Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Bijzondere Tentoonstelling Krabbendijke

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Bijzondere Tentoonstelling Krabbendijke

    www.vogelvriendenkrabbendijke.nl

  • #2
    Oorspronkelijk geplaatst door Gerrit J. de Pater
    Ook hier worden de Hoofdgroepen 1,2,3 en 4 (ZANGKANARIES)
    niet gevraagd.
    Dus niet iedereen,die lid is van de NBvV kan meedoen.

    Evenals bij vv.Zang en kleur worden de zangkanaries ook bij vv
    Krabbendijke en Omstreken geboycot.
    Vr.groeten van
    Antoni





    homepage:
    http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

    Opmerking


    • #3
      Maar Antoni, is boycot niet een al te zwaar woord? Boycotten doe je bewust niet noodgedwongen. Ik denk dat de organisatoren dit noodgedwongen doen.
      Ik ken de situatie bij deze twee verenigingen niet maar kan wel beoordelen hoe de situatie hier in de regio is. Denk dat dit elders niet veel anders zal zijn.
      Het is best moeilijk als een vereniging een grotere wedstrijd organiseerd om dan ook nog een zangwedstrijd er bij te organiseren. Jij zult als geen ander weten dat dit een speciale en aparte aanpak vereist en eigenlijk een wedstrijd op zich is. Die het bestuur en de vrijwilligers van de vereniging extra zou belasten. Het overgrote deel van de clubs hier in de regio hebben sowieso geen "zangtak" meer. Waardoor ook het" know how" ontbreekt om een zangwedstrijd goed te laten verlopen. Ze hebben dan ook bv clublokalen waar een zangwedstrijd bijna, zo niet onmogelijk is zonder dat er een afluisterkabine opgestelt wordt. Dat is dan weer door aanschafprijs of bouwkosten onlucratief. Wegens het ontbreken van een eigen "zangtak".
      Kort om je zou dus vaak slecht georganiseerde zangwedstrijden krijgen. Daar staat dus echt niemand op te wachten.
      Dus een beetje begrip voor bestuur en de vrijwilligers van de verenigingen en uiteraard hun penningmeesters lijkt me niet onverstandig.
      Het ontbreken van meer zangwedstrijden is een andere zaak. Lijkt mij een zaak van de besturen van de resterende zangkanarie verenigingen ,de regiobesturen en het bondsbestuur om de zang door bv. aparte zangwedstrijden te promoten.

      Greetings Lucky

      Opmerking


      • #4
        Oorspronkelijk geplaatst door Antoni Hopmann
        Ook hier worden de Hoofdgroepen 1,2,3 en 4 (ZANGKANARIES)
        niet gevraagd.
        Dus niet iedereen,die lid is van de NBvV kan meedoen.

        Evenals bij vv.Zang en kleur worden de zangkanaries ook bij vv
        Krabbendijke en Omstreken geboycot.
        Antoni ik rekend op je vogel op DTT ZUID-HOLLAND ZIJN DE ZANGVOGEL VAN HARTE WELKOM ZE horen er gewoon bij.

        groetjes DIK

        Opmerking


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door Lucky
          Maar Antoni, is boycot niet een al te zwaar woord? Boycotten doe je bewust niet noodgedwongen. Ik denk dat de organisatoren dit noodgedwongen doen.
          Ik ken de situatie bij deze twee verenigingen niet maar kan wel beoordelen hoe de situatie hier in de regio is. Denk dat dit elders niet veel anders zal zijn.
          Het is best moeilijk als een vereniging een grotere wedstrijd organiseerd om dan ook nog een zangwedstrijd er bij te organiseren. Jij zult als geen ander weten dat dit een speciale en aparte aanpak vereist en eigenlijk een wedstrijd op zich is. Die het bestuur en de vrijwilligers van de vereniging extra zou belasten. Het overgrote deel van de clubs hier in de regio hebben sowieso geen "zangtak" meer. Waardoor ook het" know how" ontbreekt om een zangwedstrijd goed te laten verlopen. Ze hebben dan ook bv clublokalen waar een zangwedstrijd bijna, zo niet onmogelijk is zonder dat er een afluisterkabine opgestelt wordt. Dat is dan weer door aanschafprijs of bouwkosten onlucratief. Wegens het ontbreken van een eigen "zangtak".
          Kort om je zou dus vaak slecht georganiseerde zangwedstrijden krijgen. Daar staat dus echt niemand op te wachten.
          Dus een beetje begrip voor bestuur en de vrijwilligers van de verenigingen en uiteraard hun penningmeesters lijkt me niet onverstandig.
          Het ontbreken van meer zangwedstrijden is een andere zaak. Lijkt mij een zaak van de besturen van de resterende zangkanarie verenigingen ,de regiobesturen en het bondsbestuur om de zang door bv. aparte zangwedstrijden te promoten.

