Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Dringende vraag

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Dringende vraag

    Hallo, wie kan er mij helpen aub?
    Ik heb gouldamadines zitten en ik kweek altijd natuurbroed. Maar nu heb ik 3 koppels waarvan ik jongen wil maar ze zijn nu ondertussen bezig aan hun 3de ronde, maar willen niet broeden. Ik heb gisteren 3 koppels japanse meeuwen gehaald omdat ik van die 3 koppels heel graag jongen wil en ik zou de meeuwen als pleegouders willen gebruiken. Ik heb gisteren die koppels meeuwen gehaald maar mijn probleem is dat er al 2 koppels goulds gisteren terug begonnen zijn met hun eerste ei terug te leggen. De meeuwen zijn sinds gisteren gekoppeld maar zou ik vrijdag al kunnen plastieken eieren onder de meeuwen leggen of moeten de meeuwen eerst ook eieren leggen voor ik de gouldseieren eronder kan leggen. Ik heb daar geen ervaring mee omdat ik nog maar enkel in natuurbroed heb gekweekt; Wie kan er mij helpen want ze mogen niet meer dan 3 ronden leggen en anders zijn die eieren verloren.
    Bedankt

  • #2
    Heb toevallig zaterdag van een bekende belgische kweker/keurmeester gehoord dat als je eieren met de punt naar beneden in het zand zet,de eieren zolang goed blijven als normaal de broedtijd is.Hoeft ze dan ook niet te keren.
    Dus een dag of 12 moet kunnen volgens hem.

    mvg eddie

    Opmerking


    • #3
      Onder andere goulds een idee?
      Misschien doen ze het deze ronde wel zelf.

      Succes.
      Groeten Michel
      http://michelsfotosite.weebly.com

      Opmerking


      • #4
        waarom 3 rondes
        ik vind 2 rondes wel genoeg .
        misschien hebben je vogels geen zin meer in een derde ronde of zijn niet meer in kweek conditie ??
        ik zou er dan mee stoppen .
        hoeveel jongen hebben ze eerste en 2 ronde groot gebracht??

        Opmerking


        • #5