben iets kleinere gesloten ogen . Ook is de bek van de mannetjes zichtbaar groter (altans bij de mediteraanse soort) . En de doorslag gevende is de schouders die het zwart/bruin bevatten , bij de poppen is er een groene schijn in te zien in het zwart bruin , het is niet zo zoals bij de bloemputters dat bij mans enkel volledig zwart en bij poppen zwart met bruin , bij de mediteranen gaat het om de groene schijn . Niet vergeten dat de mediteraanse poppen soms beter zingen de Siberische mannen ...
                      Bij oudere exemplaren is het zeer zichbaar aan de intensiviteit van de zwart aan de snor/ogen en op de kop .

                      Hier een video dat ook heel duidelijk is voor de bloemputters en sib. voor hen die dit willen leren : http://www.youtube.com/watch?v=BEKfN...eature=related



                      Voor de kruisingen , reeds vanaf de dag dat ze zelfstandig zijn kan je onder de snavel een plek zien ( de kin) die wit , geel of donkerder is , en dit is een super referentie op mannelijkheid , echter enkele weken erna is de lichtere geel/witte plek aan de stuit zichtbaar die enkel de mannen hebben ( jegens mijn ervaring toch ) . Maar een goeie zangkruising zal reeds zijn zang oefenen rond de 40 dagen ...

                      op dit filmpje kan je in de laatste min zien hoe je op de 18e dag het verschil kan zien tussen een man en pop kruising
                      Bekijk je favoriete video's, luister naar de muziek die je leuk vindt, upload originele content en deel alles met vrienden, familie en anderen op YouTube.


                      Hooplijk ben je hiermee geholpen ?
                      He Chardonnert,

                      Heel hartelijk bedankt voor je tips mbt de kruising, HEEL HELPZAAM .

                      Bij het sexen van de jonge Parva's, nog niet op kleur kijken wij ook naar de staart. De vlekken hier geven ook een goede indicatie of ben je hier een andere meening ?? Met betrekking tot het oog is het ook belangrijk te kijken naar de positie van het oog in de kop, toch .
                      Het blijft toch elke keer weer spannend

                      Ach zoals je al zei, zelfs een parva poppen zingen beter dan de Major,

                      Opmerking


                      • #12
                        Bekijk je favoriete video's, luister naar de muziek die je leuk vindt, upload originele content en deel alles met vrienden, familie en anderen op YouTube.


                        dit is de zang van deze kruising , zijn accent is heel goed te horen op deze video , maar jammer genoeg heeft hij niet doorgezongen , omdat hij niet op zijn vaste plek stond om te kunnen filmen via webcam .

                        op achter grond zijn de parva putters te horen .

                        Opmerking

                        Working...
                        X