          Greetings Lucky
          Ik heb daar helemaal geen begrip voor.
          Waarom denk je,dat de zangkanaries in de eerste hoofdgroepen zitten.
          Door de zangkanaries constant uit te sluiten, haken velen af.
          Ook op het forum is al geklaagd,dat er bijna nergens een vereniging/club is
          te vinden voor hun zangkanaries.
          Als de eerste hoofdgroepen behoren zangkanaries een prominente plaats in te nemen,zoals ze dat in de loop van de geschiedenis altijd hebben gedaan.
          Vr.groeten van
          Antoni





          homepage:
          http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

          Opmerking


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door dik
            Antoni ik rekend op je vogel op DTT ZUID-HOLLAND ZIJN DE ZANGVOGEL VAN HARTE WELKOM ZE horen er gewoon bij.

            groetjes DIK
            Kijk! Dat bedoel ik nou.Dik van van der Aarts Diervoeders kent de geschiedenis
            van de kanarie.
            Hij weet waar het begonnen is en dat ze er bijhoren.

            Dik ik zal mijn best doen om een redelijk aantal te trainen en in te zenden.
            Vr.groeten van
            Antoni





            homepage:
            http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

            Opmerking


            • #7
              Hallo Antoni,
              uiteraard is het jouw goed recht om het niet eens te zijn met de beslissingen van div. verenigingen om de zangkanaries niet in hun vraagprogramma op te nemen. Ik zou er het zelfde overdenken indien men de EC vogels niet meer zou vragen. Maar je moet het als bestuur vandaag de dag toch maar doen met de vrijwilligers die je nog hebt. Meestal ook nog heren op leeftijd. En.... ja, helaas blijft dan de " zang" vaak met lege handen achter. Ik hoop dat je toch genoeg mooie wedstrijden kan vinden waar de zang wel nog gevraagt wordt zodat je nog voldoende wedstrijden kunt spelen. Zoals ik in de vorige reacties las is er reeds eentje die je gaat bezoeken/spelen. Ik wens je daar dus al veel succes en plezier.


              Greetings Lucky

              Opmerking


              • #8
                Oorspronkelijk geplaatst door Lucky
                Hallo Antoni,
                uiteraard is het jouw goed recht om het niet eens te zijn met de beslissingen van div. verenigingen om de zangkanaries niet in hun vraagprogramma op te nemen. Ik zou er het zelfde overdenken indien men de EC vogels niet meer zou vragen. Maar je moet het als bestuur vandaag de dag toch maar doen met de vrijwilligers die je nog hebt. Meestal ook nog heren op leeftijd. En.... ja, helaas blijft dan de " zang" vaak met lege handen achter. Ik hoop dat je toch genoeg mooie wedstrijden kan vinden waar de zang wel nog gevraagt wordt zodat je nog voldoende wedstrijden kunt spelen. Zoals ik in de vorige reacties las is er reeds eentje die je gaat bezoeken/spelen. Ik wens je daar dus al veel succes en plezier.


                Greetings Lucky
                Dat is dus principieel al fout, dat de zang vaak met lege handen staat.

                Het vraagprogramma van de NBvV begint nu eenmaal met de Hoofdgroepen
                zang en daar kan je niet omheen.

