Mededeling

Collapse
No announcement yet.

spiegeltje in kooi, of toch niet?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • spiegeltje in kooi, of toch niet?

    ik vroeg me af of je bij een gele kanarie een spiegeltje in de kooi mag zetten, of toch niet...
    Op internet heb ik sommige verhalen gelezen dat het slecht is voor de kanarie als je een spiegel in de kooi zet. Is dit echt het geval, of kan ik mijn spiegeltje van 5 bij 5 cm. gerust in de kooi laten staan?

    Please een snel antwoord

  • #2
    Oorspronkelijk geplaatst door kanarielover
    ik vroeg me af of je bij een gele kanarie een spiegeltje in de kooi mag zetten, of toch niet...
    Op internet heb ik sommige verhalen gelezen dat het slecht is voor de kanarie als je een spiegel in de kooi zet. Is dit echt het geval, of kan ik mijn spiegeltje van 5 bij 5 cm. gerust in de kooi laten staan?

    Please een snel antwoord
    Ik denk niet dat het een goed idee is om een spiegeltje op te hangen
    bij de kanarie.
    Als het een mannetje is zal hij de spiegeling van zichzelf als een rivaal zien en de kans dat
    hij daardoor agressief wordt is heel groot.
    Vr.groeten van
    Antoni





    homepage:
    http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

    Opmerking


    • #3
      Beste Antoni,

      Dat is juist ook een probleem; Ik weet niet of het een mannetje of een vrouwtje is. Geen idee hoe ik dat te weten kan komen....

      Hij/zij zit vaak voor het spiegeltje, en kijkt er dan in, maar hij/zij heeft nog geen agressiefiteit vertoond.

      Opmerking


      • #4
        Leg dan eens wat oogschaduw en lippestift er in kijken wat ze/hij doet ( grapje )

        Nee geen spiegel er in, kan wel bij een parkiet dat is om verveling tegen te gaan zo dat ze dan geen veren gaan trekken
        Maar niet geschikt voor een kanarie
        Man word agresief maar pop kan er ook behoorlijk wild door worden
        Wat is een gloster toch een leuke vogel
        Groetjes Antoine

        Opmerking


        • #5
          en ik heb nog een vraagje; hoe kan ik merken of mijn kanarie een man/vrouw is?

          Opmerking


          • #6
            Het meest duidelijk aan de zang, als het zingt is het normailiter een mannetje. Een vrouwtje (wordt popje genoemd) zingt praktisch nooit, zij piept alleen wat.
            Groet Ton,
            www.allevogels.nl

            Opmerking


            • #7
              oke, dan is het een vrouwtje!! bedankt

              Opmerking

              Working...
              X