Mededeling

Collapse
No announcement yet.

weer naar buiten

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • weer naar buiten

    hallo :ik heb een kanarie die was vorige week niet lekker dus toen heb ik hem in een ziekenkooitje gedaan en heb hem bij mij in de keuken gezet.inmiddels is de vogel weer helemaal opgeknapt dus nu kan hij weer naar buiten,maar nu weet ik niet goed hoe ik dat doen moet omdat het temperatuursverschil van binnen naar buiten natuurlijk erg groot is ,

    vr gr gert

  • #2
    binnen houden niet meer naar buiten dat zou ik doen .
    het temperatuur verschil is veelste hoog waardoor de kans groot is dat die het niet overleeft .
    dus ik zou het niet doen

    Opmerking


    • #3
      Heb je geen tussen oplossing, ergens koud maar binnen. Een bijkeuken of zo.

      Kan hij wennen aan een iets koudere omgeving en kan je hem mooi in de gaten houden, houd hij zich goed dan kan je hem s' morgens naar buiten doen zodat hij overdag bij een graad of 8 kan wennen, dan zou hij de nacht wel door moeten komen, mits hij uit de wind kan zitten.

      Kan hij een binnenhok in o.i.d. ?

      Hoe zit de kanarie buiten ?
      http://wiggel.skyrock.com/

      Opmerking


      • #4
        gewoon binnen houden en geen risico nemen voor de vogel beter s'nachts is het nu al gewoon te koud

        Opmerking


        • #5
          Dat is gewoon een afweging die je moet maken. Probleem is dat een vogel die niet lekker heeft gezeten vaak voor problemen blijft zorgen.

          Is heel de winter binnenhouden wel een optie voor je, als dat geen probleem is kan je hem gewoon binnenhouden maar dan zou ik wel zorgen dat hij wat ruimte heeft.

          Zelf speel ik eerste week December met een Tentoonstelling mee en mijn vogels zitten dan van woensdag avond tot zondag avond, 5 dagen dus, ook binnen bij een temperatuur van een graad of 16 to 20.

          Ik ga die vogels toch echt niet heel de winter binnenhouden hier na de TT.

          Die gaan bij terugkomst zondag avond in de bijkeuken waar het koel is en de ochtend er na naar de schuur waar het 's nachts ook gewoon een graad of 6 is.

          Uiteraard zijn deze vogels niet ziek geweest en dus waarschijnlijk iets minder kwetsbaar.
          http://wiggel.skyrock.com/

          Opmerking


          • #6
            weer naar buiten

            bedankt voor jullie reacties
            ik ga het proberen zoals wiggel zegt in etappes weer naar buiten doen en
            ik heb een groot nachthok dan hou ik hem daar eerst nog een poosje in een kooi zodat hij niet naar buiten kan
            dan kan ik hem ook goed in de gaten houden als het niet gaat dan doe ik hem wel weer naar binnen

            vr gr gert

            Opmerking

            Working...
            X