                Er zijn helemaal niet genoeg wedstrijden voor de zang als eenieder in den
                lande,die zangkanaries kweekt of wil kweken dikwijls niet welkom is.
                Zeker voor hen,die niet over eigen vervoer beschikken is het bijna ondoenlijk
                om grote afstanden af te leggen voor een vogelvereniging,waar hij/zij
                welkom is.
                Vr.groeten van
                Antoni





                homepage:
                http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

                Opmerking


                • #9
                  Hallo Antoni, kijk het is niet dat ik je boosheid niet begrijp. Maar het is vaak een keus die clubleidingen moeten maken. Het zal niet zo zijn dat zangkanarie kwekers en hun vogels niet welkom zijn maar het heeft gewoon een oorzaak.
                  Bij ons in de club heeft niemand zang en in de verre omstreek is maar een vereniging met zang en een vereniging specifiek voor zang. Maar bij deze speciale zangvereniging kan ik met mijn EC vogel ook niet op de wedstrijd daar worden ook alleen zang en zang/kleur kanaries gevraagt dus? Wij zouden indien wij een Nationale of Internationale wedstrijd zouden houden ook geen zang vragen om reeds eerder aangehaalde redenen. (Know how,kosten plaatje etc.)
                  Je beroepen op hoe het altijd is geweest vind ik achterhaald. De wereld verandert de vogelsport ook. De tijd van toen komt nooit terug. Hoewel je gelijk hebt dat het met de zang begon en ik jouw sentimenten en standpunten kan begrijpen. En let wel ik gun eenieder zijn hobby jou en elke andere zangkanarie kweker. Ik zou ook voor jullie het liefs zien dat je bij elke TT deel kon nemen. Maar en ik val voor de laatste maal in herhaling het is om verschillende redenen niet zo. Of dit nu principieel fout is laat ik in de midden. Principes worden vaak door de tijd ingehaald en vervaagd zo niet weg gevaagd of dit nu altijd juist is of niet.

                  Greetings Lucky

                  Opmerking


                  • #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door Lucky
                    Hallo Antoni, kijk het is niet dat ik je boosheid niet begrijp. Maar het is vaak een keus die clubleidingen moeten maken. Het zal niet zo zijn dat zangkanarie kwekers en hun vogels niet welkom zijn maar het heeft gewoon een oorzaak.
                    Bij ons in de club heeft niemand zang en in de verre omstreek is maar een vereniging met zang en een vereniging specifiek voor zang. Maar bij deze speciale zangvereniging kan ik met mijn EC vogel ook niet op de wedstrijd daar worden ook alleen zang en zang/kleur kanaries gevraagt dus? Wij zouden indien wij een Nationale of Internationale wedstrijd zouden houden ook geen zang vragen om reeds eerder aangehaalde redenen. (Know how,kosten plaatje etc.)
                    Je beroepen op hoe het altijd is geweest vind ik achterhaald. De wereld verandert de vogelsport ook. De tijd van toen komt nooit terug. Hoewel je gelijk hebt dat het met de zang begon en ik jouw sentimenten en standpunten kan begrijpen. En let wel ik gun eenieder zijn hobby jou en elke andere zangkanarie kweker. Ik zou ook voor jullie het liefs zien dat je bij elke TT deel kon nemen. Maar en ik val voor de laatste maal in herhaling het is om verschillende redenen niet zo. Of dit nu principieel fout is laat ik in de midden. Principes worden vaak door de tijd ingehaald en vervaagd zo niet weg gevaagd of dit nu altijd juist is of niet.

