Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Noordse goudvink x Kanarie

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Noordse goudvink x Kanarie

    Hoe moeilijk is dit ? Ik wil dit namelijk graag proberen.
    Wanneer is een goudvink broedrijp? Welke kleurslagen voor de kanarie komen het beste in aanmerking?
    Graag wat informatie over deze bastaardkweek, kan er weinig over vinden.
    Mvg. Emiel

  • #2
    Oorspronkelijk geplaatst door EARK5
    Hoe moeilijk is dit ? Ik wil dit namelijk graag proberen.
    Wanneer is een goudvink broedrijp? Welke kleurslagen voor de kanarie komen het beste in aanmerking?
    Graag wat informatie over deze bastaardkweek, kan er weinig over vinden.
    www.fretteren.eu

    Opmerking


    • #3
      Oorspronkelijk geplaatst door EARK5
      Hoe moeilijk is dit ? Ik wil dit namelijk graag proberen.
      Wanneer is een goudvink broedrijp? Welke kleurslagen voor de kanarie komen het beste in aanmerking?
      Graag wat informatie over deze bastaardkweek, kan er weinig over vinden.
      kan nooit goudvink x .... kan niet . omdat: hie de goudvink . zijn voorspel . de liefde voor het paren uren en uren of dagen , die maakt er zijn werk van ze. is van erover en erover na 10 x erover . benne moe dus niks . is voor de rappe ?? zet daar een barmsijs bij. zal je wel jongen hebben. medaar .

      Opmerking


      • #4
        Oke bedankt, ik snap het wel
        Mvg. Emiel

        Opmerking


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door naruch
          er is hier geen info over te vinden, omdat dit nog waarschijnlijk nog niemand is gelukt

          tot nu toe zijn er geen bastaardkweekresultaten bekend met een goudvinkman.



          mvg

          Opmerking


          • #6
            de laatste link is een putter x kanarie
            www.fretteren.eu

            Opmerking


            • #7
              ik zie er geen specifieke kruising van een man goudvink
              wat kwekers hier wel doen om de kruising spectaculairder te maken
              is de boel omdraaien

              putter x kanarie maken ze dan kanarie x putter van zeker in die leuke kleurtjes is dit erg lukratief



              groetsels frank4

              Opmerking


              • #8
                Josly, je eerste link is een putter x goudvink.

                En klopt wat je zegt frank 4, ik probeer ook steeds een kanarieman te gebruiken, dan zijn de popjes vaak interessante verschijningen met een apart kleurtje die dan ook nog eens meer getekend zijn (oa. Kanarie x Sijs, Kanarie x Mexicaanse Roodmus en Kanarie x Kneu).

                Opmerking


                • #9
                  vergeet niet dat goldfinch engels is voor putter, dus als je goldfich x canary ziet staan is dit een putterkanarie
                  www.fretteren.eu

                  Opmerking


                  • #10
                    Dan stel ik mij daar vragen bij ...

                    zoals: welk soort lijm gebruiken die Britten om dat popje op de stok te houden terwijl de goudvinkman zijn uitgebreide voorspel zit te vertonen.

                    Ik wil best geloven dat het kan, maar persoonlijk heb ik nog geen weet dat het daadwerkelijk tot een succes is gekomen met een goudvinkman.

                    Enne, 'k heb het drie jaar zelf geprobeerd met een kleine goudvinkman en een kanariepop evenwel zonder succes. Aan de kanariepop heeft het niet gelegen, want het 4de jaar bracht ze mooi nestjes groot met een kneuman.

                    Trouwens, in het vraagprogramma in Nederland staat ook geelgors x kanarie ... ahum

                    Opmerking


                    • #11
                      en die bloevinke ( goudvink) maar de , paringsdans doen, er onder, en erboven, nee is de vogeltjesdans dat die goudvink doet. veel zwaaien , maar niks , deruit halen..... kan nie... medaar.

                      Opmerking


                      • #12
                        www.fretteren.eu

                        Opmerking


                        • #13
                          daar hebben we het toch al eens over gehad?

                          Opmerking


                          • #14
                            K.I zou dat dan de oplossing gaan zijn

                            k.i=kunstmatige inseminatie

                            ik zie al de bastaarden voor me

                            parkiet x kanarie

                            grijze roodstaart x postduif = zeer gewild die kan dan de kortste weg na huis vragen



                            groetjes Frank4

                            laat ons ook niet alles te serieus nemen en regelmatig eens erbij lachen
                            het blijft zowieso een leuke hobby ""vogeltjes""

                            Opmerking


                            • #15
                              Oorspronkelijk geplaatst door frank4
                              K.I zou dat dan de oplossing gaan zijn

                              k.i=kunstmatige inseminatie

                              ik zie al de bastaarden voor me

                              parkiet x kanarie

                              grijze roodstaart x postduif = zeer gewild die kan dan de kortste weg na huis vragen



                              groetjes Frank4

                              laat ons ook niet alles te serieus nemen en regelmatig eens erbij lachen
                              het blijft zowieso een leuke hobby ""vogeltjes""
                              moet ook frank 4 , maar als men blijft verkondigen dat het niet kan dan zou ik zo zijn als ik dat ambieerde er alles voor uit de kast trekken,kost misschien wat maar........
                              maargoed het is maar net hoe gedreven men is ( en financieel bemazzelt ) en in hoeverre men wilt gaan om het ongelijk van sommige te weer leggen.
                              k.i. bv. word op regelmatige basis uitgevoerd hoor bij diverse projecten om soorten voor uitsterven te behoeden of de genenpol diversiteit te bewaken.

                              als er iemand is die middelen heeft dan kan deze i.i.g al bewijzen of het "zaad"van een goudvink man "klikt"met een andersoortige pop.
                              m.a.w. kan een goudvink man bevruchten een andersoortige pop? ( kan men in het glazen schaaltje al wel zien namelijk en ja ook zelfs ik snap dat er dan geen jongen van kunnen komen , denk aan eierschaalvorming na evt. bevruchten dan de eicel).
                              als men dat kan uitsluiten dan weet men dat het 100% mogelijk is en dan komt het aan op kunde van de hybride fokkers/mannen om dit in de praktijk te verwezelijken, zal niet gemakkelijk gaan zijn ( als dit zo was dan waren die hybride's er al volop geweest), maar de uitdaging des te groter.
                              want net zoals bij de botvink x kanarie word gezegd dat de eicel zelf het vermogen heeft om "vreemd"zaad te verstoten en toch.......zeg men dat het gelukt is ( maarja waar is dat onomstotelijke bewijs dan?).
                              het zal altijd wel een lot uit de loterij blijven denk ik ( mocht het lukken).

                              mvg


                              heeft er iemand een goudvink man onder de kanaries vandaan misschien? ( moet een man zijn die nog nooit een andere goudvink heeft gezien/gehoord ).
                              wil het wel eens een paar jaar proberen, puur uit "wetenschappelijk doel", want als men zegt : onmogelijk .........dan word het evt. een uitdaging.
                              en welk ras kanarie zou men daarvoor het beste dan gebruiken ? moet een goed/makkelijk kweekbaar ras zijn, geen glosters of zo denk ik dan maar.

                              wie weet is het geluk wel met de erge domme ????????

                              vraag aan josly
                              krijg jij dit geopend ? :

                              Opmerking

                              Working...
                              X