PDA

Bekijk Volledige Versie : zinvol?

firebird
08-11-2010, 23:34
Heb hier een voliere die niet verwarmd is en ik beschik niet over een zgn verwarmd nachthok.
Kan wel het hele hok dichten met plexiglas platen.
Tochtvrij maar niet vorstvrij. Dacht dit laatste op te kunnen lossen door enkele dikke stompkaarsen met daarboven een stoeptegel of iets dergelijks te plaatsen. Steen wordt dan verwarmd en zal warmte uitstralen, kaarsen worden uiteraard veilig geplaatst.
In geval van nood kunnen de vogels naar binnen. Heb op zolder een voliere kooi staan. Maar geef ze toch liever wat meer vrijheid en ruimte dan het hok op zolder. Ze slapen allemaal in nestkastjes maar het is mijn eerste seizoen :) en weet daarom niet zo goed wat te doen. Overbezorgd :) ?
Las hier op het forum ook over vorstbegrenzers, waar moet ik dan aan denken en welke aan te schaffen als de 'kaarsmethode' een zinloos idee blijkt te zijn?

Mijn voliere is hier te zien:
http://www.vogelcafe.nl/attachment.php?attachmentid=2582&d=1281993573

Vogelbezetting: binsen - spitstaart - ceres - jap meeuw - jap kwartels

Grtn Rob

Serinus
08-11-2010, 23:59
Hallo,

Hoewel ik niet erg bekend ben met de vogelsoorten die je in je bestand hebt, denk ik dat het wel redelijk sterke vogeltjes zijn.
Kou is niet zo erg.......
Je moet zorgen dat je vogels in voldoende mate water en (vetrijk)eten aan kunnen.
Verder; geen tocht!
Dus, met die plexi-platen kun je je voliere behoorlijk goed beschutten tegen vocht en wind, dás al héél belangrijk.
Dan, als het vriest; zorgen dat je vogels water aan kunnen, dat kan door enkele keren per dag je water te verversen, of een klein verwarmingselementje in je drinkwater te hangen.
En dan zorg je voor een vetrijk zaadmengsel.
Daarvoor moet je je even inlezen in de materie; welke zaden lusten mijn vogels en hoe is de voedingswaarde van die zaden.
Er is genoeg over deze materie te vinden!

Ik weet niet of jou vogels dat lusten, maar leg ook maar eens enkele walnoten in je voliere (wél even openkraken) en een vetbol bijvoorbeeld.

Dus, samenvattend; gewoon lekker buiten in die volière van je laten zitten, maar wél je voorzorgsmaatregelen nemen.
Succes, groeten, Serinus.