                    Greetings Lucky
                    Nee, als je denkt dat ik boos ben, dan heb je het helemaal verkeerd.
                    Ik constateer alleen.
                    Je mag best in de verdediging gaan,maar dan moet je dat kunnen motiveren.
                    Dat is het probleem. Er is geen echte motivatie.
                    Door regelmatig zang uit te sluiten van wedstrijden zelfs op Districts Tentoonstellingen, zet je de zangkwekers buiten spel.
                    Daar gaat het om.
                    Als je echt de zangkwekers wilt opnemen in de TT's dan is daar best een mouw aan te passen. Er is geen wil.
                    De Bond zou gewoon moeten voorschrijven,dat zeker in Districtswedstrijden
                    de Hoofdgroepen 1,2, en 3 mede moeten worden gevraagd. Zo niet,
                    dat er dan geen DTT kan plaats vinden
                    Vr.groeten van
                    Antoni





                    homepage:
                    http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

                    Opmerking


                    • #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door Antoni Hopmann
                      Nee, als je denkt dat ik boos ben, dan heb je het helemaal verkeerd.
                      Ik constateer alleen.
                      Je mag best in de verdediging gaan,maar dan moet je dat kunnen motiveren.
                      Dat is het probleem. Er is geen echte motivatie.
                      Door regelmatig zang uit te sluiten van wedstrijden zelfs op Districts Tentoonstellingen, zet je de zangkwekers buiten spel.
                      Daar gaat het om.
                      Als je echt de zangkwekers wilt opnemen in de TT's dan is daar best een mouw aan te passen. Er is geen wil.
                      De Bond zou gewoon moeten voorschrijven,dat zeker in Districtswedstrijden
                      de Hoofdgroepen 1,2, en 3 mede moeten worden gevraagd. Zo niet,
                      dat er dan geen DTT kan plaats vinden

                      Antoni

                      Ja Antoni zo denk ik er ook over. moeten we ook maar geen papegaaien vraagen op Dtt zijn er ook niet zoveel van in tegen over kleurkanarie

                      Luck snap ik het nauw niet of leest ik dit goed


                      Dus een beetje begrip voor bestuur en de vrijwilligers van de verenigingen en uiteraard hun penningmeesters lijkt me niet onverstandig.
                      Het ontbreken van meer zangwedstrijden is een andere zaak. Lijkt mij een zaak van de besturen van de resterende zangkanarie verenigingen ,de regiobesturen en het bondsbestuur om de zang door bv. aparte zangwedstrijden te promoten.

                      Luck snap ik het nauw niet als ik dit goed leest

                      wil je zegen dat de zangkanarie alleen naar hun eigenclub (SPECIAL CULB MOGEN )
                      Dus dan ook alle andere vogel alleen naar hun eigen speciaal club

                      Dan hoeft er ook geen DTT SCHOW meer te zijn lost voor de bond een hoop op

                      is toch tegek voor woorden .

                      Opmerking


                      • #12
                        Dik ,neen dat bedoel ik helemaal niet.
                        Alleen het worden steeds minder en minder TT gehouden waar Zang gevraagd wordt. Hier zouden de speciaalclubs,regios en bond door speciaal voor zangkanariekwekers wedstrijden te organiseren al dan niet met de overige klassen iets aan kunnen doen. En Dik ik wil niemand uitsluiten alleen het onbegrip van jullie snap ik weer niet. Je mag wel gelijk hebben maar een beetje begrip voor anderen is niet verkeerd. Ik stoor me gewoon aan de woordkeus zoals " Boycot" en "niet welkom". Want dat is absoluut niet zo. Heeft gewoon organisatorische redenen en niets anders. Mensen iets willen laten doen wat ze niet kunnen en kennen gaat heel vaak mis en dat willen we allen niet.
                        Ik denk dat we hier niet verder over moeten door discusieren daar we niet nader tot mekaar zullen komen. Ik heb in ieder geval begrip voor de keuze van sommige organisatoren omdat ik weet hoe moeilijk het vandaag de dag is om sponsoren ,vrijwilligers, betaalbare accomodatie etc te vinden.
                        Ik wens alle Vogelkwekers en in het bijzondere de zangkanariekwekers een top wedstrijdseizoen.

