Mededeling

Collapse
No announcement yet.

nog maar eens rui

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • nog maar eens rui

    mijn buurvrouw heeft een witte kanarie die sinds begin augustus in de rui is en niet stopt met ruien,hij is wel blijven fluiten al de hele tijd

    mijn kanarie heeft een zestal weken in de rui geweest en floot helemaal niet,vanwaar dat grote verschil

  • #2
    Oorspronkelijk geplaatst door Tommeke
    mijn buurvrouw heeft een witte kanarie die sinds begin augustus in de rui is en niet stopt met ruien,hij is wel blijven fluiten al de hele tijd

    mijn kanarie heeft een zestal weken in de rui geweest en floot helemaal niet,vanwaar dat grote verschil
    Om met het 2de geval te beginnen Tommeke:
    Het is heel gewoon als je vogel niet zingt in de ruitijd.
    Sommige kanaries blijven door zingen. Ofschoon meestal wat minder.

    Wat de witte kanarie van de buurvrouw betreft,die lijdt ingetwijfeld aan
    z.g. stokrui.
    De oorzaak is dikwijks de algehele verzorging.
    De voedering/verzorging van de huiskamerkanarie heb mog niet zo lang geleden hier op het forum behandeld.
    Belangrijk voor de huiskamerkanarie is verder,dat de kanarie niet dichtbij Televisie of lichtbron staat en uiteraard ook niet op de tocht.
    Om b.v. 7 uur 's avonds een baddoek over de kooi en deze 's morgens om 9 uur weghalen. Dus zeg maar 10 a 11 uur licht beslist niet langer.
    Verder houten stokken met een doorsnee van 14 mm.
    Deze zijn ook in de bouwmarkt te koop. Zelf even op lengte maken.
    weer weghalen.
    Vr.groeten van
    Antoni





    homepage:
    http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

    Opmerking


    • #3
      Oorspronkelijk geplaatst door Tommeke
      mijn buurvrouw heeft een witte kanarie die sinds begin augustus in de rui is en niet stopt met ruien,hij is wel blijven fluiten al de hele tijd

      mijn kanarie heeft een zestal weken in de rui geweest en floot helemaal niet,vanwaar dat grote verschil
      Als je zelf Kanarie heb in een grotere ruimte als een huis kamer kooi zou ik hem daar een een paar weken in doen zodat hij wat kan vliegen , meestal helpt het bij huiskamer vogels heel goed om door de rui tekomen.
      Maar bedenk wel dat ik meestal schrijf het is geen wet van mede en perzen

      Mvgr termeer

      Opmerking


      • #4
        Een kanarie kan je het beste niet steeds verhuizen.
        Geeft allemaal stress.

        Gewoon een goede verzorging zoals ik al meer heb uitgelegd.
        Vr.groeten van
        Antoni





        homepage:
        http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

        Opmerking


        • #5
          Een huiskamerkanarie kan je het beste niet rond laten vliegen.
          Te veel gevaren,zoals o.a. ramen waar hij tegenaan vliegt.Hersenschudding of niet erger. Daarbij komt dat de kanarie niet zo maar even naar zijn kooi
          gaat.Dat wordt dus proberen te vangen. Ook hier weer gevaar en veel stress.
          Daarbij ook nog eens de kans,dat hij aan planten gaat eten,die niet zo gezond zijn. Om zo maar een paar dingen te noemen.

          Gewoon een goede verzorging zoals ik al meer heb uitgelegd.
          Vr.groeten van
          Antoni





          homepage:
          http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

          Opmerking


          • #6

            Opmerking


            • #7
              Als ze er niets aan doet,dan vrees ik het ergste. Stokrui vraagt te veel
              van de gezondheid. Dat heeft niet altijd direct iets met zingen te maken.
              Het ligt aan de mate van de ernst van de ziekte.
              Ingrijpen is geboden voordat het erger wordt.
              Probeer haar dus maar te vertellen wat ze moet doen.
              Vr.groeten van
              Antoni





              homepage:
              http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

              Opmerking


              • #8
                Oorspronkelijk geplaatst door Antoni Hopmann
                Als ze er niets aan doet,dan vrees ik het ergste. Stokrui vraagt te veel
                van de gezondheid. Dat heeft niet altijd direct iets met zingen te maken.
                Het ligt aan de mate van de ernst van de ziekte.
                Ingrijpen is geboden voordat het erger wordt.
                Probeer haar dus maar te vertellen wat ze moet doen.
                hun vorige kanarie hebben ze ook niet door de rui gekregen,en luisteren....willen ze niet,erg voor de beestjes
                een andere buurvrouw vergeet regelmatig haar kooi te sluiten en is op twee maanden twee kanarie's kwijt doordat ze tegen een raam vliegen en waarschijnlijk de nek breken ik begrijp niet dat de mensen een vogel of ander dier willen houden als ze hen behandelen met de mentaliteit van...,ach dan kopen we er een andere

                Opmerking


                • #9
                  Ja als ze niet naar goede raad willen luisteren.
                  Dan houd het bij mij op.
                  Vr.groeten van
                  Antoni





                  homepage:
                  http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

                  Opmerking


                  • #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door Antoni Hopmann
                    Een huiskamerkanarie kan je het beste niet rond laten vliegen.
                    Te veel gevaren,zoals o.a. ramen waar hij tegenaan vliegt.Hersenschudding of niet erger. Daarbij komt dat de kanarie niet zo maar even naar zijn kooi
                    gaat.Dat wordt dus proberen te vangen. Ook hier weer gevaar en veel stress.
                    Daarbij ook nog eens de kans,dat hij aan planten gaat eten,die niet zo gezond zijn. Om zo maar een paar dingen te noemen.

                    Gewoon een goede verzorging zoals ik al meer heb uitgelegd.
                    Antoni
                    Een huis kamer kanarie moet je niet los in de kamer laten vliegen .
                    Maar ik bedoeld feitelijk in een grote vloliere van ongeveer 1m b,1m l en 2m hoog en als je er zelf geen heb eens vragen of hij bij een andere liefhebber in de voliere mag uit ruien.
                    Of een vereniging bij jou inde buurd opzoeken en vragen of hij bij iemand mag uit ruien .
                    Een grotere voliere mag ook en er mogen gerust andere vogels in zitten als het maar geen parkieten of japanse nachtgalen zijn want die maken hem waarschijnlijk dood maar het beste is bij andere kleiene vogels te plaatsen hoor !

                    Opmerking


                    • #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door termeer
                      Antoni
                      Een huis kamer kanarie moet je niet los in de kamer laten vliegen .
                      Maar ik bedoeld feitelijk in een grote vloliere van ongeveer 1m b,1m l en 2m hoog en als je er zelf geen heb eens vragen of hij bij een andere liefhebber in de voliere mag uit ruien.
                      Of een vereniging bij jou inde buurd opzoeken en vragen of hij bij iemand mag uit ruien .
                      Een grotere voliere mag ook en er mogen gerust andere vogels in zitten als het maar geen parkieten of japanse nachtgalen zijn want die maken hem waarschijnlijk dood maar het beste is bij andere kleiene vogels te plaatsen hoor !
                      Waarom Termeer. De huiskamerkanarie kan je het best in zijn eigen
                      kooi laten ruien. Hij voelt daar goed. Dat is zijn territorium.
                      Vr.groeten van
                      Antoni





                      homepage:
                      http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

                      Opmerking

                      Working...
                      X