Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Zwartborstlijster <--> Grijskaplijster

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Zwartborstlijster <--> Grijskaplijster

    Ik dacht dat ik een pop grijskap gekocht had, maar nu twijfel ik of het wel een grijskap is. Mogeiljk is het een zwartborstlijster. Hoe zie je het verschil best.

    Hieronder een foto.

    Ik wil nu op zoek naar een man voor volgend kweekseizoen, maar moet natuurlijk wel de juiste man hebben ....

    Pop is van 2008.


  • #2
    DimitriD,

    Denk ook dat je vogel een zwartborstlijsterpop is. De zwartborstlijster heeft donkere stippen op een grijze ondergrond. De grijskappop heeft een meer gestreepte keel/borst op een lichtere ondergrond. Probleem is dat er ook kruisingen in omloop zijn die eigenschappen van beide soorten vertonen.

    Opmerking


    • #3
      Robin
      Alvast bedankt voor de reactie.
      De zwartborst is geloof ik ook wat groter, dus ik dank dat ik wel een zwartborst heb.
      Ik ga een zwartborstman zoeken.

      Weet iemand of een kruising pop vruchtbaar is ?
      Als mijn pop dan toch een kruising is, hoop ik toch jongen te krijgen en van daaruit dan zo zuiver mogelijk te blijven.

      Opmerking


      • #4
        Oorspronkelijk geplaatst door DimitriD
        Robin
        Alvast bedankt voor de reactie.
        De zwartborst is geloof ik ook wat groter, dus ik dank dat ik wel een zwartborst heb.
        Ik ga een zwartborstman zoeken.

        Weet iemand of een kruising pop vruchtbaar is ?
        Als mijn pop dan toch een kruising is, hoop ik toch jongen te krijgen en van daaruit dan zo zuiver mogelijk te blijven.
        Volgens mij heb je een grijskapppop als ik naar de foto kijk van Robin en zijn tekst lees of heb ik het verkeerd?
        Mvg,
        Kingfisher.

        Opmerking


        • #5
          Ik persoonlijk vind het ook meer streperig uitzien dan stippelend, toch? Dan is het toch een grijskaplijster?
          Groeten,


          -J.J.-

          Opmerking


          • #6
            Het blijft moelijk....
            Als ik Josely mag geloven is het toch een grijskap, daar heb ik ze trouwens ook voor gekocht...
            Maar ze blijft toch redelijk donker op de borst en rug.

            Wat als het een kruising is ?
            Is de pop vruchtbaar ?
            Enerzijds zou ik op zoek kunnen gaan naar een zeker zuivere pop, maar dan wil ik mijn twijfelgeval natuurlijk verkopen en zadel ik iemand anders of met dit twijfelgeval of met deze kruising.

            Bedankt

            Opmerking

            Working...
            X