Mededeling

Collapse
No announcement yet.

verlichting in schuur

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • verlichting in schuur

    Beste vogelliefhebbers,

    Ik zou graag willen weten welk verlichtingsschema er door jullie wordt gebruikt.
    Ik heb een schuur met daarin broedkooien. Hierin is echter onvoldoende daglicht. Ik gebruik dus kunstverlichting.
    Kan iemand een jaarlijks verlichtingsschema geven met als eindoel de kweek in de periode vanaf april.

    Gaat om de kweek van zwartkopsijzen.

    Hoor het graag.

  • #2
    Heb hier in de schuur ook geen daglicht van buiten uit en heb dus ook TL's hier hangen maar wel met daglicht.
    De lamp springt 's morgens om 7 uur aan en gaat 's avonds om 10 uur weer uit .
    In de rust periode brand het licht hier van 's morgens 7 uur tot 's 7 uur.

    Je zal eigenlijk de natuur een beetje na moeten bootsen je weet hoe laat het 's morgens licht wordt en hoe laat het 's avond donker wordt.

    Opmerking


    • #3
      met de aanschaf van een automatische diminstallatie ben je al een heel eind en wordt alles al veel makkelijker om in te stellen.
      Mvg,
      Kingfisher.

      Opmerking


      • #4
        Oorspronkelijk geplaatst door kingfisher
        met de aanschaf van een automatische diminstallatie ben je al een heel eind en wordt alles al veel makkelijker om in te stellen.
        Dacht dat je dan wel lampen moet gebruiken die daar voor geschikt zijn of heb ik het mis.

        Werk zelf al jaren met digitaal tijdklokken.

        Opmerking


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door sneaky
          Heb hier in de schuur ook geen daglicht van buiten uit en heb dus ook TL's hier hangen maar wel met daglicht.
          De lamp springt 's morgens om 7 uur aan en gaat 's avonds om 10 uur weer uit .
          In de rust periode brand het licht hier van 's morgens 7 uur tot 's 7 uur.

          Je zal eigenlijk de natuur een beetje na moeten bootsen je weet hoe laat het 's morgens licht wordt en hoe laat het 's avond donker wordt.

          Is 12 uur licht in de winter niet teveel??
          En hoe bouw jij de tijd op naar die 15 uur. Bijvoorbeeld een kwartier per week ???.
          Hoe langmoet je vervolgens op die 15 uur zitten voordat je echt met de kweekkan beginnen?

          Opmerking


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door sneaky
            Dacht dat je dan wel lampen moet gebruiken die daar voor geschikt zijn of heb ik het mis.

            Werk zelf al jaren met digitaal tijdklokken.
            Er zijn gewoon diminstallaties in de handel die op tl verlichting werken en voor het dimgedeelte wordt gewoon een gloeilamp gebruikt.
            Mochten deze er ooit uitgaan zijn er ook dimbare ledlampen maar die zijn mijn nog te prijzig en voorlopig zijn er nog gloeilampen.
            Je zou ook nog naar hf armaturen kunnen kijken maar die zijn wat duurder.
            Mvg,
            Kingfisher.

            Opmerking


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door kingfisher
              Er zijn gewoon diminstallaties in de handel die op tl verlichting werken en voor het dimgedeelte wordt gewoon een gloeilamp gebruikt.
              Mochten deze er ooit uitgaan zijn er ook dimbare ledlampen maar die zijn mijn nog te prijzig en voorlopig zijn er nog gloeilampen.
              Je zou ook nog naar hf armaturen kunnen kijken maar die zijn wat duurder.

              Opmerking

              Working...
              X