                        Greetings Lucky

                        Opmerking


                        • #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door Lucky
                          Dik ,neen dat bedoel ik helemaal niet.
                          Alleen het worden steeds minder en minder TT gehouden waar Zang gevraagd wordt. Hier zouden de speciaalclubs,regios en bond door speciaal voor zangkanariekwekers wedstrijden te organiseren al dan niet met de overige klassen iets aan kunnen doen. En Dik ik wil niemand uitsluiten alleen het onbegrip van jullie snap ik weer niet. Je mag wel gelijk hebben maar een beetje begrip voor anderen is niet verkeerd. Ik stoor me gewoon aan de woordkeus zoals " Boycot" en "niet welkom". Want dat is absoluut niet zo. Heeft gewoon organisatorische redenen en niets anders. Mensen iets willen laten doen wat ze niet kunnen en kennen gaat heel vaak mis en dat willen we allen niet.
                          Ik denk dat we hier niet verder over moeten door discusieren daar we niet nader tot mekaar zullen komen. Ik heb in ieder geval begrip voor de keuze van sommige organisatoren omdat ik weet hoe moeilijk het vandaag de dag is om sponsoren ,vrijwilligers, betaalbare accomodatie etc te vinden.
                          Ik wens alle Vogelkwekers en in het bijzondere de zangkanariekwekers een top wedstrijdseizoen.

                          Greetings Lucky
                          Gewoon doen wat normaal is.
                          Bij het lezen en opstellen van een lijst,begin je bovenaan.
                          Dus als proriteit bij het zoeken naar een ruimte. Kunnen we de Hoofdgroepen
                          die bovenaan staan op het vraagprogramma van de Bond nl. 1,2 ,3
                          onder brengen.
                          Daar moet naar toe worden gewerkt.
                          Dan komen de volgende hoofdgroepen aan de beurt.

                          En niet wat nu gebeurt het overslaan van de eerste Hoofdgroepen.
                          Dat is het minpunt wat er ingeslopen is en nu zelfs wordt verdedigd.

                          Vooral ook de laatste zin." Ik wens alle Vogelkwekers en in het bijzondere de zangkanariekwekers een top wedstrijdseizoen".
                          MAAR NIET BIJ ONS.

                          Dat heet uitsluiten of boycotten.
                          Vr.groeten van
                          Antoni





                          homepage:
                          http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

                          Opmerking


                          • #14
                            Ik ben het wel met je eens Antoni, maar toch 1 punt, je spreekt over de loop van de geschiedenis en de prominente plaats die de zangvogels altijd hebben ingenomen, dat was toch meer bij de ANbvv, de Nbvv is uiteindelijk opgericht, juist om de andere vogels meer onder de aandacht te brengen, omdat die bijna niet aan bod kwamen, bijna alleen maar de zangvogels.

                            Opmerking


                            • #15
                              Oorspronkelijk geplaatst door krien
                              Ik ben het wel met je eens Antoni, maar toch 1 punt, je spreekt over de loop van de geschiedenis en de prominente plaats die de zangvogels altijd hebben ingenomen, dat was toch meer bij de ANbvv, de Nbvv is uiteindelijk opgericht, juist om de andere vogels meer onder de aandacht te brengen, omdat die bijna niet aan bod kwamen, bijna alleen maar de zangvogels.
                              Uiteraard is dat mij bekend,Krien.
                              Verder maakt dat niet uit toch,want bij beide Bonden staan de
                              zangkanaries als Hoofdgroep bovenaan
                              Logisch ook de zangkanarie. Daar is alles mee begonnen.
                              Hoofdgroepen dus die bovenaan staan.
                              1 De Harzer
                              2 De Waterslager
                              3 De Timbrado.

                              De andere groepen kwamen dan mss niet zo in de picture,maar zijn
                              nooit,herhaal nooit geweerd.
                              ook niet bij de verenigingen waarvan ik hier in Rotterdam lid ben geweest.

                              Dat gebeurt nu wel bij de zangkanaries. We kunnen daar lang en lang en breed
                              over praten,maar het systematisch weren van zangkanaries doet menigeen afhaken en omzien naar een andere liefhebberij.
                              Vr.groeten van
                              Antoni





                              homepage:
                              http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

                              Opmerking

                              Working...
                              X