Mededeling

Collapse
No announcement yet.

maden in zaadmengeling

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • maden in zaadmengeling

    Ik vond vandaag wasmotlarven in de zaadmengeling. Ik kocht het zaad nog maar enkele maanden geleden.
    Wat moet ik nu doen? Moet het zaad weg of kunnen de vogels er nog zonder risico van eten? Het is een mengeling vor mijn parkieten.
    Ik heb de mengeling over gezet in een afsluitbare emmer en dacht er al aan om deze vannacht buiten te zetten om de larven te laten bevriezen. WAt doe ik best ?

  • #2
    Als je het zaad al enkele maanden hebt ,dan koop je veel te veel tegelijk.
    Het zal niet veel kwaad kunnen om ze dit nog te geven ,,maar ik zelf zouw nieuw voer kopen ,en wel voortaan minder ,,en het zaad met de wasmotten gebruiken voor de vogels buiten in de natuur.

    Opmerking


    • #3
      Ik kocht in mei balen zaad van 25 kilo, houdbaar tot april 2011....

      Dree

      Opmerking


      • #4
        Oorspronkelijk geplaatst door Animal
        Als je het zaad al enkele maanden hebt ,dan koop je veel te veel tegelijk.
        Het zal niet veel kwaad kunnen om ze dit nog te geven ,,maar ik zelf zouw nieuw voer kopen ,en wel voortaan minder ,,en het zaad met de wasmotten gebruiken voor de vogels buiten in de natuur.
        Ik had speciaal een forpusmengeling laten samengestellen, maar ik heb maar 1 koppel. Ik ging dus voor een mengeling van 5 kg.

        Ik kan inderdaad het deze winter voor de vogels buiten geven, ik denk dat ik nog makkelijk 4 kg over zal hebben.

        Opmerking


        • #5
          25 kilo is wel erg veel voor 2 vogels
          ja je kunt het dan beter houden op 5 kilo
          sla nooit teveel zaad op dit gaat omslaan als het een langere tijd blijft staan .
          ik zelf heb het in een grote emmer zitten heb er gatenin desel erin geboort zodat er zuurstof erbij kan
          succes met je vogels

          Opmerking


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door natuurkweker
            25 kilo is wel erg veel voor 2 vogels
            ja je kunt het dan beter houden op 5 kilo
            sla nooit teveel zaad op dit gaat omslaan als het een langere tijd blijft staan .
            ik zelf heb het in een grote emmer zitten heb er gatenin desel erin geboort zodat er zuurstof erbij kan
            succes met je vogels
            Ik had een mengeling van 5 kg hoor, minder wordt moeilijk omdat geen enkele zaadhandelaar staat te springen om verschillende soorten zaden in kleine hoeveelheden te verkopen. De fout die ik waarschijnlijk voral maakte was om het in de zak te laten zitten en niet in een af te sluiten emmer kapte.

            Opmerking


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door jotto
              Ik had een mengeling van 5 kg hoor, minder wordt moeilijk omdat geen enkele zaadhandelaar staat te springen om verschillende soorten zaden in kleine hoeveelheden te verkopen. De fout die ik waarschijnlijk voral maakte was om het in de zak te laten zitten en niet in een af te sluiten emmer kapte.
              Als het in een dubbelwandige papieren zak zit,kan je het zaad er gewoon in laten.
              Voorwaarde is echter,dat de zak met zaad steeds goed wordt gesloten en daarbij droog en koel wordt opgeslagen.
              Vr.groeten van
              Antoni





              homepage:
              http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

              Opmerking


              • #8
                vriezen

                hoezo buiten zetten om de larven te bevriezen vriest het dan al waar jij woont.

                Opmerking


                • #9
                  Ik heb dit ook ooit een keer meegemaakt.
                  Het is een ramp.
                  Mijn vogels zitten op zolder en de larven dus ook.
                  De larven werden motjes en voor ik het wist zat de hele zolder vol met dat vliegende spul.
                  Na verschillende middeltjes te hebben geprobeerd en alles vele malen grondig te hebben schoon gemaakt ben ik er weer van af, maar dit heeft twee jaar geduurd.
                  Het ergste was nog dat ze niet alleen bij de vogels zaten maar door het hele huis (niet in grote getalen gelukkig)
                  Overal van die nestjes en vliegend gespuis.

                  Ik zou zeggen: snel naar buiten met dat voer.
                  De vogels buiten zullen er blij mee zijn met de winter opkomst.

                  Groeten Michel
                  http://michelsfotosite.weebly.com

                  Opmerking


                  • #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door lambert46518
                    hoezo buiten zetten om de larven te bevriezen vriest het dan al waar jij woont.
                    Als jij in nederland woont en op tijd je bed uit komt zouw je ook kunnen weten dat het afgelopen week al gevroren heeft !

                    Opmerking


                    • #11
                      gevroren

                      ik ben een van de weinige die de economie nog draaiende houden in dit land en ben dus op tijd uit mijn bed maar heb de afgelopen maand nog geen vorst meegemaakt.

                      Maar ja daarom woon ik ook in de mooiste provincie van nederland.

                      Opmerking


                      • #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door lambert46518
                        ik ben een van de weinige die de economie nog draaiende houden in dit land en ben dus op tijd uit mijn bed maar heb de afgelopen maand nog geen vorst meegemaakt.

                        Maar ja daarom woon ik ook in de mooiste provincie van nederland.
                        heb nooit geweten dat je in het mooie drenthe woond

                        Opmerking


                        • #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door Animal
                          Als jij in nederland woont en op tijd je bed uit komt zouw je ook kunnen weten dat het afgelopen week al gevroren heeft !
                          Ik weet helemaal niet waar Lambert woont.
                          Hier heeft het in ieder geval niet gevroren.
                          Wel fris maar nog dik boven het vriespunt.
                          Vr.groeten van
                          Antoni





                          homepage:
                          http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

                          Opmerking


                          • #14
                            In Zeeland, de mooiste provincie van Nederland, heeft het ook nog niet gevroren

                            Opmerking


                            • #15
                              Oorspronkelijk geplaatst door dree
                              In Zeeland, de mooiste provincie van Nederland, heeft het ook nog niet gevroren
                              Ja zeker. ook een heel mooie provincie,Dree.
                              Vr.groeten van
                              Antoni





                              homepage:
                              http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

                              Opmerking

                              Working...
                              X